Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla on voitu lykätä armeijaan menoa useilla vuosilla?

Vierailija
07.02.2025 |

Tietoa tai kokemuksia

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri opiskeli ja teki uraa ja hankki lykkäystä lykkäyksen perään. 27 vuotiaana IT-ammattilaisena oli sitten pakko mennä hoitamaan velvollisuus pois alta. Otti kuulemma vähän koville olla jonkun 19v finninaama-alikessun käskytettävänä

Toihan se on se pahin skenaario.

Vierailija
22/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hommasin masennusta ja päihdeongelmaa esittämällä vapautuksen rauhan ajalta. Nyt olenkin jo sellaisessa työssä että reserviläiskirjeessä luki minun olevan konfliktin aikana vapautettu työnantajan palvelukseen.

Kunnon konfliktin tullessa ollaan kaikki kusessa. Et sinä missään töissä silloin ole, ellet ole asetuotannossa.

Haluaisit ennemmin asennevammaisen johonkin tärkeään asemaan konfliktitilanteessa? Sotikoon he jotka haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovasti heikkokuntoinen tai ylipainoinen, niin käsketään laittamaan itseä parempaan kondikseen, jotta pääsisi myöhemmin armeijaan.

Vierailija
24/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hommasin masennusta ja päihdeongelmaa esittämällä vapautuksen rauhan ajalta. Nyt olenkin jo sellaisessa työssä että reserviläiskirjeessä luki minun olevan konfliktin aikana vapautettu työnantajan palvelukseen.

Kunnon konfliktin tullessa ollaan kaikki kusessa. Et sinä missään töissä silloin ole, ellet ole asetuotannossa.

Luulet että kaikki normaalit työt loppuvat sodassa?

Vierailija
25/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri opiskeli ja teki uraa ja hankki lykkäystä lykkäyksen perään. 27 vuotiaana IT-ammattilaisena oli sitten pakko mennä hoitamaan velvollisuus pois alta. Otti kuulemma vähän koville olla jonkun 19v finninaama-alikessun käskytettävänä

Mikä järki tuossa nyt oli? Miksei mennyt sivariin tai hankkinut vapautusta?

Vierailija
26/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli aikanaan vapautettu kertauksesta, koska hän oli sellaisessa virassa, että oli sen perusteella vapautettu aseellisesta palvelusta sodan aikana. Eikä todella ollut aseteollisuudessa, vaan itse asiassa kirkon virassa. Mun ukkini ei ollut sodassa, koska hänellä oli kunnallinen rooli maatilojen tarkistuksessa, sodan aikana tuo pesti muuttui myös hankinnaksi. Oli ihan tavallinen maanviljelijä.

Vierailija
27/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamien takia saa vapautuksen.

Vierailija
28/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisit ennemmin asennevammaisen johonkin tärkeään asemaan konfliktitilanteessa? Sotikoon he jotka haluaa.

En minä ketään halua mihinkään, eikä minulla myöskään ole valtaa määrätä ketään. Toki voidaan kaikki olla asennevammaisia ja ottaa vaikka rysyn meisseliä per see seen joka päivä. Ei sekään ole minun päätökseni, eikä sinun.

Vierailija
29/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnareissu, huumehommat, autovarkaudet. Tupakaveri oli istunut taposta. 

Vierailija
30/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pitkään lykätä. Armeija on hauskempaa käydä nuorempana kun on samaa ikäluokkaa siellä.

Hauskanpitoa vartenhan se on....

Mä ainakin tykkäsin.

Vierailija
31/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet että kaikki normaalit työt loppuvat sodassa?

Ei lopu. Se on vaan vähän turha yrittää jatkaa töitään siinä vaiheessa, kun joukkueellinen ryssiä tulee ovelle koputtelemaan tai ohjuksia iskeytyy pihalle. Asiat priorisoidaan, eikä kukaan voi etukäteen kertoa, mikä oma kohtalo tulee olemaan.

