Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄkuisten uusi viikko ja uudet kujeet.**

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa vaan kaikille kesäkuun odottajille! Minulla on ollut tietokoneen käyttö aika pienellään koko raskauden ajan kokonaisvaltaisen ja pitkäkestoisen pahoinvoinnin takia. Niinpä liityn joukkoonne vasta tässä vaiheessa. Esikoisen kanssa vietämme kotona vapaapäivää, neiti täyttää vielä ennen vauvan syntymää neljä vuotta.

Lääkäri oli juuri tällä viikolla ja siellä kaikki kunnossa. Ihme kyllä tämä raskaus on sujunut mielestäni todella samalla tavalla kun esikoisen odotus, vaikka aina sanotaan että jokainen raskaus on erilainen. Pahoinvoinnin osalta olisin kyllä TOIVONUT erilaista odotusaikaa, mutta nyt onneksi olo on jo hyvä ja energinen. Hemoglobiini on alhaalla, 109, mutta silti todella tunnen itseni aika energiseksi koska tuo pahoinvointi oli niin uuvuttavaa...

paino GALLUP : kotivaa' an mukaan 10 kiloa tullut kun raskausviikkoja täynnä 25. Tämä ei itseäni yllätä, näin oli viimeksikin, loppu" saalis" oli silloin 20 kiloa. En jaksa itseäni kiusata näillä painoasioilla raskausaikana, kilot lähtevät sitten aikanaan jos tarvetta ilmenee.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Taru rv 25+4

Vierailija
22/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taru_76 tervetuloa joukkoon!

Gallupiin: Kohta on tullut 10 kg ja viikkoja on 25+3. Herkut maistuu myös täällä, vaikka kyllä tavan ruokaakin menee aika mojovat annokset. Syönnin päälle tuntuu aina että maha repeää just! Vielä ei ole puhjennut :)

Joku päivitteli ettei ollut vielä saanut päätöstä äitiyspäivärahoista vaikka paperit oli laitettu jo liki kuukausi sitten. Minä Laitoin viimeviikon keskiviikkona Kelan paperit, ja eilen tuli päätökset! Oliki iloinen uutinen kun päivärähaan vaikuttaa sekä palkkatulot, että omasta pienestä liiketoiminnasta tulevat henkilökohtaiset tulot!!! Saan siis melkein yhtä paljon päivärahaa kuin saisin palkkaa... ja 3 ensimmäistä kuukautta työnantaja maksaaa palkkaa :) Äitiyspakkaus tulee kuulemma kahden viikon sisällä. Ai että kun malttaisi!!! Ihana päästä hiplaamaan niitä pikku nyssyköitä!

OM: Hyvni voidaan edelleen! Selän liitoskivut ovat hellittäneet, enkä edes ehtinyt hommaamaan sitä SI-tukivyötä. Ei ilmeisesti enää tarvitsekkaan. Harmi vaan että on niin liukasta. Kävelylenkit on aika sipsuttamista.

Selällään nukkuminen alkaa olemaan hankalaa, ja heräilenkin yöllä, jos olen kääntynyt selälleen nukkumaan. Tykyttää koko kroppa kun maha ilmeisesti painaa isoja reisi valtimoita tai laskimoita. Eilen olin havaitsevinani turvotusta kintuissa. Niinpä niitä sitten roikotettiin koholla ennen nukkumaan menoa.

No, olihan sitä tuossa. Tsemppiä kaikille lepäilijöille ja pahemmista oireista kärsiville. Loppusuora häämöttää siskot!!!

Cana & kirppu 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussutan tässä kotikoneen ääressä mustikkamuffinia ja juon kylmää maitoa, nam..

