Kerro lempiruokasi, joka on kasvisruokavalion mukainen? Aloitin sellaisen.
Tänään ensimmäisenä päivänä on minulla vuorossa kesäkurpitsa/peruna-fetapihvit ja salaatti, jossa lehtisalaattia, kurkkua, kirsikkatomaattia, avokadoa ja parmesanjauhetta.
Syön siis myös munia ja maitotuotteita.
Mikä on sinun suosikki?
Kommentit (67)
Juuren leivottu maalaisleipä jossain keskisessä Italiassa ja sen kanssa paikallista pastöroimatonta lampaanmaitojuustoa ja punaviiniä.
Pasta al tartufi bianchi tuoreista tryffeleistä.
Tykkään Roquefortista Sauternin kanssa.
Veggispekkis
HK-sinistä paloiksi ja pekkiksien kanssa uuniin.
Sipulia, paprikasuikaleita ja maustamatonta tempehiä (suupalan kokoisina) pyöritellään ketjap manis -kastikkeessa ja voidaan antaa myös marinoitua siinä hetki. Sitten vaan wokataan ne pannulla. Jos on aikaa niin voi keitellä riisiä, mutta itse tykkään syödä couscousin kanssa.
Juurespihvit
pinaattiletut
kasviskevätkääryleet
apetit wokkikasvikset nuudelien kanssa, soosiksi soijaa ja sweet chili-kastiketta
kasvistäytteiset paprikat (esim. porkkanaa, kaalia, herkkusieniä, punasipulia)
Vierailija kirjoitti:
Juurespihvit
pinaattiletut
kasviskevätkääryleet
apetit wokkikasvikset nuudelien kanssa, soosiksi soijaa ja sweet chili-kastiketta
kasvistäytteiset paprikat (esim. porkkanaa, kaalia, herkkusieniä, punasipulia)
niin ja kukkakaalicurry Pirkan ohjeella
Punajuuri-kasvis lasagne on hyvää. Tosin teen sen itse oikeasta juustosta koska vegaaniset juustot on kamalia
Mitä on parmesanjauhe ap? Tarkoitatko raastettua parmesan juustoa ehkä?
Pizza, lasagne, uunitortillat, halloumipasta, palak paneer, fetasalaatti. Siinä jotain mun suosikkeja. Kasvissyöjä 28 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Punajuuri-kasvis lasagne on hyvää. Tosin teen sen itse oikeasta juustosta koska vegaaniset juustot on kamalia
Nam! Kuulostaa hyvältä. Täytyy katsoa resepti.
Itsekin syön juustoa ja lisäksi kananmunia. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pizza, lasagne, uunitortillat, halloumipasta, palak paneer, fetasalaatti. Siinä jotain mun suosikkeja. Kasvissyöjä 28 vuotta.
Palak paneer on ihanaa. :)
Ap
Kananmunakastike