******MAALISPERJANTAITA******
Kommentit (17)
Ainakin ilman puolesta, taitaa se talvi vihdoinkin tulla! :)
Meillä ei kummempia...Neiti oli eilen koko päivän jotenkin kiukkunen. Ei viihtynyt itsekseen eikä syöminenkään oikein maittanut. Mutta kun isi tuli kotiin niin johan hihkuttiin ja ruokakin kelpas isin syöttämänä. Huoh, taitaa olla liikaa minun kanssa :(
Anopin kanssa eilen ommeltiin vaihteeksi sinistä rusettia ristiäismekkoon, miehen siskolla on ihana 6 viikkonen poika.
Illalla teki todella hyvää, mies jäi kotiin nukkumaan (herää aamulla n. klo 3) päikkäreitä ja lähdin neidin kanssa kunnon vaunukävelylle! Vaunuteltiin melkein kaksi tuntia, kylläpä teki molemmille hyvää. Noorakin sai nukuttua hyvät unet. Ja äippä löpötteli puhelimessa. Taas hirveä lasku tulossa.
Meillä taitaa jo kutsua päikkäriaika, herättiin puol kasin kieppeillä. Ekoille päikkäreille mennäänkin jo ennen yhtätoista. Mites muilla, meneekö vielä kolmet päikkärit? Meillä tosi harvoin mutta jos herätään kesken unien niin silloin kolmannet vielä vaatii....jos saa nukkumaan :)
T: Noora ja Nasulina
Ps. Tsemppiä Lehtovin muuttotouhuun!!!
Pakkanen paukkuu ( kaikki -1 astetta!! :D) ja maassakin valkoista. Eilen haalin niitä joulukorttitarpeita ja askartelumassaa Tiimarista ihan kaikkien lasten kanssa vieläpä! Vaan menipä kyllä hermotkin.. :P Mutta sain ne ostettua, jos vaikka ryhtyisi viikonloppuna tuumasta toimeen.
Ja ai että kun mä alan olla vihreä kateudesta.. Kahden viikon sisällä ensin yksi hyvä ystäväni ilmoitti plussanneensa, eilen toinen... Mä en ala. Mulle kanssa!! Vaikkei mitkään järkisyyt puolla uutta vauvaa just nyt, niin mä haluaisin niin kovasti.. Eihän niitä järjellä tehdäkään!! (eikä varsinaisesti tehdä) Ja ehkä se helpottais edes pikkuisen, kun mies lupais vaikka, et sit kun kierukka otetaan pois saa iltatähti tulla. Mutkun on niin ehdoton ei. Tosin sitähän se oli tuon neiti 3veen kohdallakin vauvana, ja olin raskaana kuitenkin jo, kun tyty oli 1v10kk.. Ja kukas sen tietää saadaanko me enää yhtään lasta kun odotellaan muutama vuosi? Mä haluan nyt!!!! Kiitos ja anteeksi purkaus.. :/
Maalisneitikin ilahdutti äitiä tässä, kun tultiin siskoa viemästä kerhoonsa. Laskin lattialle kun olin riisunu, ja typypä otti konttausasennon kuin aina olis niin ollukkin! Ryömimään siitä lähti kyllä, mutta eipä ole edes yrittäny kontalleen aiemmin. Siitä se sitten lähtee pikkuhiljaa. :) Ryömii jo aika nopeasti, oikein kiireessä vielä pyöriikin. Seisoo tuettaessa muttei itse, vähän jo istuukin, mutta vieressä on vahdittava kun katuu ihan yks kaks. Eipä toisella kiire vielä olekaan, ehtii kyllä liikkeelle sitten lähempänä vuotta.
Jahas, on puettava nukkuva pieni ja haettava isosisko kerhosta kotiin. Perjantaipäivät menee tosi nopeasti edestakasin juostessa!
Meillä alkaa flunssa olla pikkuhiljaa takanapäin. Onneksi, yöt ovat nimittäin olleet melko rikkonaisia. Lehtovi; meilläkin juotiin tosi huonosti eilen, tyttö oli juonut iltaan mennessä varmaan vasta desin pelkkää tuttelia. Puuroa ja muuta ruokaa kyllä oli syönyt, siitähän saa nestettä myös. Mutta kyllä hätäilin jo, että rupeaako jo ihan kuivumaan koko tyttö. Onneksi illalla joi sit 150 ml ja tänä aamuna ihan normaalisti. Kannattaa kokeilla antaa nestettä missä muodossa tahansa; esim. kiisseli tai laimennettu mehu voisi upota. Laimennettua mehuahan saa antaa, eikö?
Meilläkin neiti kyllästyy, kun on päivät minun seurassa. Kun isänsä tulee kotiin, niin muuttuu koko tyttö. Yhtä naurua ja juttelua sen jälkeen. Sit mies ihmettelee, et mitä sä valitat, tämähän on hirmu hyvällä tuulella... Just joo...
Meillä neiti on juonut muutamana päivänä lasista! Kokeilin, kun on juonut nokkamukista niin huonosti ja lasista joi kyllä paljon paremmin. Taidetaan ruveta harjoittelemaan enemmänkin. Konttausasentoon on noussut myös useamman kerran, mutta siitä ei pääse eteenpäin. Ryömimällä liikutaan.
Ädähän se taisi olla, joka kovasti haluaisi taas raskaaksi. Minusta tuntuu samalta; toinen saisi jo tulla. Mutta en meinaa ottaa asiasta stressiä, tulkoon, kun tulee.
Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä on? Me ajateltiin lähteä käsityömessuille sunnuntaina ja huomenna meinaan käydä ratsastamassa. Vaikka eipä sitä voi mennä kuin käyntiä, kun maa on ihan jäässä. Tänään pitäis siivota.
Iloista viikonloppua kaikille!
Opska
P.S. Jokos se tuo Everwood jäi tauolle? Se on kyllä ihan lempparisarja, ei seksiä tai väkivaltaa, vaan leppoisaa ja rentouttavaa.
Hanna on aamupäivä unillaan ja mä ajattelin käydä kirjoittamassa tänne pikaisesti ennenkuin menen keittelemään kahveja ja laittelemaan jotain naposteltavaa, kun yksi tuttuni tulee kyläilemään.
Meillä oli muuten hyvä yö, mutta tuossa kolmesta viiteen oli aika levotonta, otin Hannan viereenkin nukkumaan, muttei se mitään auttanut, ihme ähkinää ja hyörintää, voipihan se olla ne hampaat, jotka tekee kiusaa.
Eilen päiväunien aikaan piti neitin unissaan puhua pälättää, uneksuu muutenkin tosi paljon.
Meillä ei ole viikonloppusuunnitelmia ihmeemmin, huomen aamulla on vauvauinti ja illalla on pojan jääkiekkopeli, jota menemme katsomaan tietenkin, sunnuntaina nautitaan yhdessä olosta ja siitä kun ei ole menoja mihinkään ja ulkoillaan tietty.
Mä muuten plussasin tuossa parisen viikkoa sitten! En ole uskaltanut siitä oikein puhua, kun pelottaa jos kaikki ei ole niinkuin pitää, parin viikon päästä olisi tarkoitus mennä ultraan katsomaan, että onko masussa elämää. Näille pienimmille tulisi ikäeroa 1v4kk. Mä olen " varovaisen innoissaan" plussauksesta, mies taas on aivan onnessaan tästä uutisesta.
Että semmoisia meille, mukavan rentouttavaa viikonloppua!!!
hanneliini & Hanna 8kk3pv
Täällä yksi masentunut äippä! Oon koko viikon ollut kipeänä ja nyt tauti tuntuu vain pahenevan. Hirmuinen yskä alkaa hellittämään mutta räkää tulee joka paikasta ja nyt alkaa vasta lämpö nousemaan. Jospa se sit ajais taudin pois. On vaan niin kurjaa kun on hieno ilma eikä tässä kunnossa voi mennä ulos. En jaksais kävellä montaa metriä. Ja mä niin haluaisin päästä liikkumaan. Pace-tunnit oon joutunut perumaan ja bodypumppiinkin tahtois. Blääääh.
Henri on nukunut nyt monta yötä valtavan hyvin. Viime yönä en ole kuullut pihaustakaan. Voi kun ei sais tätä mun tautia.
Onkos kellekään käynyt niin että vauva on syönyt liikaa ja sitten oksentanut. Eilen oli meillä jo kolmas kerta. Söi kuuden jälkeen purkillisen lihasosetta ja purkillisen hedelmää (!). Ei ole koskaan syönyt niin paljon. Sit syötiin iltapuuro yhdeksältä. Söi sitäkin sen tetrallisen eli 200g. Mies meni viemään pojan sänkyyn ja antoi iltamaidot. Yleensä juo puuron päälle noin 100 ml mutta eilenpä joikin 170 ml!!! Poika jäi nukkumaan ja hetken päästä kuultiin kun oksensi sängyssään. Jos sit hieman vähemmän söis niin ei tulis ähky...
Mies menee tänään firman pikkujouluihin ja me ollaan pojan kanssa kotona. Ajattelin leipoa jotain hyvää itselleni piristykseksi ja on mulla pizzakin pakkasessa odottamassa. Lohturuokaa... Ei sais enää niin paljoa syödä ku oon lopettanu imettämisen mut tulee vaan syötyä : )
Galluppia ei tainu pahemmin olla tai sit on jo muisti niin hatara. Mut Lehtoville tsemppiä muuttoon. Pakkaaminen on tosi tylsää mut purkaminen on sit vähän hauskempaa kun sen saa tehdä uudessä asunnossa ; )
Hyvää viikonloppua kaikille!
Kalamami ja Henri 2.3
Hanneliinille onnea plussauksesta!!! Hieno juttu! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat vielä iloita kunnolla plussasta!
Pitkästä aikaa, olen kyllä lueskellut juttujanne mutta ei ole itsellä ollut oikeen mitään sanottavaa, hyvää ainakaan=)
Lehtoville: Silloin kun Emmalle puhkesi ylähampaita samaan aikaan oli vatsa monta päivää sekaisin. Silloin palstalla kysyessäni kaikki oli sitä mieltä ettei johdu hampaista=) Johtui tai ei niin samaan aikaan myös aloin antamaan kaksi liha ateriaa päivässä yks kaks, joista toinen oli naudanlihaa--> jätin naudanlihan pois kokonaan ja siirryin vain yhteen lihaan päivässä niin sen jälkeen on vatsa taas toiminut hyvin. Tiedä sitten mistä johtui=)
Niin Ja MUSTIKASTA: Mä annan aina mustikkaa jos on VATSA KOVALLA ja aina auttaa toimimaan.........ehkä mustikasta on siis moneksi
Emma on nyt ekoilla unillaan ja flunssakin alkaa olla voitonpuolella, yötkun saisi viellä rauhallisiksi niin tämä äiti olisi tyytyväinen......niin ja jospa ne nukkumaan menotkin palautuisi taas helpoksi, viime päivinä se on ollut yhtä helv.....ja huutamista. Kuuluu kai tähän ikä vaiheeseen moinen=)
Heti ensin:
Hanneliinille hurjasti onnea plussasta!!! Ja onnensäteitä sinne jatkoonkin, että kaikki menisi loppuun asti hyvin!
Ja Lehtoville muuttotsemppiä!
Ja Kalamami: meillä on myös oksennettu ylensyömisen johdosta. Viime viikolla tankkasin iltapuurolla ja hedelmäsoseella vielä päälle, kun kelpasi niin hyvin. No, hetken kuluttua tuli kaikki hedelmäsose ulos... Toimisipa itselläkin refleksit noin, että ylensyönnin jälkeen tulis vaan pulautus... ;-)
Ja vakioaiheeni, eli yöt: Viime yö meni hyvin, Saana heräsi n. puolilta öin, söi, ja nukkui sitten aina klo 6.30:een. Tankkasin eilen hirveällä vimmalla maitoa neitiin jo päivällä, annoin reilun desin Tuttelia pullosta, kun ei malta tissillä olla ja pullosta tulee helpommin. Tiedä sitten, auttoiko, mutta ajattelin kokeilla samaa tänäänkin.
Aamupäivällä oltiin naapurin lasten kanssa puistossa, Saana nukkui koko ajan (nukkui 2,5 tunnin aamupäikkärit, jee!!!), Nuutti sitten leikki innokkaasti. Ja nyt on sitten koko porukka syötetty. Isäntäkin lupasi tänään tulla ajoissa kotiin, ja lähdemme sitten varmaan oikein kunnolla ruokakauppaan, ts. ostetaan tarpeita pitkälle ensi viikkoon. Huomenna minun pitäisi olla aamusta myöhään iltaan kaverin polttareissa. Niinkään ei jännitä, pärjääkö isäntä, vaan se, miten mun tissit kestää... Täytyy ottaa pumppu mukaan... Isäntä saa sitten hoidella Saanaa aina sunnuntaiaamuun asti (Nuutti nyt ei öisin enää mitään hoitajaa tarvitse) - voin siis ottaa muutaman viinilasillisen hyvällä omallatunnolla. Tosin sunnuntaina pitää taas olla yksin lasten kanssa, kun isännän pitää kuulemma tehdä töitä, joten mihinkään hurjaan juhlintaan ei parane yltyä (no, en ole enää moneen vuoteen jaksanutkaan, rupeaa aina puolen yön jälkeen väsyttämään niin pirusti...). ;-)
Kiitokset niistä eilisistä Sibicort-vihjeistä, näyttäisi auttavan, illalla laitettiin ja aamulla ihottuma näytti jo huomattavasti vaaleammalta.
Jahas, esikoinen huutelee pyyhkimään! Tsau!
Terhi&lapsukaiset
Moi vaan!
Musta on tullut laiska tai on sit muka kiire koko ajan, kun en ennätä ees lukemaan pinoja enää:(
Meillä on rytmit taas muuttumassa ja sekös mua sapettaa.Yöt on mennyt taas ihan jees ja tänä aamuna V heräs vasta puol yheksän.Mutta aamupäivä unille ei sit riittänytkään enään unta kun 35min, kun mä oon tottunut jo kauan siihen et nukkuu vähintään 1,5h!!!
Ei kerinnyt tehä siis mitään omia juttuja.Toivottavasti olis ollut vaan väliaikaista.Nyt just V nukahti toisille päikkäreille saas nähä kuinka kauan nää nyt kestää...
Meillä ei edetä yhä edelleenkään paitsi " mopolla" siis kävelytuolilla.Nyt tarvis varmaan rajottaa sen käyttöä kun lääkärikin sano liikkumisen olevan heikkopuolella.Lattialla peruuttelee mahallaan ja pyörii akselinsa ympäri,mutta hermostuu aika pian kun ei mihkään pääse.
Hampaita meillä ei ole vieläkään ja kauhulla aatelen et ne poksahtaa sit kun meen töihin eli 25.1 kääk...se on ihan pian.Me saatiin just tietää et saadaan perhepäivähoitopaikka.Vähän alkaa jo hirvittään et mitä siitä tulee.
Sit GALLUP! onko kaikilla jo alkanut menkat?Mulla tuli puoltoista kuukautta sitten jotain vähän mut sen jälkeen ei oo näkynyt?
Mä imetän kaksi kertaa päivässä ja oon miettinyt et koska täs lopettaisi kokonaan.Nokkamukista ja tavallisesta mukista juonti ei nyt ihan mee vielä hyvin,ruokalapun kaukalossa on aina puolet maidosta.
Toivottavasti jaksan taas palailla!
T:Katja&Veeti
Pakko ihan kommentoida. Meillä reilu 8kk tyttö liikkuu ihan samalla tavalla! Siis mönkii vähän taaksepäin mutta lähinnä pyörii lattialla. Rollalla hänkin vaan liikkuu tai sit lattialla pyörimällä. Oon yrittäny rajoittaa rollailua ja heti sujuu istuminenkin paljon paremmin, siis tuetta.
Meidän lääkäri puuttui niihin suojaheijasteisiin ja haluaa nähdä tytön joulukuussa taas uudestaan. Nooralle tehtiin sellainen testi mistä kukaan minun ystävistäni ei ollut kuullukkaan! Siis lapsi syliin, kasvot alaspäin ja nopea " tiputus" n. 10cm lattiaa kohti. Lapsen kädet pitäis mennä eteen " suojaksi" mutta nooralla ei mennyt. Samoin istuminen oli vielä silloin aika huojuvaa mutta nyt on parannusta tullut!
Kertokaa ihmeessä minulla pitääkö tässä huolestua? Ja onko muille tehty noita " kokeita" ??????
Minulla alkoi menkat päivää ennen ristiäisiä :( Kun en voinut imettää kun pari kuukautta, maito vaan loppui. Sekin vähäinen mitä sitä tuli. Ei auttanut maamme laulukaan.
Kyllä tuo suojeluheijasteiden tutkiminen on ihan rutiinijuttu. Meillä niitä th kokeili jo 7kk neuvolakäynnillä, ja lääkäri sitten 8kk lääkärineuvolassa. Tosin ei kumpikaan kyllä " tiputtanut" vauvaa, vaan vauva istui lattialla ja siitä sitten rivakasti " pyöriteltiin" sivulle, eteen ja taakse.
Ootko sinä kuinka samoilla viikoilla minun kanssa? Kuinka olet voinut?
Ja plussasäteitä niitä toivoville!!! Kohtahan meitä on jo useampi maalis lisääntymässä.. =)
Me ollaan kyllä iloittu tästä raskaudesta alusta saakka.Meidän ajattelu toimii niin,että tästä iloitaan ja nautitaan nyt,kun sen aika on.Surraan ja murehditaan,jos siihen on joskus aihetta..Ei niitä kannata etukäteen miettiä ja surra. Minä hetken surin noita silmätippoja ja lääkekuuria,mutta sitten jätin ne taka-alalle ja olen onnellinen masuasukistani.
Tosin rankempaa tämä on kuin kuvittelin.Etenkin kuin Mimmille tulee niitä hampaita nyt samaan aikaa.En tiedä kuinka monta kertaa käin laittamssa tuttia ja vessassa, joskus viiden aikaa luovutin ja otin Mimsun meidän väliin nukkumaan. Mummo haki tänään Mimmin hoitoon,että oon saanut vaan levätä.Painokin on tippunut muutamalla kilolla,joten toi ruokaakin mitä oon sitten yrittänyt nakerrella.Heh,saldo on 3 riisipiirakkaa ja ne on pysynyt sisällä ;)
Viikonloppuna minä vaan makaan.. =) No,ei vaineskaa..huomenna kauppapvä,pitäs miettiä viikon ruoat( yöks) ja sunnuntaina mennää isälleni kun veljeni on avokkinsa kanssa siellä.Oisvat tulleet meille,mutta en jaksa ottaa vieraita vastaan..
Mies lupasi siivota kunnolla,minä siis pois jaloista Mimmin kanssa..Siinä se viikonloppu meneekin.
Juu,nuo vihoviimeiset pikkujoulut...murr...miehellä on viikon päästä työpaikan juhlat ja sitä seuraavana tallin kekkerit.Mitäs minä,kotosalla vaan ja ne sunnuntait on niin rankkoja kun mies on rapuloissaa.Oikeesti hänen ei tarvi juoda kun kaks tuoppia,niin voi tosi huonosti seuraaavana päivänä.
Jospa tästä menisi valittamasta..
Mukavaa viikonloppua!
Lunta toivoen,
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv8+6
Ekaksi HANNELIINILLE paljon onnea plussasta!!!! Ja LEHTOVILLE pitkää pinnaa muuttohommiin!
Meillä yöt ja yleensäkin nukkuminen on kyllä ollut taas tosi heikolla hapella. Olen välillä niin naatti ettei tosikaan. Jotenkin on niin vaikea tähän kirjottaa minkälaisia ne yöt on, itsekin kun on öisin niin pöpperössä etten aamullakaan paljon muuta muista kun että heräilty on ja miljoona kertaa. En muista edes miten saatiin viime yönäkin tyttö sit nukahtamaan milläkin kerralla. Näpsä parahti eilen illalla unissaan itkuun välillä 10min välein, ihan kuin näkisi pahaa unta. Välillä kun otin sit syliin kun ei millään rauhottunut niin kyllä puri ihan kybällä mua tohon olkapäähän. Ne pirun hampaat. Yksi on tullut (ei kokokaan) ja toista pukkaa. Miten niiden tulo voi kestää näin hemmetin kauan????????????!!!!! Ja etenkin tulee kovalla tuskalla.
Päivälläkään tyttö ei kummemmin nuku. Tänään 2x 40min. Herää itkemällä ja silmät on ihan ummessa ja väsynyt on selvästi, ei vaan nukaha uuelleen. Ääh, mulle ei kukaan kertonut raskausaikana että kaikki vauvat ei nuku oikeen päiväuniakaan....höh.
Oon kyllä huomannu et oon tosi katkera siitä että meille suotiin huonosti nukkuva lapsi. Vaikka tietysti olen tosi onnellinen että tyttö on terve. Oikein hävettää valittaa näin " pienestä" ...huoh.
Niin ja LEHTOVIN tavoin meilläkin ollut Näpsällä masu löysällä. Hampaiden tulohan voi siihen vaikuttaa. Että nämä masuvaivat tähän päälle vielä. Just.
Nukkumista lukuunottamatta meillä menee oikeen hyvin. Näpsä on ryöminyt nyt n 2 viikkoa ja menee kyllä jo niin hurjaa vauhtia. Kun ei ole väsynyt niin on kyllä sellainen aurinko. Miten jaksaakaan toinen hymyillä yhtä mittaa?? :D
Menkoista oli galluppia. Alotin kesäkuun alussa minipillerit ja siitä parin viikon päästä tuliki menkat! Vaikka imetin silloin väh 1-3h välein. No sen koommin ei oo menkkoja näkynyt eikä oo kyllä kovin kaivattukkaan.
Juup eipä muuta tällä erää.
-miuqu (jättisilmäpusseilla varustettuna) ja nti näpsä 7,5kk-
Hanneliinille onnea plussauksesta. Ja Lehtoville voimia muuttopuuhaan.
Meillä on nyt Emilialle tullut ylhäälle kaksi hammasta yhtäaikaa ja kolmas näkyy mut ei ihan puhki asti vielä ole. Meillä ei hampaista oikeen muuta oireilua ole ollut kuin nuha. Yönsä on nukkunut läpeensä 12h.
Kuukautisia mulle ei oo vielä tullut vaikka imetin vain sen kaks kuukautta mut puolesta ne saa pysyäkin poissa. Ei siis tarvisi alkaa enään ikinä.
Sibicortti auttaa meilläkin vaippaihottumaan. Mut tosin neuvolassa ehdotettiin sitä Emilian korviin kun korvanipukat menevät rikki ylhäältä ja alhaalta. Onko kellään samanlaista vaivaa?
T.Satu ja Emilia 27.3
Voi että, mä en kohta pysy nahoissani! Kaikkihan on kohta plussanneet paitsi minä!!! No ehkei ihan.. Tätä se kateus teettää! :)
Juu vauvan tahtoisin, mutta eipä sitä meille nyt tule kun mulla on tuo kierukka.. Revin sen kyllä kohta itte pihalle, ehkäskööt mies sitte jos haluaa!!! No en nyt tosissani kuitenkaan... :) Vauvankaipuu on vaan niin kova, vaikkei tuo maalismussukkakaan vielä iso ole..
-Ädä,Veera ja ISO haave-
joka tapauksessa HANNELIINILLE paljon onnea plussasta ja LEHTOVILLE tsemppiä muuttohommiin!
Joku kyseli menkoista. Ei ole näkynyt eikä varmaan taas heti näykään. Oli viime vuonna kesäkuussa kaksi kertaa yhden päivän pituiset ja sitä ennen edellisvuoden marraskuussa ja sitä ennen muistaakseni syyskuussa :0 Eli vähän on ollut hakusessa. Mitään syytä tähän ei löytynyt tutkimuksissa - paitsi jatkuva stressi.
Aksulla on nyt sitten kahdeksan hammasta. Ihmettelin taas muutaman viikon järkyttävää kuolaamista ja sormien järsimistä. Tänään sitten paljastui kaksi uutta naskalihammasta alas.
Muutenkin viimeiset kaksi viikkoa on olleet aikamoisia kehitysviikkoja. Poika oppi tunnistamaan (tai minä huomasin) nimensä, pallon ja traktorin nimeltä. Juttelee todella monilla tavuilla mm. vap-pa (vaippa selkeästi), kak-ka ja oir-oir - olettaisin olevan koira ja tietenki ät-tä, it-ti yms yms. Aksu on oppinut myös murisemaan kun kysyy, mitä leijona sanoo :). . Näiden kielellisten kehitysten lisäksi pikkumies oppi konttaamaan ja nousemaan seisomaan. Arvaatte varmaankin mitä meidän öihin kuuluu! Viime yönä oli VAIN 3 herätystä, edellisenä taisi olla kahdeksan.
Otin muuten eilen aikaa, kuinka kauan kestää siitä kun lapsen laittaa selälleen sänkyyn, siihen että lapsi seisoo pinnasängyssä. Enkat oli 12 s.
Kaikille erinomaista ja levollista viikonloppua!
t: Laura ja Aksu 23.03
Huomenia vaan! Aikamoinen ilta ja yö takana. Laitoinkin jo erillisen aloituksen äsken aiheesta hampaiden puhkeaminen ja löysä maha. Meillä nääs on Helmin masu ollut normaalia toimivaisempi nyt kolme päivää. Ja äsken tuli ihan löysää kamaa. Ja yöllä jouduttiin klo. 1.00 vaihtaa kakkavaippa pois. Ylös on siis hampeja tulossa. Että mietin, voistko johtua löysä maha siitä.
Illalla taas huudettiin pari tuntia sekä sylissä että lattialla ja heti, jos yritin laittaa " imetysasentoon" iltavelliä varten. Vasta, kun tyttö oli tarpeeksi nuutunut kaikesta kiukkuamisesta (pitkiä aikoja leikki kyllä ihan tyytyväisenä lattiallakin, kunnes taas tarjosin velliä) sain vellin uppoamaan. Ja tyttö nukahti syliin. Nukkumaan varsinaisesti kävi kuitenkin normaalista poiketen vasta puoli kymmenen jälkeen. Yleensä viimeistään 21 ollaan unessa. Ja aamulla herättiin 7.20. Aamupuuro kyllä syötiin ihan jees, mutta ihan puhdasta Tuttelia ei uponnut kuin pari hörppyä. Kiva vaan, kun tuon löysän masun kanssa nestettä poituu aika paljon, ja meidän tytsi ei kuitenkaan halua juoda yhtään enenpää. Tuntuu jopa, että normaalia vähemmän. Tutteliakin menee kivat määrät hukkaan.
Hmmh...Ei kai tässä tän kummempaa ollutkaan. Kunhan pääsin vähän avautumaan. Meillä mennään muuten ihan samaan tahtiin ja tyyliin kuin ennenkin.
Tänään pitäsi varmaan laittaa kunnolla puhtia tuohon pakkaamiseen, kun muutto on viikon päästä, ja varmasti yli puolet tavaroista on vielä kaapeissa. Tää meidän asunto alkaa näyttää vähitelleen laatikkolapyrintilta.
lehtovi ja Hemuli 28.3.