Millä perusteilla on voitu lykätä armeijaan menoa useilla vuosilla?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri opiskeli ja teki uraa ja hankki lykkäystä lykkäyksen perään. 27 vuotiaana IT-ammattilaisena oli sitten pakko mennä hoitamaan velvollisuus pois alta. Otti kuulemma vähän koville olla jonkun 19v finninaama-alikessun käskytettävänä
Minä kävin 26-vuotiaana opiskelujen jälkeen ihan perusjääkärinä (ts. en mennyt AUK:iin tai RUK:iin), tosin aikaa tästä on jo se 25 vuotta. Itse en kokenut siinä mitään ongelmaa. Tulin hyvin juttuun suunnilleen samanikäisten skappareiden kanssa, eivät viitsineet minua mitenkään hyppyyttää paitsi toki koko porukan mukana. Joku näistä nuoremmista (eli siis oman ikäisistä) kouluttajista jäi aina vuorollaan kasarmille yöksi, jottei ihan varusmiesten kesken siellä oltaisi ja aika usein tuli kutsu tyyliin, "et tuuppa tohon mun huoneeseen niin katotaan vaikka lätkää kunhan nuo nuoremmat pojat tuosta lähtee sotilaskotiin ja eiköhän sieltä bissekin löydy". Metsäleireillä oli myös vähän samaa, eli minulle oli usein "tehtävä" kapiaisten majoituspaikassa eli iltakahville ja pullalle pyysivät.
Eikä mulla ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa varusmiesjohtajistakaan. Olihan siellä muutama aika epäkypsä "finninaama", mutta sellaista se on vielä 19-vuotiaana. Yhtä kokelasta jeesasin valmistautumaan pääsykokeisiin, kun oli hakemassa yliopistolle samaan paikkaan kuin mistä itse olin valmistunut. Siinä se 9 kk vierähti. Yhtä komppaniamme alikersanttia olinkin sitten joku 5 vuotta myöhemmin haastattelemassa kun haki valmistumisensa jälkeen meiltä töitä.
Mielenterveyden ongelmat tai huumeiden käyttö.
paskahousut monttuun ja kuula pää....n, terveisin,,,,,,,,,,,,,,alikessu 1980.
Alipaino.