Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele uusi ala farmaseutille

Vierailija
06.02.2025 |

Työ on ihan kivaa apteekissa, mutta joko esimies on hanurista ja hirveä tiukkapipo ja kohtelee epäreilusti eri henkilökunnan jäseniä tai kuten nykyinen työnantaja, jolle en ilmeisesti ole mieleen. Muilta työnantajilta olen saanut hyvää palautetta ja hyvät työtodistukset. 

Olen ehkä vähän erikoinen persoona. Lämpenen hitaasti ja tutustun hitaasti uusiin ihmisiin. Olen enemmän introvertti. Ja rauhallinen tyyppi muutenkin. 

Kun olen asiakkaiden kanssa, minulla on tietty rooli. En siinä roolissa jaksa kuitenkaan koko työpäivää mennä, myös tauoilla tai jos teen muita tehtäviä.

Sosiaaliset taidot on kuitenkin mielestäni hyvät ja olen empaattinen. Tulen työkavereiden kanssa toimeen hyvin. Monen kanssa jaetaan ihan henkilökohtaisia juttuja.

En ota asiakkailta vastaan esim seksuaalista häirintää, en niele kaikkea. 

Ehkä suurin ongelmani on, että en nauti kiireestä vaan kuormitun siitä ja EN PYSTY MULTITASKAAMAAN ainakaan niin että jälki olisi kelvollista. 

Suunnilleen M yo-paperit mulla on. Ei muuta tutkintoa farmaseutin lisäksi.

(Ei proviisori, en varmasti pääse sisään. Lukiosta myös sen verran aikaa että mikään korottaminen ei onnistu). 

Opiskelu voisi olla mahdollista 3-5 vuoden sisällä. Nyt voisi jo miettiä mahdollisuuksia....

Palkka pitäisi olla vähintään 2700-3000e, koska mulla on perhettä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teollisuus kiinnostaa, rupea selvittämään, minkätyyppistä lisäkoulutusta olisi hyvä hankkia. Voihan olla, että kouluttavat pitkälti itse. Myöskään uutta tutkintoa ei ehkä tarvita, sen sijaan oikein valittu, jatkuva täydennyskoulutus muutaman vuoden ajalta, voi olla hakuvaltti, tulee mieleen.

Vierailija
22/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teollisuus kiinnostaa, rupea selvittämään, minkätyyppistä lisäkoulutusta olisi hyvä hankkia. Voihan olla, että kouluttavat pitkälti itse. Myöskään uutta tutkintoa ei ehkä tarvita, sen sijaan oikein valittu, jatkuva täydennyskoulutus muutaman vuoden ajalta, voi olla hakuvaltti, tulee mieleen.

Veikkaan että dippainssi, proviisori, kemisti tai ehkä laborantti voisi olla auttava tutkinto.

Meidän alalla ei ole lisäkoulutusta suoraan tarjolla, ellei lähde ulkomaille (ei oikein tässä perhe-elämässä onnistu). 

Korkeintaan jos kemiaa, lähinnä orgaanista kemiaa tai kemian tekniikkaa opiskelisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan huomauttaa, että Fimeassa taitaa olla enemmän proviisoreja kuin farmaseutteja. Sinne on vaikea päästä, ilmeisesti siellä viihdytään.

Kelaan myös on mahdollista farmaseutin työllistyä. Hakuja ei ole näkynyt aikoihin. Ehkäpä leikkaukset vaikuttavat myös lääkepuoleen.

Vierailija
24/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastovirkailija

Näillä taisi olla aika korkea työttömyys? 

Vierailija
25/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä? 

Hektistä multitaskaamista ainakin tilitoimistossa.

Vierailija
26/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä? 

Jep, ja palkkataso todella huono, ja tämä maa pursuaa työttömiä laskentatoimen tradenomeja. En käsitä miten kellekään tulee mieleen ehdottaa kirjanpitäjää.

Vierailija
27/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkamieshommiin esim. Fimeaan? 

Siellä kuolee ankeuteen. Innokkuus on hävinnyt ensimmäisen viikon jälkeen ja vaipuu sellaiseen depressioon työkavereiden tapaan.

Vierailija
28/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä? 

Jep, ja palkkataso todella huono, ja tämä maa pursuaa työttömiä laskentatoimen tradenomeja. En käsitä miten kellekään tulee mieleen ehdottaa kirjanpitäjää.

Ja sitä pyritään automatisoimaan ja ulkoistamaan niin paljon kuin pystytään. Ei varmasti mukava ala nykyään.

Vierailija
29/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Harkitsen toista apteekkia/muuta työpaikkaa.

Jätän opiskelunkin vielä muhimaan. 

En kyllä tiedä mistä itseluottamus hakemisiin (varsinkin sairaala/teollisuus/muu mihin vaikeampi päästä töihin) kun tuntuu että persoonani on vääränlainen työelämään.

Jollain pitäisi perhe ja itsensä elättää kuitenkin. 

Älä nyt tommosia, että vääränlainen olisit... Itse lähdin opiskelemaan hoitajaksi, vaikka olen ollut aiemmin luovilla aloilla. En ollut laskenut matikkaakaan aikoihin. Nyt kun olen laskenut, niin eivät ne lopulta monimutkaisia lääkelaskut ole, mutta ovat vain monimutkaisesti selitetty. Mistä se muuten johtuu, että lääketietokanta ja pharmacaphennica sisältävät kieltä, mitä ei meinaa tajuta ja miksi se kaikista tärkein eli infuusiot ja injektiot ja niiden käyttökuntoon saattamisen ohjeet ovat aina sen tyyliin "50 sivuisen" pdf:n lopussa? Myöskään en löytänyt mistään ohjetta lasten infuusioihin.

Vierailija
30/38 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

En kyllä tiedä mistä itseluottamus hakemisiin (varsinkin sairaala/teollisuus/muu mihin vaikeampi päästä töihin) kun tuntuu että persoonani on vääränlainen työelämään.

Älä nyt tommosia, että vääränlainen olisit... Itse lähdin opiskelemaan hoitajaksi, vaikka olen ollut aiemmin luovilla aloilla. En ollut laskenut matikkaakaan aikoihin. Nyt kun olen laskenut, niin eivät ne lopulta monimutkaisia lääkelaskut ole, mutta ovat vain monimutkaisesti selitetty. Mistä se muuten johtuu, että lääketietokanta ja pharmacaphennica sisältävät kieltä, mitä ei meinaa tajuta ja miksi se kaikista tärkein eli infuusiot ja injektiot ja niiden käyttökuntoon saattamisen

Joo lääkelaskut on helppoja kun vain harjoittelee.

Pharmaca on kapulakieltä/lääkärikieltä/farmaseuttikieltä x).

Sitä en osaa sanoa miksi käyttökuntoon saattaminen on ohjeiden lopussa vasta.

Lasten infuusioille ei liene ohjetta suoraan, sillä monilla käytössä oleville ei ole myyntilupaa lapsille vaan on Off label käyttöä. 

Vierailija
31/38 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee! 🤯🤠🥸

Vierailija
32/38 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, varmasti löytyy töitä 

Vierailija
33/38 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Älä nyt tommosia, että vääränlainen olisit... Itse lähdin opiskelemaan hoitajaksi, vaikka olen ollut aiemmin luovilla aloilla. En ollut laskenut matikkaakaan aikoihin. Nyt kun olen laskenut, niin eivät ne lopulta monimutkaisia lääkelaskut ole, mutta ovat vain monimutkaisesti selitetty. Mistä se muuten johtuu, että lääketietokanta ja pharmacaphennica sisältävät kieltä, mitä ei meinaa tajuta ja miksi se kaikista tärkein eli infuusiot ja injektiot ja niiden käyttökuntoon saattamisen

Olen samaa mieltä että ei voi olla vääränlainen ammattiin, jos ala oikeasti kiinnostaa ja on halua kehittyä siinä. Minäkin olen ujo ja introvertti sairaanhoitaja ja sen kanssa kipuilin paljonkin opiskeluaikana.

Olen kuitenkin oppinut että tässäkin ammatissa on kaikenlaisia persoonia ja jokaiselle on tilaa. Onhan potilaitakin erilaisia. Juttelen kyllä mukavia potilaille ja mulla on se hoitajan rooli, mutta joskus oon harmitellut sitä että en ole niin sanavalmis ja supliikki, kuin jotkut kollegat. Oon kuitenkim todennut, että miksi kaikkien pitäisikään olla sellaisia. Tietenkin sille on paikkansa ja joidenkin potilaiden mielestä on varmasti ihanaa höpötellä mukavia hoitajan kanssa niin että vaivat unohtuu hetkeksi. Sitten taas toiset arvostavat sitä että hoitaja on välillä hiljaa ja kuuntelee. Itsekin tykkään esim. kampaajalla käydessä siitä, että voi vaan istua hiljaa, eikä tarvitse koko ajan väkisin vääntää jotain small talkia. Kaikille meistä on paikkamme. 

Vierailija
34/38 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yo-paprujen korottaminen ei muka onnistuisi? Kävin kirjoittamassa fysiikasta laudaturin 15 vuotta ylioppilaaksi valmistumisen jälkeen.

Olen vielä ihan paperille kirjoittanut x) nykyään kaikki koneella.

Lukiosta jo aikaa ja pitäisi opiskelu tyyliin alusta aloittaa. Sisällöt myös muuttuneet.

Kaikki tämä toki työn ohessa.

Niin minäkin sen tein, opiskelin työn ohessa. Valmistuin 2007 eikä Abitista ollut tietoakaan. Minulla ei edes ollut mitään oikeaa tarvetta vaan lyötiin kaverin kanssa vetoa. Kyllä se siitä, kun tartut toimeen. Tsemppiä!

Vierailija
35/38 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ennemmin siltä, että sinun pitäisi vaihtaa työpaikkaa. Mutta jos haluat opiskella kokonaan uuden tutkinnon, niin miten olisi bioanalyytikko/laboratoriohoitaja? Hyvät työllistymismahdollisuudet. Jo 60 pinnan jlk voit tehdä näytteenottohommia opintojen ohessa. Valmistumisen jlk runsaasti erityyppisiä vaihtoehtoja ja varmaan farmaseutti+bioanalyytikko vielä lisää jossain tuotekehittelyn ja tutkimuksen puolella.

Vierailija
36/38 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää että on väärällä alalla?

Vierailija
37/38 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi farmaseutit haluavat pois alalta? 

Vierailija
38/38 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiala...töitä riittää ja hilloa tulee..