Miksi ihmiset eivät enää osaa sitä sääntöä että kahvipöydässä kuppi käännetään nurin jos ei enää halua santsia?
Jotkut kääntävät kupin lappeelleen, mutta nurin se pysyy paremmin.
Kommentit (79)
Onnistuvatkohan kaikki kupin kääntäjät niin, ettei siinä roiskahtele kahvia juhlaliinalle? Useinhan sinne kupin pohjalle jää sitå kahvia ainakin muutama pisara.
Voi myös heilauttaa kämmentä kohti tulevaa pannua, tai väkevämpää tarjoilua.
poronperseeseen on vihdoinkin tullut ensimmäinen kahvi lasti nyt opettelevat kahvi kulttuuria. kääntävät kuksansa nurin
Vierailija kirjoitti:
Voi myös heilauttaa kämmentä kohti tulevaa pannua, tai väkevämpää tarjoilua.
Stop-merkki kämmenellä ja ehkä vielä no no squere siinä kupin päällä. Luulis tehoavan.
Kyllä kansa tietää - Kun kuppi menee nurin, niin riittää jo!
En kyllä emäntänä tykkäisi, että meidän tuvan pöydällä käänneltäisiin pyhäpöytäliinan päällä kuppeja javtehtäisiin aivan joutavaa sotkua.
En ole kyllä koskaan tällaiseen tapaan edes törmännyt. Ei ole ollut meidän tuvassa tapana. Paljon muita vanhoja tapoja on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kyllä Googlekaan löytänyt tällaista etikettiä.
Taitaa olla tapana vain ap:n mielikuvituskutsuilla.
Voi kulta pieni eihän siellä Googlessa ole kuin murto-osa tiedosta, ei edes suomalaisestakaan tiedosta. Pitäisiköhän sinunkin astua oikeaan aikuisten maailmaan?
Vierailija kirjoitti:
Oli isovanhempien tapa. Ei enää tapana 70-luvun jälkeen...
Olen 70, syntynyt 1955. Tuollaista tapaa ei takuulla ollut kenelläkään minun elämässäni. Aloituksen on pakko olla VITSI.
Mun veli teki tuota 20 - 30-vuotiaana, mutta sitten mummolassa kyläillessä mummo totesi, että se on kuin takapuolen näyttämistä emännälle. Sen jälkeen ei ole tainnut kääntää. Vahempani edelleen, jos tulee vieraita, laittavat kupit, tassit, lusikat ja sen seittemää sorttia tarjolle, vaikka olisi yllätysvieraita. Minun kotonani taitaa olla 2 tassillista kahvikuppia, koska olen ne lahjaksi aikoinaan saanut, mutta pölyttyvät varastossa, kun ei ole käyttöä. Olen Kainuusta kotoisin.
Ja kahvin jämät valuu pitkin pöytää? Kyllä minulla menisi hermot jos vieraat sotkisi kääntämällä mukit.
Eikä ymmärretä sitä, että kaffe pitää ryystää tassilta sokeripala suussa. Mitään ei nykyään osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttimaisinta ikinä. Oikeassa elämässä kaataja kysyy kaadanko ja siihen vastataan joo tai ei. Ei mitään väkisin kaatoja.
Juuri näin. On yhtä helppo kysyä suostumus kahviin ja seksiin. Jos ei osaa, se on raiskaus.
Siis pitääkö allekirjoitella jotain??
Siis, jos ei suostu santsikuppiin, saa raiskaussyytteen. Selevä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan juo mistään minimukeista tassien kanssa enää.
Siihen pöydällekö ne kahvin jämät valutetaan?
Miten juhlassa ja pönötysvieraita varten sitten on tarkoitus kattaa? Muumimukit?
Mitä jos kahvikupin pohjalla on jäähtynyttä kahvia.
Miksi kahvitarjoilu ei jatku jos en käännä kuppia nurin? Lisäkupillinen maistuu aina.
Soppakulho tulee myös kääntää nurin jos ei halua lisää keittoa
En ole koskaan ennen kuullutkaan moisesta säännöstä ja olen 50v.
Ihmiset ovat nykyään sivistyneitä ja osaavat hyvät pöytätavat.
Kupin laittaminen nurin tai lappeelleen on etikettivirhe ja siksi sitä ei käytetä nykypäivänä.
Mummojen opit ovat historiaa...
Siis pitääkö allekirjoitella jotain??