Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiton irtisanominen ja korvaukset. Onko kukaan saanut sovittua asiaa?

Vierailija
06.02.2025 |

Miten asiassa lopulta kävi?

kuulun liittoon, joten he hoitavat asian. Mielenkiinnosta kyselen kokemuksia, onko muille käynyt näin ja miten kaikki lopulta meni? 

Shokki on melkoinen, mutta onneksi liitto auttaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia, joissa sovittu. Lakimies ilmoittanut korvaussumman, joka hyväksytään ja vältetään oikeuskäsittely tai hylätään ja mennään oikeuteen häviämään.

Vierailija
2/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton lakimies neuvotteli minulle vuoden palkan korvauksena laittomasta irtisanomisesta. Työantaja ei uskaltanut raastupaan, koska olisi hävinnyt siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla laiton? 

Vierailija
4/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk palkka kesälomakorvauksineen. Ei tarvinnyt lähteä oikeuteen.

Vierailija
5/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantaja häviää aina. Saat korvausta, mutta et työpaikkaa takaisi.

Vierailija
6/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sopimisella?

Liiton lakimies hoiti minun irtisanomisjuttuni, mutta en muista kenenkään sopineen mitään. Silloinen virkamieslautakunta vain ilmoitti, miten monen kuukauden palkan työnantaja joutuisi maksamaan. 

Vierailija
7/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeanlainen hame niin parista päivästä nettoaa ihan hyvin. 

Vierailija
8/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiton lakimies neuvotteli minulle vuoden palkan korvauksena laittomasta irtisanomisesta. Työantaja ei uskaltanut raastupaan, koska olisi hävinnyt siellä.

Oho, aika hyvä korvaus! Mietin suostuisinko mihinkään muutaman kuukauden korvaukseen, koska kyllä tämä aiheuttaa niin paljon ongelmia ja työtä on vaikeampi saada työttömänä, kuin että olisi hakenut työllisenä. Ainakin tulen olemaan alakynnessä seuraavassa palkkaneuvottelussa. Vuoden palkalla kyllä kelpaisi. :D

Saanko kysyä mikä oli peruste irtisanomiselle ja miten tätä siis rikottiin tapauksessasi? 

ap

Vierailija
9/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4kk palkka kesälomakorvauksineen. Ei tarvinnyt lähteä oikeuteen.

Mikä sinulla oli syynä tähän?

ap

Vierailija
10/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksia, joissa sovittu. Lakimies ilmoittanut korvaussumman, joka hyväksytään ja vältetään oikeuskäsittely tai hylätään ja mennään oikeuteen häviämään.

Tiedätkö mitä summia näistä on tullut?

ap

Vierailija
11/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työantaja häviää aina. Saat korvausta, mutta et työpaikkaa takaisi.

Tällaista työpaikkaa tuskin kukaan haluaisi takaisin, hyvä jos lain rikkomisesta joutuu maksamaan. 

Vierailija
12/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sopimisella?

Liiton lakimies hoiti minun irtisanomisjuttuni, mutta en muista kenenkään sopineen mitään. Silloinen virkamieslautakunta vain ilmoitti, miten monen kuukauden palkan työnantaja joutuisi maksamaan. 

Eli maksavat vahingonkorvaukset ilman käräjiä. Sinnehän asia menee, jos eivät korvaa asiaa.

ap

Vierailija
13/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla laiton? 

Tässä oli useampia perusteluja, ja aika selkeitä vieläpä.

ap

Vierailija
14/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton juristi kävi noin vuoden ajan neuvotteluja ex-työnantajani kanssa ja lopulta asia sovittiin. Mä tyydyin ns. minimiin eli 3 kuukauden palkkaan, mutta parempi laiha sovinto kuin lihava riita.

Vierailija
15/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiton juristi kävi noin vuoden ajan neuvotteluja ex-työnantajani kanssa ja lopulta asia sovittiin. Mä tyydyin ns. minimiin eli 3 kuukauden palkkaan, mutta parempi laiha sovinto kuin lihava riita.

Millä perusteella sinut irtisanottiin? Miksi se oli laiton?

ap

Vierailija
16/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti et saa euroakaan. sunlaisten vuoksi kukaan ei halua palkata ketään vakituisiksi. sä olet potkusi ansainnut. 

Vierailija
17/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK auttaa... eu kun....

Vierailija
18/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sinut irtisanottiin? Miksi se oli laiton?

ap

Henkilöstä johtuva peruste, joka oli oman ja liittoni näkemyksen mukaan keksitty.

Vierailija
19/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaturvasta sain irtisanomisajan palkan 6kk, ylitöistä en mitään.  Ylityöt olisi pitänyt hakea erikseen käräjöimällä.

Vierailija
20/52 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti et saa euroakaan. sunlaisten vuoksi kukaan ei halua palkata ketään vakituisiksi. sä olet potkusi ansainnut. 

Niin ajatella, että yritysten omistajienkin pitäisi joskus noudattaa lakia, eivätkä he saa mielivaltaisesti viedä toiselta yllättäen koko taloutta nurin 

Asenne, ettei mitkään säännöt koske itseään, tulee kyllä kalliiksi. Ihme, että kun aikaisemmin toimin yrittäjänä, minulla ei ollut tuollaista pelkoa lainkaan. Ei ollut mitään syytä antaa laittomasti potkuja kenellekään. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän