Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät pidä mausteisesta ruuasta

Vierailija
07.02.2025 |

Enkä tarkoita nyt sellaisia jotka eivät voi syödä terveydellisistä syistä tulisia ruokia, vaan niitä jotka eivät kestä pientä poltetta ja eri mausteita suussa vaan heti huudetaan että suu on tulessa kun on vähänkin pippuria annoksessa.

Ovatko nämä jääneet lapsen tasolle makumaailman suhteen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Närästää monia mausteet, tulisuudet. Liian voimakkaan makuisia herkille. On epäsopivia mausteita paljon ja lisäaineita, se on taitolaji. Miksi yrtti ei käy joskus.

Herkille? Mitä tuo sana tarkoittaa tässä yhteydessä? Suu on herkkä, makuaisti on herkkä, vai mikä ihme?

Herkkä tarkoittaa herkkää. Yhdellä on herkät limakalvot, yhdellä herkkä vatsa, yhdellä herkkä mieli, yhdellä herkkä iho jne. jne. Kaikissa yhteyksissä herkkä tarkoittaa herkkää eli helposti reagoivaa. 

Vierailija
22/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla niitä pippuleita. Koomista kattoo kun isokokoinen mies vollottaa kun syö miestä väkevämpää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekevät tulista ruokaa siten, että ruuassa ei maistu mikään muu kuin chili. Kertoo siitä, että ko. ihminen ei osaa maustaa ruokia, vaan tyrkkää vain chiliä tai pippuria niin paljon, että kaikki muut maut peittyvät. Itse arvosta hyvältä maistuvaa ruokaa, en sitä, että ruoka on pelkästään tulista eikä mikään muu maistu. 

Vierailija
24/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit samanlaisen närästyksen kuin minä mausteisesta ruuasta niin et sinäkään sitä söisi. Yön jälkeen batmankin olisi kateellinen möreälle, happojen polttamalle äänelleni.

Vierailija
25/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en ymmärrä ihmisiä, jotka näkee näin paljon vaivaa toisten mieltymyksistä. Kuin pieniä lapsia :)

Vierailija
26/26 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteet ruoan mukaan eikä ruoka mausteiden mukaan. Moni pilaa aidot kotimaiset herkät aineet ylenmääräisellä maustamisella, eivätkä raukat edes välttämättä älyä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi