Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuivat silmät ja mikään ei auta

Vierailija
08.02.2025 |

Ei tipat, ei a-vitamiinivoide

Onko palstalaiset saaneet apua esim valoimpulssihoidosta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan kuumat pyyhkeet naamalle ja painan silmiä aamuin illoin. Tehokasta. Kraanasta niin kuumaa kuin lähtee. Kolme kertaa aamuin ja illoin. Tämä oikeasti auttaa.

Minulla geelimaski myös, ja se mikroon. Ja veilaput silmiin alle ja hieronta jälkeen päin. 

Kuumat pyyhkeet auttaa iho-oireisiinkin. 

Vinkki että osta tai tee itse lämpöpussi. Täytä jokin pussukka pellavansiemenillä ja lämmitä mikrossa. 

Vierailija
22/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavaloterapia auttoi minulla!

Tutki: "photobiomodulation for dry eyes"  

Tuusulassa on hieroja joka tekee näitä hoitoja ja vuokraa laitteita. 

Tuntuu vähän hurjalta ajatukselta että hoidattaisi silmiään laitteilla jotka  ovat jonkun random hierojan vastaanotolla. Eiköhän tuohon tarvitse oman osaamisensa kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin esivaihdevuodet aiheuttaa tätä, onneks ei ole jokapäiväistä, eikä siihen auta mitkään elintavat tai vaikka jois oliiviöljyä pullollisen päivässä. Estrogeeni auttaa.

Vierailija
24/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikuumaa vettä pikkupyyhkeeseen ja painelua silmiin. Painelua ja silmien hieromista. Paras. Pidän saunassakin. Ja avaa hengitysteitä, kun hengittää kuuman pyyhkeen läpi. Auttaa. 

Vierailija
25/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä, ei ole edes kallista. Vaikuttaa aika nopeasti. Ekalla kerralla valoa lähinnä vilkuillaan ja silmiä totutetaan. Tehoaa myös silmänpohjan ikärappeumaan. 

https://www.hierontako.fi/punavalohoito/

Vierailija
26/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan kuumat pyyhkeet naamalle ja painan silmiä aamuin illoin. Tehokasta. Kraanasta niin kuumaa kuin lähtee. Kolme kertaa aamuin ja illoin. Tämä oikeasti auttaa.

Minulla geelimaski myös, ja se mikroon. Ja veilaput silmiin alle ja hieronta jälkeen päin. 

Vinkki että osta tai tee itse lämpöpussi. Täytä jokin pussukka pellavansiemenillä ja lämmitä mikrossa. 

Tuo kuuma pyyhe on paras. Vesi jotenkin höyryttää melboinen-kanavat auki. Ihokin on parempi, kun tulee hierottua. 

Vierailija
27/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaarana että on liian kuuma

Vierailija
28/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tullaa siihen, että ihminen on sitä mitä hän syö. Hyvät rasvat ja vesi. Ja näyttöpäätteen sijaan, esim liikuntaa ja lepo. 

Ja naisilla kuivasilmäisyyttä selittävät hormonitasojen heittelyt. Hormitasoja ylläpidetään, elintavoilla. 

Mm, kohonnut  kolesteroli, diabetes, jne lisää myös kuivasilmäisyyttä.

Ihan tosi? En ole kuullutkaan että kolesteroli ja diabetes lisäis kuivasilmäisyyttä?

Vierailija
29/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hierottua kuivumat iholta pois. Eikä maksa mitään kuin pyyhkeen pesun parin päivän välein. 

Vierailija
30/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin kaikkia keskustelun kultaisesta säännöstä. Jos on mahdollista tulkita kommentti kahdella tavalla, on suotavaa tulkita kommentti sen esittäjälle edullisemmalla tavalla. Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on pikemminkin päinvastainen, tulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun raivostut toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin? Ehkä hän tarkoittikin hyvää.

Ja tässä tulee nyt täällä keskustelun oleellisin sääntö: pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Vierailija
31/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tullaa siihen, että ihminen on sitä mitä hän syö. Hyvät rasvat ja vesi. Ja näyttöpäätteen sijaan, esim liikuntaa ja lepo. 

Ja naisilla kuivasilmäisyyttä selittävät hormonitasojen heittelyt. Hormitasoja ylläpidetään, elintavoilla. 

Mm, kohonnut  kolesteroli, diabetes, jne lisää myös kuivasilmäisyyttä.

Ihan tosi? En ole kuullutkaan että kolesteroli ja diabetes lisäis kuivasilmäisyyttä?

Ne ja hormit. Varma tieto. 😀 

Vierailija
32/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin esivaihdevuodet aiheuttaa tätä, onneks ei ole jokapäiväistä, eikä siihen auta mitkään elintavat tai vaikka jois oliiviöljyä pullollisen päivässä. Estrogeeni auttaa.

Oliiviöljyssä onkin vääränlainen rasvahappokoostumus kyynelnesteen kannalta. Tarvitaan omega-7, jota saa parhaiten kaksoistyrniöljyvalmisteista. Hämmentävää, että sitä ei ole vielä mainittu.

Vierailija
33/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuuma pyyhe on paras. Vesi jotenkin höyryttää melboinen-kanavat auki. Ihokin on parempi, kun tulee hierottua. 

Mikä ihme on melboinen-kanava? :D

Vierailija
34/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No googlaa vaikka. Jos yhtään asiasta etsii tietoa niin tulee kyllä esiin.

Vierailija
35/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla tuota silmien hauduttelua kuumalla pyyhkeellä.

Vierailija
36/37 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No googlaa vaikka. Jos yhtään asiasta etsii tietoa

Sain seuraavat hakutulokset:

- Lempäälän kanava

- Laajasalon kanava

- Kaivoskannan kanava

Miten nämä liittyvät silmiin?

Vierailija
37/37 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutkin paikat ovat kuivat: nenä, suu, huulet ja iho?