Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko miehet merkityksettömiä?

Vierailija
07.02.2025 |

Lainaan erään miehen kommenttia keskustelusta, joka poistettiin.

"Ja samaan aikaan on ollut vuosikymmenien kehityssuunta, jossa naisia on kannustettu ajattelemaan itseään enemmän ja pitämään miehiä merkityksettöminä. Toinen noista on kannatettavaa. Se toinen on synnyttänyt manitsemasi naisvihan."

Nyt haluaisin kuulla teiltä miehiltä, miten tämä kehityssuunta mielestänne ilmenee, jossa teitä pidetään merkityksettöminä?

Minkälaisia rakenteellisia ongelmia mielestänne on ja miten ne ilmenevät käytännössä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä kait ihan kelpo tapauksiakin.

Vierailija
42/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että koet itsesi merkityksettömäksi, koska nainen ei arvosta tapaasi tehdä kotitöitä?

Arvasin että joku takertuu yksityiskohtiin. Ehkä en ilmaissut pointtia riittävän selkeästi, se on olö että tyypillinen mies haluaa tuntea itsensä suhteessa mieheksi joka on suhteessa mies jolla on merkitystä ja johon luotetaan, ei lapseksi tai holhottavaksi. Jos yksinkertaisissakin arkisissa asioissa puoliso neuvoo, ohjeistaa ja opastaa, niin mitäpä luulet auttaako se miestä tuntemaan itsensä merkitykselliseksi?

Noh, minä en ainakaan tarvitse kämppistä, kaveria, miestä tai äitiä jakamaan tiski- tai kokkausvastuuta. En edes vaikka olisi lapsi. Ennen vanhaan mies rakensi tai osti talon, toi perheeseen rahan, kun nainen keskittyi lapsen kasvatukseen ja opetukseen. Eli siinä mielessä moni mies on "merkityksetön", kun eivät edes tarjoa perheelle tätä, vaan valtio ja vuokranantajat hoitavat tämän roolin vastuullisemmin ja turvallisemmin

Toki aviomies, joka hoitaisi nuo eikä aiheuttaisi haittaa niin, että olisi kannattavampaa, mukavampaa ja mielekkäämpää olla hänen vaimonsa kuin vanhapiika tai yh, olisi myös siviilielämän kannalta merkityksellinen. Seksiä vonkaava, naista/äitiä leikkivä mieskämppis ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole tiimipelaaja vaan ulisee ja uhriutuu kaikesta. Naisen käsitys miehistä tulee Netflixin sarjoista ja Hollywood tuotannosta.

Vierailija
44/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että koet itsesi merkityksettömäksi, koska nainen ei arvosta tapaasi tehdä kotitöitä?

Arvasin että joku takertuu yksityiskohtiin. Ehkä en ilmaissut pointtia riittävän selkeästi, se on olö että tyypillinen mies haluaa tuntea itsensä suhteessa mieheksi joka on suhteessa mies jolla on merkitystä ja johon luotetaan, ei lapseksi tai holhottavaksi. Jos yksinkertaisissakin arkisissa asioissa puoliso neuvoo, ohjeistaa ja opastaa, niin mitäpä luulet auttaako se miestä tuntemaan itsensä merkitykselliseksi?

Noh, minä en ainakaan tarvitse kämppistä, kaveria, miestä tai äitiä jakamaan tiski- tai kokkausvastuuta. En edes vaikka olisi lapsi. Ennen vanhaan mies rakensi tai osti talon, toi perheeseen rahan, kun nainen keskittyi lapsen kasvatukseen ja opetukseen. Eli siinä mielessä moni mies on "merkit

Ollaanko tässä ongelman ytimessä?

Mieheltä odotetaan, että hän huolehtii perheelle katon pään päälle ja leivän pöytään, mutta nykyään, kun nainekin käy töissä ja tuo perheeseen rahaa, mies tuntee itsensä merkityksettömäksi?

Vierailija
45/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole tiimipelaaja vaan ulisee ja uhriutuu kaikesta. Naisen käsitys miehistä tulee Netflixin sarjoista ja Hollywood tuotannosta.

Voitko antaa kunnollisia esimerkkejä, miten tämä esiintyy arkielämässä.

Vierailija
46/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienetkin asiat voivat ratkaista/muuttaa suuntia elämänpolulla. Jos opettajat päättävät sinun olevasi 7 oppilas 8 sijasta, niin sekin voi jo muuttaa elämän kulkua.

Vierailija
47/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ehkä minun on vaikea ymmärtää, mitä tarkoitat, koska meidän suhteessa mies on se, joka päällepäsmäröi ja määrää, miten ja millä tarkkuudella asiat tehdään. Esimerkiksi tiskikoneen täyttö, asiakaapin järjestys, työkalujen järjestys... Olen ilmeisesti sitten vähemmän nainen?"

Sitä ei kukaan tiedä, mikä sinä olet. Mikäli kertomasi pitää paikkansa (en väitä että uskon kertomaasi, mutta kuitenkin) vain eräs tietty persoonallisuustyyppi tekee tuollaista. Sellainen, jota ei kannattaisi kumppaniksi valita

Hän on perfektionisti. Niin töissä, kuin kotonakin.

Vierailija
48/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä en ainakaan tarvitse kämppistä, kaveria, miestä tai äitiä jakamaan tiski- tai kokkausvastuuta. En edes vaikka olisi lapsi. Ennen vanhaan mies rakensi tai osti talon, toi perheeseen rahan, kun nainen keskittyi lapsen kasvatukseen ja o

Nii-in. Jos ollaan vain ihmisiä ilman sukupuolirooleja niin minä kallistun kuitenkin sen nais-ihmisen kämppikseksi, joka ei yritä käyttää minua seksuaalisesti hyväksi siittämällä tuhansia kertoja turhan päiten

Edelleen, yhteiskunnan jäseninä, ihmisinä kaikilla on työnsä ja roolinsa puolesta merkitys ja hyväksyntä (ellei ole rikollinen). Siviilissä "parisuhde" on hyvin epäsuhtainen ja monella tavalla epäedullinen naiselle nykyisellään. Moni nainen valitsee jo ihan alkujaan itsellisen äitiyden juuri tästä syystä. Moni jää velaksi

Vierailija
49/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käy, jos nainen haluaa esimerkiksi vaihtaa autonrenkaat tai asentaa valaimisen kattoon? Tuleeko mies tällöin ohjeistamaan ja opastamaan, vai luottaako siihen, että toinen aikuinen ihminen kyllä selviytyy tuosta yksinkertaisesta tehtävästä?

Meidän taloudessa nainen on se joka asentaa valaisimet kattoon ja huolehtii omasta autostaan ihan itse. Autonsa valinnassa kysyy kommentteja mutta tekee päätöksensä täysin itse. Renkaat vaihtaa rengasliike molemmille. En neuvo, ja olen kiitollinen että olen suhteessa naisen kanssa jonka käden taidot eivät rajoitu shoppailuun ja somettamiseen. Muistan myös mainita sen ja osoitan arvostusta ääneen, joskus olisi kiva kuulla sitä myös vastavuoroisesti.

Vierailija
50/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän taloudessa nainen on se joka asentaa valaisimet kattoon ja huolehtii omasta autostaan ihan itse. Autonsa valinnassa kysyy kommentteja mutta tekee päätöksensä täysin itse. Renkaat vaihtaa rengasliike molemmille. En neuvo, ja olen kiitollinen että olen suhteessa naisen kanssa jonka käden taidot eivät rajoitu shoppailuun ja somettamiseen. Muistan myös mainita sen ja osoitan arvostusta ääneen, joskus olisi kiva kuulla sitä myös vastavuoroisesti."

Meillä on samalla tavalla, että molemilla on tavallaan "omat elämät" saman kodin sisällä. Molemmat käy töissä. Molemmilla on omat rahat ja omat autot ja molemmat huolehtivat itse autostaan. Molemmat huolehtii lapsesta ja kodista. Tosin mies tekee enemmän kotitöitä, koska on hirmu tarkka siitä, miten ne tehdään.

On hän joskus yrittänyt tulla neuvomaan esimerkiksi auton osan vaihtamisessa. Silloin sanoin, että kiitos, mutta haluaisin opetella tekemään tämän ihan itse.

Ollaankohan me molemmat merkityksettömiä, kun kumpi tahansa pärjäisi myös omillaan?

Vierailija
51/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No ehkä minun on vaikea ymmärtää, mitä tarkoitat, koska meidän suhteessa mies on se, joka päällepäsmäröi ja määrää, miten ja millä tarkkuudella asiat tehdään. Esimerkiksi tiskikoneen täyttö, asiakaapin järjestys, työkalujen järjestys... Olen ilmeisesti sitten vähemmän nainen?"

Sitä ei kukaan tiedä, mikä sinä olet. Mikäli kertomasi pitää paikkansa (en väitä että uskon kertomaasi, mutta kuitenkin) vain eräs tietty persoonallisuustyyppi tekee tuollaista. Sellainen, jota ei kannattaisi kumppaniksi valita

Toisin sanoen (mikäli ei ole se ikävämpi tapaus) gän on autisti. Tai ainakin kirjolla.

Vierailija
52/52 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen (mikäli ei ole se ikävämpi tapaus) gän on autisti. Tai ainakin kirjolla.

Hän, ei gän...hemmetti näiden "äly"puhelinten kanssa