Terveellinen herkkusi?
Mitä terveellistä syöt kun haluat napostella/herkutella?
Oma terveellinen herkku on: ruisleipä sulatejuustolla ja paprikalla
Kommentit (717)
Rutisevat mysli murot puurossa tai jukurtissa , missä on pähkinää ja suklaata tai jotain toffeeta, ei ne hedelmäiset kirpeät. 50v
Aika selkeän puoleinen vastaus taisi tulla siinä ;D
Tuoreet hedelmät kevytkermavaahdolla (kermaan loraus vaikka rommiesanssia tai vanilijaa)
Ja suhdanteet niin että hedelmiä ja miksei marjojakin on kulhollinen ja siihen päällä kermavaahtoa about 2rkl.
Terveellisyydestä ei ole takeita mutta on taatusti terveellisempi kuin aiemmin viikottain harrastelemani ainojätski.
Maustamaton jogurtti hunajan ja granolan kera.
Mun nelivuotias haluaa harva se päivä herkuksi dipin, eli ruisleivästä leikattuja paloja, joita dippaa maapähkinävoihin.
Tämä ei ole harjoitus, tervetuloa todellisuuteen!
Erilaiset hedelmät paitsi ei banaani.
Itse tehty mämmi.
Itse kasvatetut kurkut voileivän päällä. Maku on niin taivaallinen, etten kaupan kurkuista ole samaa löytänyt.
Itse kasvatetut tomaatit.
Tuoreet herneet.
Ja vähän sillä rajoilla, onko terveellistä vai ei: paahtoleivällä sentin paksuinen viipale persimonia. Arveluttavaa tässä on valkoinen leipä ja persimonin suuri sokeripitoisuus. Ja se, että maistuu mulle ihan liian hyvin. Syön tätä yhden persimonin verran päivässä sen satokauden ajan syksyisin kahvileipänä iltapäivän kahvihetkissä. Muulloin en kahvileipää syökään.
Suippopaprikat sellaisenaan syötynä. Ihanan raikkaan rapeaa.
Salaatti, jossa tavallisten salaatin, tomaatit ja kurkun lisäksi lohta, kanaa tai feta-juustoa. Tosin fetajuustossa liikaa kovaa rasvaa ja sitä joutuu rajoittamaan. Kastike tehty pakastettujen punaherukoiden sulamismehun ja rypsiöljyn sekoitus. Mausteena rucola, ruohosipuli, persilja ja kääpiösamettikukan sitruunan makuiset kukat. En tiedä ovatko kaikki kääpiösamettikukat mausteeksi sopivia vai vain tämä yksi lajike.
Tietysti tuoreet mansikat, mustikat, metsävadelmat, hillat, herukat, karviaismarjat, puolukat.
Kaikki nii-in hyviä!
Unohdin pari: naturelina ostetut pähkinät, jotka paahdan Itse uunissa sellaisenaan, ei suolaa ei rasvaa.
Broilerisaltimbocca.
Graavilohi ruisleivällä.
Pannulla paistettuna sekoitus broilerisuikaleita, kantarellia, kesäkurpitsaa ja tomaattia.
Tuoreena liian kirpeät omenat renkaina kuivattuna. Tulee kuin kirpeitä karkkeja.
Itse keitetty tomaattisose, ei sokeria.
Itse uunissa kuivatetut kantarellit sipsien tapaan. Ei suolaa. En tiedä onnistuuko tuoteista kantarelleista, kun olen tehnyt vain pakastettuna olleista. Voi olla että pakastaminen rikkoo kantarellin rakennetta vähän ilmavammaksi niin että kuivaustulos tulee rapeampi. Tämän talven keksintö tämä herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerma jäätelö.
Oisko yhdys sana, oisko?
Ei voi olla, mikään hälytys kello ei soi pää kopassani tämän asian suhteen.
Minulla alkoi hälytys kello jo soimaan sun takias🤣
Ei niin terveellinen, mutta kuivatut taatelit.
Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!
Et ole selvästikään kartalla.