Vierailija
32/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli aikanaan vapautettu kertauksesta, koska hän oli sellaisessa virassa, että oli sen perusteella vapautettu aseellisesta palvelusta sodan aikana. Eikä todella ollut aseteollisuudessa, vaan itse asiassa kirkon virassa. Mun ukkini ei ollut sodassa, koska hänellä oli kunnallinen rooli maatilojen tarkistuksessa, sodan aikana tuo pesti muuttui myös hankinnaksi. Oli ihan tavallinen maanviljelijä.

Kertaus on aivan eri asia. Itse olen vain kertonut, ettei ole mielenkiintoa, niin kertauskutsuja ei enää tullut. Sotatilanne on poikkeustila, jossa voi tapahtua mitä vaan. Jotkut jatkavat töitään ja jotkut eivät.

Vierailija
33/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 91 sain 2v lykkyä autolainan takia että ehdin maksaa sen pois.

Vierailija
34/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni pippeli niin saa C paperit . Joutuu siellä kaikkien pilkattavaksi.

Ei mittailtu pippeliä ainakaan vuoden 2011 kutsunnoissa.

M31

Kyllä mitataan muistan kun eilisen. Naislääkäri käski laskea kalsarit nilkkoihin nuoren hoitsun virnistellessä vieressä. En uskaltanut vastustaa joten itkua pidätellen pudotin pöksyt alas. Molemmat naiset katsoivat silmät pyöreinä hetken jalkoväliäni ja virnuilivat sitten säälien. Lääkäri otti pinsetit ja mittanauhan käsiinsä ja sanoi hoitsulle että koitetaampa saada tämä pili mitattua. Kohta lääkäri kertoikin tuloksen jonka hoitaja kikatusta pidätellen kirjasi papereihin. Sitten Sain nostaa alushousut takaisin. Ja lääkäri yritti hymyään pidellen kertoa että pippelini on niin pieni ettei se kelpaa puollustusvoimille joten minut vapautetaan rauhan ajaksi. Kun poistuin kuulin kuinka molemmat naiset oven takana ratkesivat kunnon huuto nauruun.

Vierailija
35/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakaveri oli tuolloin 26v. ja oli aiemmin saanut jatkuvasti lykkäyksiä kurkussa olevan kasvaimen johdosta meistä muutama lähetettiin käymään Tilkassa tupakaveri oli samassa porukassa tuon reissun jälkeen hän sai lopullisen vapautuksen ja minulle määrättiin pysyvä VMTL 

Vierailija
36/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ketään halua mihinkään, eikä minulla myöskään ole valtaa määrätä ketään. Toki voidaan kaikki olla asennevammaisia ja ottaa vaikka rysyn meisseliä per see seen joka päivä. Ei sekään ole minun päätökseni, eikä sinun.

Demokraattisessa maassa minulla on onneksi päätösvaltaa siihen millaisia ihmisiä armeijaan otetaan. Tietenkin jos ei halua olla osa yhteiskuntaa ja äänestää jne. Niin voi miettiä niitä meisseleitä sun muita.

Vierailija
37/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pitkään lykätä. Armeija on hauskempaa käydä nuorempana kun on samaa ikäluokkaa siellä.

Aika erikoinen käsitys hauskasta..

Vierailija
38/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, jonka morsian oli niin vakavasti sairas, että sai vuoden lykkäyksen.

Vierailija
39/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluputki.

Lääkäriopintojen alussa, kun eka lykkäys oli loppunut, kysyin herra ylikapteenimatruusilta, että haluatteko minut armeijaan nyt vai sitten, kun olen valmistunut lääkäriksi.

Vastaus oli, että tulkaa sitten, kun olette valmistunut lääkäriksi.

Menin armeijaan 27-vuotiaana.

Vierailija
40/44 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä jo kutsunnoissa selväksi,ettei tälle henkilölle  kannata antaa asetta...muuten tappaa vaan  omia kapiaisia kun tulevat vittuilemaan...toimi,ei ikinä armeijaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme