Kokemuksia keittiöfirmoista (puukeittiö)?
Hei palstalaiset. Ostettiin hiljattain vanha omakotitalo ja haaveissa olisi täyspuinen keittiö. Keittiö on melko pieni ja alakaappitilaa tulisi noin 3,5 metrin verran. Onko kenelläkään kokemusta esim. Jalokalusteen, Puuhuone Nurmisen tai Trähemin keittiöistä? Missä hinnoissa liikutaan tuon kokoista keittiötä silmällä pitäen. Aikomuksena on olla yhteydessä keittiöfirmoihin, mutta olisi kiva kuulla etukäteen kokemuksia ja hintaluokkaa, jos joku on tilannut tällaisen keittiön.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita jotain paikallista puuseppää tekemään keittiön kaapit.
Asutaan Pirkanmaalla. Olisiko suositella paikallista puuseppää?
Ap
https://www.vauva.fi/keskustelu/5922753/keittioremontti-edessa-millaine…
Tuonne keskustelemaan. Näit sen kyllä juuri ennen kuin teit oman keskustelusi.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin oman keskustelun, koska minua kiinnostaa juurikin täyspuinen keittiö enkä halua kaapata toista ketjua oman asiani kyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin oman keskustelun, koska minua kiinnostaa juurikin täyspuinen keittiö enkä halua kaapata toista ketjua oman asiani kyselyyn.
Tämä oli siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskustelupoliisi se sinä olet?
Vaikuttaa aika kalliilta. Halvimmillaan varmaan 10 000 luokkaa, mutta kannattaa toki kysyä, se on ilmaista.
Ei av-mammoilla ole puukeittiöitä vaan lastulevyä.
Meillä tuommoisen teki ihan timpuri, mutta Pirkanmaalta en osaa suositella. Firma, jossa ei itse saa valita tekijää, ei ole paras tuohon hommaan, koska työn jäljestä ei saa mitään laatutakeita. Ennemmin etsii osaajan, jolla hyvät referenssit ja suosittelut. En itse ostaisi tuollaista ilman, että saan valita kädentaitajan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuommoisen teki ihan timpuri, mutta Pirkanmaalta en osaa suositella. Firma, jossa ei itse saa valita tekijää, ei ole paras tuohon hommaan, koska työn jäljestä ei saa mitään laatutakeita. Ennemmin etsii osaajan, jolla hyvät referenssit ja suosittelut. En itse ostaisi tuollaista ilman, että saan valita kädentaitajan.
Kiitos vinkistä. Täytyy toki tarkasti selvittää, millainen tekijä. Kuinka iso keittiö teillä oli ja paljonko jouduitte maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys, mulla kyllä on mittatilaustyönä loimukoivusta tehdyt keittiökaapistojen ovet ja laatikostojen päädyt, samoin kaikki vaatekaappien ovet ovat loimukoivua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:na etsisin yksityisyrittäjän jolla on puuseppämestarin paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys, mulla kyllä on mittatilaustyönä loimukoivusta tehdyt keittiökaapistojen ovet ja laatikostojen päädyt, samoin kaikki vaatekaappien ovet ovat loimukoivua.
Oi, loimukoivu on kyllä kaunista! Onko teillä maalaamattomat ovet, että loimukoivu pääsee oikeuksiinsa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, loimukoivu on kyllä kaunista! Onko teillä maalaamattomat ovet, että loimukoivu pääsee oikeuksiinsa?
Ap
Kyllä, maalaamattomat eli puunväriset juurikin siksi että puun omalaatuinen kuviointi näkyy parhaiten.
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:na etsisin yksityisyrittäjän jolla on puuseppämestarin paperit.
Kiitos neuvosta. Täytyypä selvittää, mitä täällä on tarjolla. Onneksi keittiöllä ei ole mikään kiire, niin voin kysellä useammasta paikasta. Ilmeisesti aloituksessa listatuista yrityksistä ei ole täällä kovin paljoa kokemusta, joten paikallinen puuseppämestari voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
Ap
Meillä meni täyspuiseen keittiöön 17 000 euroa. 20 neliön keittiö.
Juvin kalusteiden hinnat löytää netistä. Tosin pelkkä kalusteiden hinta ei ole keittiön hinta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että on ihan hintansa arvoinen, kun saa kestävää ja kaunista vuosikymmeniksi. Vanhaan taloon ei oikein lastulevy ja muut viritykset sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
Juvin kalusteiden hinnat löytää netistä. Tosin pelkkä kalusteiden hinta ei ole keittiön hinta.
Nuo juvin kaapit ei oikein miellytä silmää, kun kaapin ovet ei ole runkojen sisällä. Voi alkaa repsottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että on ihan hintansa arvoinen, kun saa kestävää ja kaunista vuosikymmeniksi. Vanhaan taloon ei oikein lastulevy ja muut viritykset sovikaan.
Ajatuksena onkin tehdä kerralla hyvä, ettei tarvi olla uudestaan remontoimassa. Mietityttää vaan onko meillä varaa ns. unelmakeittiöön, mutta toisaalta tila on melko pieni, joten luulisi, että rahaakaan ei menisi ihan hirveästi. Budjetti noin 12 000 luokkaa, mutta tähän sisältyy muutakin kuin pelkät kaapit. No ei auta muuta kuin kysellä.
Kannattaa harkita jotain paikallista puuseppää tekemään keittiön kaapit.