Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosista huolimatta raskaaksi

05.03.2007 |

Kuinka moni ja miten kauan piti odottaa ennen kuin endon kanssa raskauduitte? MInkä asteinen endo oli/on?

Itse olen alkanut epäilemaan endoa itselläni kun olemme vuoden päivät yrittäneet lasta ja ei ole kuulunut. Nyt viime päivinä yhdynnän jälkeen on ollut kovia kipujakin. Ikäni olen kärsinyt kivuliaista kuukautisista.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani en ollut edes osannut epäillä endoa, mutta puolen toista vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduin tutkimuksiin ja Oys:n lääkäri osasi sitten epäillä heti ensimmäisellä käynnillä endoa.

Lääkäri löysi myös kystia ja ne monesti liittyvät endoon.

Hoitoja siirrettiin ja laparoskopiaan sain parin kuukauden sisällä ajan.

Endoa löytyi paljon, se oli osaksi tukkinut toisen munanjohtimen, vaikka aukiolotutkimuksessa vähän aikaisemmin ei havaittu sitä.

Virtsarakon ja peräsuolen ympärille oli myös ehtinyt kasvaa endoa.

Kaikki mitä voitiin poistettiin.

Hoidot aloitettiin inssillä, mutta eivät tuottaneet tulosta.

Toinen pitkän kaavan ivf toi meille toivotun tuloksen ja tällä hetkellä olen raskaana viikolla 30.

Endo-diagnoosista meni reilu puolitoista vuotta positiiviseen tulokseen ja yritystä meillä ehti olla melkein 4 vuotta.

Tsemppiä toivon teille jatkoon, tutkimuksiin kannattaa mennä mahdollisimman pian, me turhaan viivyteltiin asian kanssa ja tilanne ehti vain paheta.

Onneksi ivf:n auttaa meitä endo-potilaita, ilman sitä tuskin olisin koskaan raskaaksi tullut ja kyllä toivo meinasi jo välillä tyystin loppua.

Tulehan kertomaan sitten kuulumisia jatkosta.

T:Minerva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä