Miksei tatuoinnille saa hinta-arviota?
Olen ollut yhteydessä eri liikkeisiin mutta mistään ei saa NOIN arviota. Vaikka olisi tarkat tiedot mitä haluaa, millä värillä, ja mihin kohtaan.
Esim. musta 5x2cm nuottiavain pohkeeseen. Eikö tällaiselle muka voi antaa hinta-arviota, että puhutaanko 100-200 eurosta vai 600-800 eurosta.
Pitäisi varata maksullinen konsultaatio.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko sit varata. Tatuoinnista tulee ikuinen.
Ei kannata, jos en tiedä etukäteen paljonko joudun noin suunnilleen maksamaan. Asia on minulle tärkeä mutta en pysty maksamaan tatuoinnista vaikkapa tuhatta euroa. Jos haluamani kuva maksaa vaikka 300 euroa, se sopii.
En vaan ymmärrä miksi liikkeestä kysyminen ja asiaan varautuminen nimenomaan maksaa!! Kun ei tiedä yhtään missä hinnoissa liikutaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, jos en tiedä etukäteen paljonko joudun noin suunnilleen maksamaan. Asia on minulle tärkeä mutta en pysty maksamaan tatuoinnista vaikkapa tuhatta euroa. Jos haluamani kuva maksaa vaikka 300 euroa, se sopii.
En vaan ymmärrä miksi liikkeestä kysyminen ja asiaan varautuminen nimenomaan maksaa!! Kun ei tiedä yhtään missä hinnoissa liikutaan.
AP
Ei ne ala sulle ilmaiseksi sitä suunnittelemaan. Hyvillä tekijöillä on maksavia asiakkaita jonossa.
Kyllä minä ainakin olen aina saanut, kun olen kysynyt. Kuulostaa oudolta. Eikä pikkukuva paljon maksa eikä sellaiseen mitään konsultaatiota tarvita. Ainakaan jos olet täysi-ikäinen.
Eri asia olisi, jos viedään yrittäjien aikaa sillä että varataan aikoja jonne ei sitten mennäkään. Kadutaan ehkä humalassa tai muuten vaan tehtyä päätöstä ottaa random tatuointi.
Mutta en ymmärrä miksei liikkeet ota vastaan asiallisia kyselyitä/arvioita!!
AP
Yleensä tatuointi valitaan tatuoijan tyylin mukaan eikä niitä kilpailuteta. Jos haluat päästä mahdollisimman halvalla niin valitse harjoittelija.
Ikinä ei oo tarvinnu hinta-arviosta maksaa, eli katso muita liikkeitä/tatuoijia. Eihän sitä suunnittella tarvitse, vaan miettiä että jos koko on 10x10cm ja vaikka musta ruusu, kauanko aikaa siihen menisi, eli noin-hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei tuollainen pieni kuva maksa yli 300 euroa.
Voin antaa hinta-arvuuttelun. Se on noin tuhat euroa neliö. Jälki tulee olemaan kamalaa ja kivut hirmuiset, ehkä saat jonkin tulehduksen nahkaasi.
-amatööri piirtäjä DI
Kannattaa pyytää jotain kaveria tatuoimaan. Ei nuottiavain niin vaikea ole.
Kannat sitä loppuelämäsi, joten kannattaa nyt vaan panostaa asiaan. Joku puoskari kadulla tekee sen varmasti vaikka ilmaiseksi, mutta saat huonoa jälkeä ja kaupan päälle hepatiitin ja hiv:n likaisesta neulasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ala sulle ilmaiseksi sitä suunnittelemaan. Hyvillä tekijöillä on maksavia asiakkaita jonossa.
Ei sitä ilmaiseksi pidäkään tehdä suunnitelmaa. Kun nimenomaan on hinta-arvion pyytäminen jostakin "vastaavasta" Voin kysyä vaikka ikkuna-remonttifirmasta tai kampaajalta paljonko noin "suunnilleen" tulisi haluamani toimenpide maksamaan. He osaavat antaa minulle arvion. Miksei tatuoija? Onko 50-200 euroa vai 600-1200 euroa...
Jaa, kyllä mä viimeksi sain ihan keskustelun ja alustavien luonnosyen pohjalta hinta-arvion ja lopuksi vielä varmisti että sanoinko mä X euroa, ja sen veloitti.
Tatuoinnit pitää tehdä, ei ostaa.
Koska he eivät kerro edes musteiden sisältöä selkokielellä ja allergisoivuutta, tai jos tulee pahempaa ihoon tai elimistöön. Eli hämärähommaa kokonaan. Jos olisi rehellinen niin antaa hinta-arvion kunnolla ja tiedät tasan tarkkaan mitä myrkkyä ihoon laitetaan.
Tuollaiset simppelit jutut joku tutuntuttu tekee 50€ kotonaan 👍
Tuo "nuottiavain" oli siis vain esimerkki. En ole ottamassa sellaista. Mutta vaan esimerkkinä, että eikö noin tarkalle tatuoinnille ole liikkeessä antaa minkäänlaista hinta-arviota?? Ei vaadi tatuoijalta suunnittelua. Olisi malli ja koko valmiina.
AP
Kysy muualta, ei kuulosta luotettavalta että hintaa piilotellaan. :D itse juuri kysyin alustavaa hintaa mustavalkokuvalle tiettyyn kehonosaan kuvainspiraatioiden kera ja sain hinta-arvion jonka ero oli n. 50e. Eli sain nähdä sen korkeimman mahdollisen hinnan ja sain miettiä itekseni rauhassa oliko se ok, jos se pomppaakin sinne. Kiinnostaa tietää mistä olet kysynyt, ei ole ammattitaitoista toimintaa jos on vieläpä selvä suunnitelma.
Ei ole asiasta kokemusta, mutta luulisi, että hinta-arvion voi antaa tatskan koon mukaan, jos tietää millaisen asiakas haluaa