Miten voisin hyväksyä sen, että jään työttömäksi ja täysin yksinäiseksi koko loppuelämän?
Olen siis 29-vuotias mies, joka ei vaan jaksa enää yrittää parantaa tilannettani. Olen ollut suurimman osan elämästäni työttömänä, enkä pääse edes hyllyttäjäksi vuokrafirman kautta. Lisäksi minulla on hyödytön yliopistotukinto, olen täysin varaton, eikä minulla ole minkäänlaista sosiaalista elämää tai yhteyksiä sukulaisiin. Kaikki yritykset saada kavereita ovat menneet pieleen, enkä saa itseäni enää menemään yhdistyksiin, tanssikursseihin tai erilaisiin ryhmiin. Siellä vaan haukuttaisiin pelleksi.
Mistä voisin aloittaa, jotta voisin helpommin vältellä yksinäisyyden haittapuolia elämässä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vanginvartijaksi? Tekijöistä on ilmeisesti pulaa, lyhyt koulutus
voi varmaan edetäkin rikosseuraamusalan tehtävissä, jos on vanginvartijakoulutuksen sekä kokemuksen lisäksi myös yhteiskunnallisen alan korkeakoulututkinto. Aloittaa vaikka vartijana ja sitten hakee myöhemmin korkeampiin virkoihin. Onhan noissa rikosseuraamusalalla jos jonkinnäköistä koordinaattoria, asiantuntijaa, esihenkilöä ja johtajaa.
Taidan olla liian ujo ja kiltti vanginvartijaksi..
ap
On sinulla mahdollisuudet päästä vielä töihin, mutta joudut aloittamaan täysin pohjalta. Olin itse muistaakseni 28v kun aloitin kunnolla työelämässä vuosien ajelehtimisen jälkeen. Nyt 45v ihan ok työssä ja tulot 50000 vuodessa. En olisi 15 vuotta sitten uskonut savuttavani yhtään mitään. Sinulla vielä paljon korkeampi koulutus pohjalla. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ota nyt yhteyttä sinne työkkäriin ja pyydä niiltä mahdollisimman pitkää yksilöllistä työnhakuvalmennusta. Ei siitä ainakaan haittaa ole ja jos hyvin käy niin valmentajalla saattaa olla jotain kontakteja työnantajapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ota nyt yhteyttä sinne työkkäriin ja pyydä niiltä mahdollisimman pitkää yksilöllistä työnhakuvalmennusta. Ei siitä ainakaan haittaa ole ja jos hyvin käy niin valmentajalla saattaa olla jotain kontakteja työnantajapuolella.
Tottakai aion tätä tehdä ja aio myös kysyä neuvoja juuri ruohon ammattitutkinnon suorittamiseen.
ap
Niin ja se on ihan sama mitä teen, niin aina tulee "valitettavasti valintamme" viesti.. Siksi tämä työnhaku tuntuu niin mahdottomalta..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tottakai aion tätä tehdä ja aio myös kysyä neuvoja juuri ruohon ammattitutkinnon suorittamiseen.
ap
Mulla on epävirallinen ruohon ammattitutkinto. Sillä voisi tehdä rahaa mutta se on laitonta eikä se siksi houkuttele.
Automaatiopuolelle voi käydä esimerkiksi sähkö- ja automaatioasentajan koulutuksen amiksessa. Aikuisena kestää 2 vuotta. Kysy työkkäristä jos saat opiskella omaehtoisena, saat silloin saman rahan kuin nytkin. Minä kävin tuon koulutuksen, mutta edelleen työtön. Mutta en asu pk seudulla. Kovasti puhuttiin että sähkäreille kyllä töitä löytyy, mutta ei siltä näytä. Kun ei ole suhteitakaan. Muuttaakaan ei voi kun on lapset ja omakotitalo, jota kukaan tuskin täältä ostaa. Sinulla on siihen sentään mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se on ihan sama mitä teen, niin aina tulee "valitettavasti valintamme" viesti.. Siksi tämä työnhaku tuntuu niin mahdottomalta..
ap
Tilanne voi tuntua ihan mahdottomalta kaikkien turhien hakemusten ja haastattelujen jälkeen, mutta joku päivä sieltä voi tulla se "valintamme osui sinuun" viestikin. Jos olet helsinkiläinen, niin kannattaa lukea työllistämisrahasta. Harkinnanvarainen palkkatuki on tietysti käytössä koko maassa. Kannattaa lisäksi varmuuden vuoksi käydä valmentajan kanssa läpi työnhaku- ja hakemusasiakirjat.
Olin töis 18 vuotta ja jäin silti ikisinkuksi. Ei se työntekeminen takaa että joku nainen kiinnostuisi. Eipä vaan minusta kiinnostunut kukaan vaikka hyvä palkka tehtaalla 18 vuotta. 42 vuotiaana tulikin yytee potkut.
Onko laitteiden/kodinkoneiden korjaajille kysyntää?
ap
Vierailija kirjoitti:
Automaatiopuolelle voi käydä esimerkiksi sähkö- ja automaatioasentajan koulutuksen amiksessa. Aikuisena kestää 2 vuotta. Kysy työkkäristä jos saat opiskella omaehtoisena, saat silloin saman rahan kuin nytkin. Minä kävin tuon koulutuksen, mutta edelleen työtön. Mutta en asu pk seudulla. Kovasti puhuttiin että sähkäreille kyllä töitä löytyy, mutta ei siltä näytä. Kun ei ole suhteitakaan. Muuttaakaan ei voi kun on lapset ja omakotitalo, jota kukaan tuskin täältä ostaa. Sinulla on siihen sentään mahdollisuus.
kannattaa tosiaan selvittää tarkemmin onko automaatioasentajista pulaa ja millä alueilla ennen kuin lähtee opiskelemaan. Pula voi olla joillakin alueilla paikallista. Saattaa joutua muuttamaan työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
ap
ei välttämättä, koska ihmiset ostavat uuden kaupasta eivätkä hirveästi korjauta. Kannattaa katsoa olisiko työvoimabarometri palvelussa jotain hyödyllistä tietoa.
asentajista taitaa olla barometrin mukaan tällä hetkellä ylitarjontaa koko Suomessa.
Hei, ap, hae opettajasijaisuuksiin.
Ja laita Superprofiin ilmoitus, voit antaa esim. yksityisopetustunteja jollekin.
Varhaiskasvatusyksiköihin otetaan sijaisiksi myös kouluttamattomia. Kannattaa harkita sitä vaikka se onkin ns. naistentyö.
Huoh.. Tuntuu niin mahdottomalta kun on ylitarjontaa ja samalla tarjonta heilahtelee miten sattuu.. Olisi todella raskasta jos valmistuisin, enkä siltikään saisi töitä.. En oikeasti tiedä kestäisinkö sellaista..
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Sillä ei elä. Kysyntää varmaan on, jos tekee halvalla tai melkein ilmaiseksi.
Sitten opiskelet lisää. Tuntuu hullulta, mutta niin se on. Joidenkin pitää opiskella koko elämä.
Vanginvartijaksi? Tekijöistä on ilmeisesti pulaa, lyhyt koulutus