Ehdin taas olla pitkään töissä kun kuopukselle nousi maanantaina kuume ja tiistaina todettiin vaihteeksi korvatulehdus. Tänään on kuumetta ollut vielä 37,7 ja mietinkin mitä tehdä huomisen suhteen kun menee se laillinen 3 päivää umpeen tänään.. En voi pyytää ketään hoitamaan meille, koska kaikilla joko itsellä sairas lapsi tai ovat töissä.. Voinkohan edes jäädä palkattomalle vapaalle jos vielä kuumeinen tyttö huomenna..? Niin, neidillä oli mahatauti viime viikolla ja sitä edellisellä myös korvatulehdus ja kuumetta, eli lähes 3 vko ollaan oltu putkeen kipeänä, itse mukaan lukien..

Harmilisia uutisia sekä manilla että kiinan-pöpöllä.. Mulla mietitytti tuo työn jatkuvuus marraskuussa kun soppari oli vuoden loppuun, mutta onneksi jatkoivat, eli vakinaistivat ennenkuin raskaus alkoi näkyä.. En varmasti olisi saanut vakipaikkaa jos olisivat tienneet tilastani.. Meillä taas noita kissoja on vähän liikaakin tällä hetkellä, yht. 15 kpl!! No, pentuja niistä on 10, joista 4 nyt luovutusiässä.. Tänään tulevat hakemaan ensimmäisen ja viikonloppuna lähtee varmaan 2-3 lisää.. Viimeisimmät pennut syntyi vajaa viikko sitten, joten ne on vielä täällä 2-3 kk.. Omia on siis 5, vaikkei niitä aina huomaa, juoksevat täällä maalla paljon ulkona. Ovat kyllä sisäsiistejä kotikissoja, nukkuvat ja syövät yms. sisällä..

Minä vein kelan paprut perjantaina ja yllätyksekseni sain päätöksen äitiysavustuksesta jo eilen postissa (papereissa luki että päätös oli tehty 2.3. eli samana päivänä kun vein paprut sinne!) ja rahat on tilillä jo tänään! Uskomattoman nopeaa toimintaa! Äityisraha- ja vanhempainrahapäätöksessä menee varmaan vähän pidempään kun joutuvat odottamaan 6 kk:n tulotietoja työnantajalta.. Mulla alkaa äippävapaa jo 24.4. kun otin varhennettuna sen max 50 pv, joten pitäisi senkin varmaan kuitenkin suht nopeaa tulla.. Töitä olisi jäljellä huomisen jälkeen enää 2vko, sitten alkaisi kesäloma! Ihanaa!

Galluppiin: mulla on paino vain tippunut, viimeksi neuvolakäyntien välillä oli taas lähtenyt 800g.. eli yhteensä 3,3 kg tippunut.. Tosin entistäkin löytyy, joten ei haittaa vaikka tippuisi vielä lisääkin.. sf-mitta oli viimeksi 23 rv 23+1 joten maha kyllä silti kasvaa mullakin..

Mutta nyt kuuluu neiti heränneen päikkäreiltä, pitänee lähteä hakemaan sängystä, sen verran vaativalta itku kuulostaa.. säälittävä raasu kun pitää olla koko ajan kipeänä.. Onneksi aika putkien laittoon on varattu huhtikuulle, jospa hellittäis noi tulehdukset vihdoin (nyt kuudes menossa puolen vioden sisällä..).

t. hmm.. 24+4

Vierailija
24/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Taru_76 mukaan.

Pahoittelut kiinan-pöpölle ja manille kurjista kuulumisista.

G: Painoa tullut tähän mennessä 6.5kg ja viikot 26+5. Olen ihan tyytyväinen saldoon.

Mulla on tullut todellinen riesa noista ihmeellisistä alapään tuntemuksista mistä olen täälläkin jo aikaisemmin raportoinut. Eli ne puikon pistot ja sähköiskut. Alkavat olla välillä jo aika kipeitäkin ja tulevat aika usein.. Alapäässä ne ei ainakaan ole tehneet mitään tuhojaan, kun ti neuvolassa kerta paikat oli ihan hyvin kiinni ja kaulallakin mittaa se 3cm. Mutta kyllä aina pysäyttävät menon ja vauhdin, kun ilmestyy noita tuntemuksia. Esikoiselta en samanlaista muista.

Minä en ole saanut vieläkään lähetettyä kelalle papereita ja ensi viikkoon taitaa mennä suosiolla ennen, kun saan niitä eteenpäin.

Eipä tänne muuta, palataan taas.:)

Tuuli@ 26+5

Vierailija
25/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUULIALLe sen verran, että mulla puolestaan on nyt parina päivänä ollut jomotusta tossa häpyluun tienoilla. Ei mitään kovaa, mutta tuntuu kun kävelee. Yöllä nukkuessa puolestaan välillä vihlasee oikealle puolelle vatsaa, jos kääntyy äkkinäisesti. Lekuri sanoi, että ne ovat ligamenttikipuja, eli kohdussa on kiinnikkeitä, jotka tuntuu aina eri aikoina vähän erilaisilta, eli jos vaikka vaavi vaihtaa asentoa, niin tuntuu jomotusta jossain kohtaa, sitten taas seuraavalla viikolla ei tunnu missään.

Mulla on kotiin mennessä yks tyhmä homma edessä. Rinkkaan oli tullu ulkovarastossa vähän hometta ja olen nyt Marttojen ohjeen mukaan liottanut sitä piimässä yön yli (voitte kuvitella, että haisee hyvältä kylppärissä. Esikko 2 v.kin totesi aamulla " haisee pahalle" ). Niin se piimä pitäis sit harjailla ja pestä pois. En tiedä, kumpi on pahempi/parempi: home vai härskiintynyt piimän haju... ;) saas nähä joudunko heittää menee koko rinkan!

Vierailija
26/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä uutisia tuli. Esikoisella kasvu ja kehitys normaalia, pitkä hoikka poika, niinkuin syntyessäänkin.

Itsellä painoa tullut nyt 10kg! (rv 27+6) Olen siitä harmissani, mutta neuvolassa eivät huolissaan, kun esikoisestakin kaikki raskauskilot lähti. Siispä söin lohdutukseksi jäätelön : D

Hb:ta ei mitattu, kun kk sitten 126.

Pissa puhdas, RR ok

Kohdunsuu kiinni ja kaula kiinteä, pit. n.2cm

Sikiön sykkeet 130-140, liikkuu hyvin.

Kohdun korkeus 25,5 cm eli tasaisesti keskikäyrällä mennään.

Lääkäri heitti arvioksi, et jos syntyy täysaikaisena, niin n. 3600-3700g painava vauva tulis. Toivon siis, ettei menis yliaikaiseksi!

Semmoisia tällä kertaa, nyt ulkoilemaan poitsun kanssa...

T.miitu

Vierailija
27/38 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin räjäyttää kelan konttorin!!!

Siis se olin minä joka valitin tosta päätöksestä kun ei oo vielä tullu vaikka kk sitten laitoin paprut meneen...

no äsken soitin ja kysyin taas.. niin EI!! EI VIELÄKÄÄN MITÄÄN!!!!

EI edes käsittelijälle oo menny vielä...

MITÄ HELVETTIÄ NE TEKEE PÄIVÄT PITKÄT SIELLÄ???

mulla oikeesti napsahtaa ihan kohta kiinni tohon paikallis konttoriin!!!

Vanhat ämmät istuu perseet homeessa ja juo kahvia... AAAAARRHHHHHG!!!

Anteeks kielenkäyttö, mutta VITUTTAAAAAAA!!!

ja sit kun ne avustusrahat on menossa vauvan sänkyyn ja se sängyn myyjä odottaa koko ajan että voi postittaa niin kiva selitellä sille miks ei mitään tapahdu.....

Vierailija
28/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli jo sitten se äitiyspakkaus!!! vaikka luulin että saan odotella sitä varmasti sen pariviikkoa :)

Cana & kirppu 25+4

Vierailija
29/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaisampi vko täällä näköjään...

Mäkin sain KELA:sta nyt päätöksen, ihanan runsailta tuntuivat äippärahat nyt niiden korotusten kanssa.. Ja kiva saada äitiysavustusraha jo ens vkolla. Tilattiinko just tuplarattaat, niiihin saa senkin upotettua! Toiv MANI:lleki jo päätötä saataisiin aikaseks..

Ja sit paino-gallupiin... Mulla kotimittarin mukaan tullu 7kg tähän mennessä eli nyt viime vkoina aika runsaasti painoa tullu.. tavote eli max 10kg painonousu raskauden aikana ei taida kyllä nyt onnistua..

No, nyt taas töihin. leppoisaa vkonloppua kaikille tasapuolisesti!

Päivikk1 (huomenna jo rv 27+0!!!!)

Vierailija
30/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cana: Saitko siis tämän vai viime vuoden pakkauksen? Kun tuolla suomi24:n keskusteluissa jollekin oli kelasta tullut päätös ja kun hän soitteli perään, kerrottiin, et parin viikon sisällä tulee ja se olis tämänvuotinen. Vähän kyllä epäilin sitä, et miten ne siellä kelassakaan niin tarkkaan tietää...

( . ) Sairaalan polilla taas käyty ja kaikki hyvin. Ei lisää muutosta kohdunsuulla, eli liikkumisvapaus edelleen voimassa. Vauveli hötkyili niin et maha velloi kuin maanjäristys olisi. Lääkärin silmät suureni lautasen kokoiseksi kun se katseli sitä mahaa. Kysyikin, että onko se aina tuollainen... villi. Onhan se :) Raivotarjonnassa oli edelleenkin ja päätäänkin pyöritti samassa tahdissa raajojen kanssa. Hih. Painoakin oli arviolta jo 1,1kg ja koko yllättäen vastasikin taas täsmälleen alkuperäisiä viikkoja. Oli ottanut kasvupyrähdyksen.

Myös mä sain vanhempainraha- ja äitiyspakkauspäätöksen toissapäivänä, eli parin viikon sisään pakettia sopisi odottaa. Saa sitten nähdä kumpi tulee. Tyytyväinen olen kumpaan vaan, vaikka tyttöä odotellaankin ja viimevuotinen kovasti vaaleansininen.

Se siitä tälläkertaa... hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Odessa79 ja Milli 27+6

Vierailija
31/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas jotain taas rustaisi.

Kiitokset Uulalle informaatiosta liittyen noihin alapään tuntemuksiin kuulostaisi oikein järkeen käyvältä + veikkaan että nyytti saa osan aikaan omilla liikkeillään.

No johan manilla kestää päätöksessä, mikähän siellä maksaa? Esikoiselta muistelen, että sain päätöksen tosi nopeasti vajaassa parissa viikossa. Ja etkös sinäkin ollut täältä Tampereen seudulta kotoisin? Minulle päätös kyllä taisi tulla Pirkkalan kelalta, että en tiedä oliko sillä vaikutusta nopeuteen vai millä. Saa nähdä miten pitkään minä saan odottaa omaa päätöstäni, kunhan nyt edes saisin paperit ensin postiin asti.

Minä luulen että vanhoja pakkauksia jaetaan vielä pitkälle kevääseen ennen,kun alkavat jakamaan tuota uutta pakkausta. Monena vuonna olen kuullut juttua, että vielä huhtikuun lopussa toukokuun alussa on jaettu vanhaa pakkausta pois. Sääli sikäli, jos joku haluaisi sen uuden pakkauksen. Siinnä on kuulemma kantoliinakin mukana? Pitääköhän huhu paikkansa?

Me ei oteta pakkausta ollenkaan. Tein pientä tarve listaa vauvalle toissa iltana ja ei tuosta listasta kovin järjettömän pitkä tullut. Tosin itseni, kun tunnen niin minä sorrun vielä loppu metreilläkin kuitenkin ostelemaan kaikkea yli söpöä ja pientä tulokkaalle. Käytiin maanantaina Ideaparkissa ja piti kyllä pistää silmät kiinni ja kaivaa kaikki tahdon voima esille, että en ostellut sieltä kaikkea ihanaa lapsille.:)

Vinkkinä muuten, että siellä oli oikein hyviä alennuksia lasten toppahaalareissa ja 2 os. puvuissa, jos ensi talveksi uskaltaa joku ostaa. Me löydettiin tytölle Jonathanin tosi nätti 2 os. kosteussuojattu toppapuku hintaan 30e ja normaali hinta oli yli 80e. Henkseli housuille jäi hintaa 10e ja takki oli n. 20e eli vinkki, vinkki.:)

Tietääkö kukaan mistä saisi Tampereella ostettua värillisiä/kuviollisia harsoja?

Oma napa voi hyvin ja ehkäpä olen lisäraudan ansiosta hiukan piristynytkin. Ja ainakaan vielä ei ole alkanut vatsa ja suoli temppuilemaan tuosta raudasta.

Nyt on mentävä pyykkien ripustukseen..plääh.

Tuuli@ 26+6

Vierailija
32/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skääks, kohta lähdetään hakemaan uutta autoa, jännittää!!! Pikainen pinoutuminen:

äippäjutuista: minä en ole vielä jättänyt hakemusta, kun pähkäilen, työmatkakustannusten kanssa. Mulla on siis aika isot työmatkakulut. Verovähennyksen näkökulmasta tää menee hölmösti, kun olen ollut töissä syyskuusta maaliskuuhun. Vaikka mulla on siis tällä koko ajalla isot työmatkakulut, multa menee 500 euron omavastuu verovähennyksessä sekä syys- että kevätpuolelta, eli en saa verotuksessa juurikaan hyötyä. Sen sijaan Kelan äippärahahakemuksessa 6 kk tuloista vähennetään 6 kk matkakulut täysimääräisesti, eli ne pienentää äippärahaa. Eli laskeskelen tässä, että jätänkö hakematta verovähennystä työmatkakuluista, jolloin en merkkaa myöskään Kelan lappuihin niitä. Koska jos haen verottajalta työmatkavähennystä, niin tieto menee myös Kelalle varmaan aikanaan. Oliko sekava sepustus?? Siis jahka saan ton monimutkaisen laskutoimituksen tehtyä, niin jätän äippärahahakemukset ;) Muuten 6 kk tulot toisivat mulle paremmat äippärahat.

Mistäs muusta oli puhetta... ÄIPPÄPAKKAUSTA en minäkään varmaan ota, kun esikoisenkin äippäpakkauksesta on makuupussit/peitot/haalarit,/vaatteet yms. hyvässä kunnossa. Rahoitan sillä 140 eukalla sitten tuplarattaita.

Nyt vielä viimeiset työhommat ennen kuin lähden viikonlopun viettoon, MOI! Ja hyvää viikkistä!!

Vierailija
33/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans toimitin kelan asiat tänään, avustus tulee rahana. en tarvii lisää vaatteita, kaikki on kuitenkin lähes uusia- sekin summa me kans laitetaan tupliin. vaan eipä mulla oo niitten kelan avustusten kans kiirettä kun eihän tuo eka äippärahakaan tuu vasta kun kesäkuussa...eikös se makseta kuukausi jälkikäteen. joten mitä tässä miettimään etukäteen mihin rahat sijoittaisi.

mä muuten pysäytin yhden naisen kadulla, hän työnteli niitä x-adventuren twincoja, kehui maasta taivaaseen, sain myös koetyöntää ja semmoset sit hommataan.

Mulla kans välistä tuntuu et alapää tippuu housuihin, vaapun varmaan ku ankka. Vauva on niin rakon päällä et pissattaa koko ajan. Vauvan asennosta ei oo mitään hajua, mut ilmeisesti istuu kun kerran vain ja ainoastaan alas potkii. Saakelin istukka.

nyt pitää mennä kahveet keittämään ja syömään yks munkki. eilen kävin sokerirasituksessa, ei tullut läheskään niin huono olo ku viime vuonna. toivottavasti arvot on ok, ens to sitten sekin nähdään.

must go, kuumetta

Vierailija
34/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha pakkaus tuli, mutta minua ei ollenkaan haittaa kun esikoinen on kerta tulossa! Onhan ne kieltämättä poikamaisia vaatteita, mutta kun mekään ei toistaiseksi tiedetä kumpi on tulossa, niin ei senkään takia haittaa. Voihan sitä sitten ostaa vaaleanpunaisen toppapuvun jos ei sielu anna myöten pukea tyttöä sinivihreään :)

Miksiköhän äitiyspakkauksen vaatteet ei voisi olla vaikka kaikki valkoisia ja beessejä. Ajatelkaapa miten pieni vauva on enkelimäinen, viaton, puhdas ja nätti kun sillä on pelkästään valkoista päällä...

Cana ja kirppu 25+4

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
35/38 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on tämäkin viikko kääntymässä loppua kohti, täällä sängynpohjallakin. huh huh, " enää" 7 viikkoa siihen, että synntystä ei enää esteltäisi.

Voih.. mun piti kommentoida vaikka kenen viesteihin, mutta en nyt sitten enää muistakaan, että kenen ja miten...

Joka tapauksessa. Kelasta on ollut puhetta. Äitiysavustus tuli mulle rahana viime viikolla ja on jo osittain tässä viikon aikana kulunut kaikenlaisiin nettiostoksiin. vauvalle olen tilannut pari bodya ja potkupuvun ja itselleni uudet imetysliivit. Katsoin Kelan sivuilta omilla verkkopankkitunnuksilla, että mitä mun äitiys- ja vanhempainrahahakemukselle kuuluu, niin se oli kyllä kirjautunut jo saapuneeksi sinne, mutta mitään päätöstä ei ollut tehty. Olisin kuvitellut, että päätös tehdään samaan aikaan avustuksen kanssa.

Työpaikasta sitten. Minäkin kuulun pätkätyöläisiin. kolme vuotta olen ollut eripituisilla määräyskirjoilla töissä. Viimeisin on loppumassa toukokuun lopussa ja jatkoa... niin jatkosta en tiedä. Kuukausi sitten tuolla samalla työnantajalla tuli muutama paikka hakuun ja minäkin niitä tietysti hain. Sain tänään puhelun ja mut kutsuttiin haastatteluun ensi viikolla!! Mutta jouduin sanomaan, että olen ennenaikaisten supistelujen takia sairaslomalla ja että tulen tosi mielelläni, jos kuntoni antaa periksi. pilasinkohan mä nyt mahikseni? :-(( Tosin toinen niistä haastatteluun valikoijista kyllä tiesi, että olen raskaana. Nyt pitää vaan keskittyä, että pääsen haastateltavaksi.

Ja nyt muisti hieman palailee. :-) Tuulialla oli niitä alapäätuntemuksia? Samoin mulla. Tässä yksinään päivät pitkät makoillessa ehtii kuulostella jos jonkinlaista nipistystä ja poltetta tuolla lantionpohjassa. Olen kohta jo vainoharhainen niiden kanssa ja huonoina päivinä kuvittelen vaikka mitä kauheita. Mutta kun järjellä yritän miettiä, niin osa on vauvan liikkeellään aiheuttamia muljahduksia lantionpohjaan. Semmoisia sykähdyksiä ikäänkuin. Painontunne tulee kans helposti. Siihen sain neuvolasta neuvon, että pitää käydä asentoon, jossa takapuoli on korkeammalla kuin pää. Se ei vaan muuten ole mikään mukavin asento, mutta painetta hellittää kyllä :-)

Kuulumisiin taas ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!

miira + salomo 27 tasan

Vierailija
36/38 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa monet nopeasti Kelalta päätöksiä. Mä postitin jo ainakin 2 viikkoa sitten hakemuksen ja mitään ei ole kuulunut. Katsoin sieltä Kelan sähköisestä asiointi palvelusta ja sen mukaan hakemusta ei ole edes kirjattu saapuneeksi.. Pitää varmaan soittaa sinne jos ei ala pikku hiljaa kuulumaan.

Mulla oli eilen lääkäri neuvola ja selvisi sitten miksi olen kokoajan niin väsynyt ja päänsärkyinen. Hemoglobiini oli pudonnut 134:stä 104:ään.. Ei muuta kun rautaa syömään. Lääkäri olisi pistänyt sairaslomalle, mutta mitäpä tälläinen kotiäiti sairaslomalla tekee.. Toivotaan, että noi rautatabletit auttaa. Muuten kaikki oli kunnossa. Ai joo! Kysyin lääkäriltä mitä tuumaa sykkeistä sukupuolen ennustamiseen ja hän sanoi että tässä vaiheessa raskautta ei voi päätellä sykkeestä mitään. Mutta kun synnytys lähenee ja alkaa niin silloin kuulemma usein on niin, että pojalla on syke 120 ja tytöllä n. 140. Tiedä häntä ;-). Nyt ainakin mun masuasukin syke oli taas sen saman 160 mitä on tähänkin asti ollut.

No, menen tästä vaihteeksi päiväunille. Mukavaa viikonloppua!!

Iiran

Vierailija
37/38 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan palavat sinne kohta, kun unohdun kirjoittelemaan... :)

Mulla siis vihdoin vauva kääntyi pari päivää sitten pää alaspäin ja helpottui liikkeiden tunteminen, kun ei potki inhottavasti virtsarakkoa. Tosin siitä kööntymisestä alkoi ihan kauheet liitoskivut, en ymmärrä miten ne siitä niin ärtyi? Onkohan pää siellä alhaalla jotenkin hullunkurisesti?

Kaikki isompi liikkuminen aiheuttaa supistuksia, mutta ainakaan edellisissä raskauksissa ne ei oo aiheuttanu hirveän suurta hämminkiä kohdunsuulla, joten en oo juossu heti lääkäriin.

Vauvalle on ostellu jo toppahaalarinkin ens talveksi. Sain sen Lindexistä 14,95 eurolla, kun oli alennuksia! :D Ja kun tiedetään, että poika tulossa niin uskalsin sentäs ostaa.

Olo on muuten jo vähän pitkästyny. tuntuu, että loppumetreille on vielä älyttömän pitkä aika ja tässä vaiheessa raskautta ei oikein oo mitään " jännitettävää" .

Takas keittiöön... :)

hulda 26+2

Vierailija
38/38 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli kelalta päivärahapäätös, siinä meni n. 3viikkoa. Äitiyspakkaus tulee kaiketi parin viikon sisällä. Otin kuiteskin pakkauksen, vaikka esikoiselta kaikki jäänyt hyvään kuntoon. Saapahan taas ensisängyn ja myöhempään käyttöön tukevan säilytyslaatikon. Ja sitte kun muksut on isoja, saavat omat pakkauksensa muutamien riepujen kera muistoksi tai ehkä uusiokäyttöön...

Alaselkä alkaa olla aika vaivainen, etenkin aina aamulla. Kyllä se vähän vetreytyy päivän mittaan, onneksi. Punttisalillakin kävin, mutta hiukan tuntuu siltä, et ihmiset tuijottaa mahaa. Ajattelin käydä salilla vielä reilun kuukauden, eli äitiysloman alkuun asti. Ehkä sitte on jo niin valtavan kokoinen, ettei tunnu enää mielekkäältä mennä.

Ja voinnin mukaan tietty, nyt vaan ei juurikaan supistele, niin voi rauhassa liikkua. Sääliksi käy lepoon määrätyt äipät!

En muista enää, mistä kaikesta muut kirjoitteli, mutta toivottavasti kaikki saavat pian kelalta paprut ja vointi pysyy siedettävänä. Itsellä 12 viikkoa laskettuun aikaan...päivä päivältä lähemmäs : )

T. miitu rv 28+1