Neuvola antoi väärän rokotteen!
Eli kävin 6kk poikani kanssa neuvolassa jossa tehtiin punnitukset ja muut, sekä lisäksi oli rokotteen aika. Rari tuntia käyntimme jälkeen neuvolan terkkari soitti perään (ei olut vakkariterkka) että hän oli vahingossa antanut pojalle väärän rokotteen!
Kun rääkäisin että " apua, mitä poikaan on ruiskutettu" alkoi hän heti rauhoitella minua ettei hätää ole, mitään ylimääräistä tai tässä vaiheessa vahigollista ei ole annettu. Ja annostuskin oli kuulemma oikein. Pojan piti siis saada hib, tetanus ja polio, kun tässä annetussa oli vain polio ja tetanus. Hib on nyt tilattu neuvolaan ja huomenna pitäisi mennä vielä se hakemaan. Nyt annettu oli siis tehosterokete jonka olisi pitänyt tulla myöhmmin.
Vaaraahan tässä nyt ei ole, mutta jos miettii niin eihän nyt helkkari sentään tuollaista saa tapahtua! Jäin miettimään että mitä jos rokote olisi ollut jotain tässä iässä vahingollista tai määrä olisi ollut liian suuri, mitä sitten?
Alkoi ottaa niin päähän terkan moka että aion kyllä asiasta vielä tiukaan sävyyn mainita, ja tästä lähtien rokotettaessa pyydän terkkaria varmistamaan että on antamassa oikeaa ainatta ja oikean määrän.
Kommentit (36)
mutta asiaa pohdittuani mielestäni ei ole ok että neuvolassa saa vääriä rokotteita.
ap
Vaikka lapselle ei aiheutunutkaan vaaraa, on hän silti saanut väärän rokotteen. Ilmoita välittömästi osastonhoitajalle. Ei tuollaisissa asioissa saa tulla mokia!
ja ilmoita Amnesty Internationalille!!!
Minulle se ei ole sama. Lapseni terveyden ollessa kyseessä edellytän neuvolan henkilökunnalta edes jonkinlaista huolellisuutta. Ja vaikka mitään ei nyt tapahtunutkaan, sehän ei edes ollut pointtini, vaan se että jotain olisi voinut tapahtua.
Ja olisihan minun pitänyt muistaa mille palstalle kirjoitin eikä hämmästyä 5 kaltaisista kommenteista.
Joka tapauksessa lapsi on aina juuri punnittu, eli määrä on oikea vaikka tavara sattuisi olemaan määrää. Itseäni tuossa harmittaisi lähinnä se, että joutuisin uudelleen neuvolaan, koska neuvola on meillä ihan eri suunnassa kuin muut menot, ja kulmemme kolmen pienen lapsen kanssa kävellen.
3kk DTaP-IPV-HIB
5kk DTaP-IPV-HIB
12 kk DTaP-IPV-HIB
15kk mpr
4v DTaP-IPV
6v mpr
Paitsi tietysti jos joku harkitsee/on päättänyt jostain niistä kieltäytyä.
mikä ohjelma teillä oikein on?
Ja nro 11:a tiedoksi: rokotteen määrälla ja muksun painolla ei ole mitään tekemistä. Lapsen paino ei siis vaikuta siihen montako ml:aa rokotetta lapsi saa vaan kaikki saavat sen saman määrän painosta riippumatta.
Oletteko ajatelleet, että kaikki eivät ehkä asu Suomessa?
samaten itse usein puhun neuvolasta jos kirjotan tänne, koska jos sanon lääkäri tai lastenlääkäri niin heti ihmetellään että millä yksityislääkäirellä SÄ käyt jne. Tai jos heti mainitsee, että asuu ulkomailla niin sitten on vaan joku ihme snobi tmv.
Lastenlääkäreillekin sattuu virheitä, ei ne ihmistä kummempia ole. Tiedän työni puolesta tarpeeksi monta esimerkkiä.
LSH
joten aika siirtyi parilla viikolla eteenpäin. No silloin taas olimme itse sairaana, sekä minä että lapsi joten taas siirtyi reilu pari viikkoa eteenpäin. Ja nyt poika ehti siis jo täyttää 6kk.
siis pakkohan siinä on olla hinkuyskä ja kurkkumätä mukana...
Et oikein itsekään taida tietää mitä puhut
Virheitä sattuu kaikille, valitettavasti. Myös kuolemaan johtavia virheitä.
ihmisiäkin ne terkkaritkin ovat.
Kersasi sai oikeat rokkoaineet ja saa sen puuttuvan kohta. Mitä sä mäkätät?