Jos kerran 500kcal vaje päivässä pitäisi laihduttaa puoli kiloa viikossa
Niin ei kyllä mun kohdalla pidä paikkaansa. Syön päivittäin Polarin kellon näyttämän kalorikulutuksen perusteella 500-700 kcal vähemmän. Olen laihtunut kuukaudessa sen puoli kiloa. Sellaisena päivänä, kun olen harrastanut tunnin liikuntaa, kulutukseni on (muka) 2300kcal, ja muina päivinä noin 2000kcal. Eli syön 1500-1800kcal päivässä. Ei ilmeisesti näin keski-ikäiselle naiselle liikaa, että paino tippuisi.
Osaan kyllä laskea kalorit oikein ja punnitsen syömiseni, joten tiedän etten siinä huijaa.
Kommentit (94)
Kuinka tarkka se sinun Polar on? Paremmissa malleissa kelloon syötetään ikä, sukupuoli, pituus paino. Halvemmissa ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tarkka se sinun Polar on? Paremmissa malleissa kelloon syötetään ikä, sukupuoli, pituus paino. Halvemmissa ei mitään.
Polar Ignite 3, kyllä tuohon laitetaan nuo kaikki
Ap
Miten kertoa kuinka syö väärin ilman että kertoo mitä syö?
No sitten kokeilet 1000kcal vajetta. Jos ei sekään toimi, niin sitten on todennäköisesti aineenvaihdunta niin sekaisin, ettei mikään auta.
No, se ranteessa killuva laite valehtelee. Lukemat perustuvat pitkälti arvioihin, esim kalorinkulutuksen liikunnan aikana on arvio ja perustuu osittain mitattuun tietoon, mutta osittain tiettyihin lainalaisuuksiin ja sellaisiin yleistyksiin, joita on tehty väestötasolla. Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia ja sellaista keskiverto ihmistä ei väestötasolla yleistetään ole edes olemassa.
Ai mulla on pudonnu paino vajaassa kuukaudessa 3kg, kun aloin liikkumaan, jätin sokerit ja lihat pois. Samoin alkoholi. Toki osa on ollut varmasti nesteturvotusta. Mitään kaloreita en ole laskenut, katsonut vain että syön fiksusti eli monipuolisesti eikä liikaa. Mun vaikea samaistua näihin ap:n kaltaisiin. Joko teillä on aineenvaihdunta todella lukossa tai teette jotain hölmöä kuitenkin joka estää laihtumisen.
Minulla putosi tasan 12kk aikana 21kg, kun puolitin työpäivän jälkeen syötävät annokset. Jäätelöä ja suklaata en jättänyt pois, niitä meni joka arkipäivä. Liikuntaa en harrastanut vapaalla, kun töissä tuli askelia 10000-20000 päivässä.
Olen 60+v mutta en ikinä voi syödä yli 1500kcal, paino nousee heti.
Ei väliä kannanko 18 kiloisia harkkoja 8h kuukauden putkeen tai teenkö tunnin hiittiä salilla. Ei vaikuta mitään energiatarpeeseen, tuota en voi ylittää lihomatta
Keskitysleirin ruokavalio,uskokaa Juicea,hän tosin ei uskonut dietteihin.
Mitä se ap:n tunnin liikunta on niinä päivinä, kun liikkuu? Jotain salin lattialla istumista ia pientä jumppaa :D?
Minä liikun joka ikinen päivä vähintään tunnin. Eli reipas kävely. Niin päivinä, kun liikun ns oikeasti liikunta usemman tunnin.
Tuo on lain vastaista.
Nimittäin fysiikan lakien vastaista. Energian säilymislaki sanoo, ettei energiaa voi syntyä tyhjästä. Joten jos ravinnon energiamäärä on pienempi kuin se mitä kulutat on ihmisen PAKKO keventyä.
Ihan samalla tavalla kuin auton moottori ei voi mitenkään tuottaa enempää energiaa kuin mitä käytetty polttoaine sisältää.
Kaloriteoria ei toimi yksilötasolla, vaikka kuka väittäisi mitä. Ihmisen elimistö on monimutkaisempi kuin joku kone, joka toimii tasan tarkasti niin kuin se on ohjelmoitu.
Joo todennäköisesti kulutuksesi ei ole 2300 kcal päivässä. Keski-ikäinen nainen voi kuluttaa yllättävän vähän, ainakin jos on istumatyö vielä. Mulla kun painan 76 kg, se peruskulutus on noin 1700 kcal päivässä. Olen kokeillut ihan niin, että kirjannut kaiken syödyn tarkasti, punniten, Fatsecretiin ja seurannut miten paino kehittyy. 1700 kcal päivässä syöden en liho enkä laihdu. Istumatyö, esivaihdevuodet päällä parhaillaan, liikuntaa 2 kertaa viikossa salilla ja 2-3 kertaa viikossa kävelylenkki. Mullekin erilaiset kalorikulutuksen laskukaavat antaa paljon isompia lukuja, mutta 1700 kcal se on, ja jos ja kun laihtua haluan, tarvii siitä vetää se 500 kcal vaje eli 1200 kcal Mikä onkin jo ankeaa kituuttamista, minkä takia en oikein ole onnistunut laihtumaan.
Kaunko ap on jatkannu? Jos olet viikon tai kaksi syönyt noin ja löysäilet niin kroppa ei poltan kaloreita vaan menet säästöliekille. Jatka reippaasti.
Jos syön kalori määrän mitä Huawei älykelloni näyttää niin en varmasti pysy hengissä. Kun kävelen 4km reipasta kävelyä niin saisin syödä pienen kanankoiven. Jos vaan hyötyliikuntana 6000 askelta niin saman voisin joka toinen päivä. Kyllä ne totuuden kertoo tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
No sitten kokeilet 1000kcal vajetta. Jos ei sekään toimi, niin sitten on todennäköisesti aineenvaihdunta niin sekaisin, ettei mikään auta.
Kyllä mikään auttaa. Mutta voi tarvita rajuja otteita. Tosin arvelisin, että jos ap tiputtaa 1300 kcal päivässä, niin alkaa jo laihtua. Mutta vaikka miten olisi aineenvaihdunta sekaisin, niin esim. VLCD kuurilla ihan jokainen laihtuu. Elimistö ei pysty vaan toimimaan 550 kcal / päivä ilman, että ottaa varastoista lisäksi energiaa, eli sieltä kehon rasvoista.
Kulutukset ja kalorien imeytymiset nyt sattuu olemaan mitä on, ei välttämättä just sitä mitä pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaloriteoria ei toimi yksilötasolla, vaikka kuka väittäisi mitä. Ihmisen elimistö on monimutkaisempi kuin joku kone, joka toimii tasan tarkasti niin kuin se on ohjelmoitu.
Ihmiskeho joutuu noudattamaan samoja fysiikan lakeja kuin kaikki muu tässä maailmankaikkeudessa.
Mulla on Polarin Ignite ja just eilen täällä totesin, että se näyttää ainakin 500 liikaa kulutusta päivässä! Ei juuri yli 1500 saa syödä, jos laihtua meinaa.
Piti olla Eli siis kesli-ikäiselle naiselle liikaa
Ap