Kauanko kestää reseptien uusiminen omakannassa
Uusin ensimmäistä kertaa verenpaine lääkkeen, viikko sitten ja pyysin vahvistuksen tekstiviestillä.
Kommentit (23)
Muutaman kerran, olen joutunut soittamaan perään, kun reseptiä ei ole kuulunut. Kannattaa, olla hyvissä ajoissa liikenteessä, jotkut reseptien uusimiset vaativat lab/ lri käyntejä.
Pystyykö siellä jotenkin uusimaan reseptin vai? Minulla on kohta tarvetta uusimiselle, mutta lääkäri sanoi että voi soittaa. Miten sen saa uusittua siellä?
Yleensä viikon, taitavat luvata 2 viikossa. Siellähän se sivuilla kerrotaan.
Oho. En asu Suomessa, meillä saa reseptin uusittua seuravaaksi päiväksi, usein jo samana päivänä, riippuen ajankohdasta, jolloin itse lähettää kyselyn.
Mene omakantaan, kohtaan reseptit. Antaa ohjeet, kuinka uusia resepti.
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö siellä jotenkin uusimaan reseptin vai? Minulla on kohta tarvetta uusimiselle, mutta lääkäri sanoi että voi soittaa. Miten sen saa uusittua siellä?
Oletko yli 90 vuotias ? Vai yli 102 vuotias ?
Lahdessa on tullut ihan parissa tunnissa, kun olen uusinut allergialääkkeitä ja propralia.
Tuleeko ihan oikeasti jollekin uutena asiana, se että oma kannassa voi uusia reseptin??!! Kuinka tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä onkaan olemassa..
Vierailija kirjoitti:
Tämä palvelu on ollut jo pitkään käytössä. Julkisella uusiminen maksutonta ja toimii hyvin. Ohjeet ovat selkeät. Helppo käyttää.
Ettekö ole tosiaankaan käyttäneet tätä aiemmin?
Siinähän on yksi syy ruuhkiin. Turhat ajanvaraukset ja puhelut pelkkien reseptien takia.
PSHVA, Kuopio ja hyvin toimii. Joskus tulee uusinta-ilmoitus jopa samana päivänä. Koskaan ei ole mennyt viikkoa pidempään. Keskiarvo ehkä jotain 2 vrk.
Pirha.. kaksi viikkoa kesti, että verenpainelääke uusittiin.
Apteekin kautta voi uusia myös. Miehen lääke uusittiin alle päivässä.
Kanta on kyllä helppo.
Hki: kaksi uusimispyyntöä ja soitto. Reilu kaksi viikkoa meni. Ihme touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kanta on kyllä helppo.
Apteekki ottaa maksun.
Yleensä viikko. Tarpeeksi vihaisella puhelulla 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanta on kyllä helppo.Apteekki ottaa maksun.
Riippuu apteekista. Kaikki ei ota. Palvelu on valttikortti.
V...t ne siellä mitään uusi. 3 laitoin ja yksi oli uusittu vaikka kaikki oli uusittavissa.
Joskus on mennyt viikko, mutta usein pari päivää.