Tourette syndrooma tyttö teeveessä illalla
Onko joku katsonut sarjaa? Aika hauskoja heittoja tulee suusta. Mutta kävi mielessä että mitähän nuo huutelisi jos kukaan ei olisi koskaan opettanut tuhmia kirosanoja? Toki sehän olisi mahdotonta mutta jos ihan hypoteesina ajattelee?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku Touretteen perehtynyt selittää, miksi niitten pitää aina huudella jotain rivouksia, kusta ja paskaa? Miksi ne ei huutele vaikka kissoista, kukista tai ilmapalloista?
Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä nämä huonot sanat tulevat heille?
Voisiko olla jotain samaa kuin dementikolla? Olen hoitanut paljon heitä ja se ennen niin ihana herttainen mummokin huutelee aivan hirveyksiä ja v-alkuisia sanoja sairastuessaan. Siinä on omaiset aivan ihmeissään. Hoitajana saa varoa nyrkin iskuja ja kuunnella sitä nimittelyä. Ihmisen persoona muuttuu täysin kun aivojen toiminta muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Älkää erityisihmiset lisääntykö. Periytätte näitä.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tourettetietoisuutta ei näköjään ole ihmisillä tarpeeksi. Tic-oireet ovat tahattomia ja rumat sanat kumpuavat tic-oireisiin liittyvästä häpeästä ja jopa itseinhosta. Leimaaminen ja suukapuloiden ehdottelu ei edesauta tilannetta.
Toisaalta ei sekään auta, että läheisensä menettänyt, kroonisesti sairas tai vaikka palovamman saanut ei uskalla enää kauppaan, jos joku tavallaan sallitusti kertoo, millainen h**ra hän on tai kuinka rumalta toisen mielestä näyttää. En itsekään käynyt kaupassa, kun pidätyskykyni meni onnettomuuden jälkeen, enkä mennyt tieten tahtoen lyömään ketään kassajonossa, vaikka aggressiivinen käytös olikin päällä päähän osuneen iskun jälkeen. Pysyin pois muiden läheltä.
Touretten oireyhtymää kärsivä henkilö kertoo vaikka seinälle millainen h**ra hän on, jos ticit lyö siinä kohtaa päälle. Ymmärtäähän sen, että tuollaisen kommentin ottaa herkästi henkilökohtaisesti, mutta ei se sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei se poikaystävä loppujen lopuksi kestä tuota.
Ja tuo nainen suunnittelee lasten hankkimista. Yhdessäkin Youtube -videossa hänen vanhempansa kertoivat kuinka veitset eivät voi olla esillä, ettei tule osumaa jonkun kaulaan. Ja kun hän lyö vaikkapa itseään kovalla voimalla puhelimella päähän, on se tehtävä kolme kertaa. Autoa ei voi ajaa koska jos mälläisi jonkun perään, hän peruuttaisi ja tekisi kahdesti uudestaan. Voimalla. Stressi ja isot asiat kuulemma pahentaa, niin toki lapsiperhe-elämä onkin hyvä idea!
Lellitty pilalle. Ja joku kehui kuinka on nätti. Kyllä, on, mutta sisäistä kauneutta en onnistunut näkemään. Luonne ei vaikuta kauniilta. Tipauttelee kamalia solvauksia ja törkeä suustaan ja ivallinen hymy pilkahtelee silloin tällöin.
My sister is eating penis to support herself.... for money
Vierailija kirjoitti:
Tourettetietoisuutta ei näköjään ole ihmisillä tarpeeksi. Tic-oireet ovat tahattomia ja rumat sanat kumpuavat tic-oireisiin liittyvästä häpeästä ja jopa itseinhosta. Leimaaminen ja suukapuloiden ehdottelu ei edesauta tilannetta.
Ovat tahattomia. Silti huutelu häiritsee ja ahdistaa muita, kuten esimerkissä kassajonosta tuli ilmi. Kerran olen ollut alakoululaisten kevätjuhlassa, kun tällainen huutelu alkoi. Minusta silloin huutelijan läheisen tulisi tajuta siirtää huutelija rauhallisempaan tilaan. Jos joku saa päähänsä riisuuntua alasti kassajonossa tai juhlassa, ei sitäkään kauan katsella.
Vierailija kirjoitti:
Piss coming from my ass! Piss coming from my aaasss!
Tämä kuulostaa South Parkilta, onko siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUSTA TULEE PERSEESTÄ!
Onko tuo siis sen sarjan nimi? Aika raflaava nimi.
Joo, noin se on suomennettu.
Kaikki kunnia Baylenin äidille. En jaksaisi itse tuollaista hervotonta ihmistä paimentaa. Äärimmäisen raskasta olisi esim matkustaa tuollaisen kanssa. Käy kyllä tyttöäkin sääliksi. Minkähänlainen elämä hänelle tulee, kun haaveilee esim perheen perustamisesta, mutta hänelle ei voi antaa edes veistä käteen tai päästää yksin kuntosalille, jos tuleekin sellainen tic-oire, että haluaa heittää jotain käsipainolla päähän tai vähän puukotella. Aika karua.
Vierailija kirjoitti:
Kerran todistin kaupan kassalla. "v*tun ruma h**ra!" tourette toisti ja toisti hänen vieressään olevalle rouvalle. Rouvalla alkoi kyyneleet valua ja kertoi, että ymmärtää syndrooman kyllä. Nyt vaan sattui hemmetin huonoon saumaan noi sanat ja ne viilsi syvältä. Valitettavasti hän otti sen henkilökohtaisesti.Touretten avustaja pyyteli anteeksi ja yritti selittää asiaa paremmaksi, mutta vahinko ol jo tehty. Tourette itse hyppeli siinä vaiheessa jo kaupan pihalla ja etsi seuraavaa uhria.
Minä saattaisin sanoa takaisin jotain vastaavaa, enhän voi tietää toisten piilevistä sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku Touretteen perehtynyt selittää, miksi niitten pitää aina huudella jotain rivouksia, kusta ja paskaa? Miksi ne ei huutele vaikka kissoista, kukista tai ilmapalloista?
Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä nämä huonot sanat tulevat heille?
Sieltä mistä hulluillakin, alitajunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Jos nuo alkaisivat lisääntyä, niin lasten kasvatus olisi miehen vastuulla. Baylen voisi esim vahingoittaa vauvaa tic-kohtauksen kourissa. Eihän tuo tyttö voi olla yksin kotonakaan, jos paha tic-kohtaus tulee, niin saattaa hakata päätään lattiaan, niin että on tajuton.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne huutelekaan. Osa noista touretten kustannuksella julkisuuteen hakeutuneista ihmisistä feikkaa tourettea. Pari on jäänyt siitä jo kiinnikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nimenomaan niin, että sisältö on jotakin sopimattomaksi ja häpeälliseksi koettua. Voisi kuvitella, että joku jolla on salattuja ongelmia tai ajatuksia vaikka omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan, eri värisistä tai painoisista ihmisistä jne varmaan huutelee sellaista. Mutua, en ole perehtynyt.
Miksi sitten kommentoit, kun olet aivan hukassa päätelminesi?
Kyse on oikeastaan tic-oireista. Kannattaa googlettaa
On olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat jonkun sairauden varjolla ja suojasta julmia, huvikseen. Sairaus ei sitä tee, vaan luonne.
Mitäs jos noin käyttäytyisi joku ei nätti, ei nuori, ei hemmoteltu, ei etuoikeutettu. Aika äkkiä kutsuttaisiin poliisit kauppaan, jos rujompi asiakas mätkisi nyrkillä pullapusseja hullun kiilto silmissään, samalla suoltaen suustaan solvauksia. Yhdessä videossa mätki, koska on tarve puristella.
Ei kannata olla liian pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran todistin kaupan kassalla. "v*tun ruma h**ra!" tourette toisti ja toisti hänen vieressään olevalle rouvalle. Rouvalla alkoi kyyneleet valua ja kertoi, että ymmärtää syndrooman kyllä. Nyt vaan sattui hemmetin huonoon saumaan noi sanat ja ne viilsi syvältä. Valitettavasti hän otti sen henkilökohtaisesti.Touretten avustaja pyyteli anteeksi ja yritti selittää asiaa paremmaksi, mutta vahinko ol jo tehty. Tourette itse hyppeli siinä vaiheessa jo kaupan pihalla ja etsi seuraavaa uhria.
Etsi seuraavaa uhria?? :D tourette-ihminen on itse erittäin raskaan vaivan uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saattaisin sanoa takaisin jotain vastaavaa, enhän voi tietää toisten piilevistä sairauksista.
Olen sanonut takaisin hyvin ikävästi vanhemmalle rouvalle ja jälkeenpäin ajattelin, että hänen möläytyksensä ehkä olikin tourettea, eikä puhdasta ilkeilyä.
Tosiaan joku voi vetää nekkuunkin, jos henkilön tourettehuutelu osuu arkaan paikkaan. Silloin varmaan pitäisi oppia hillitsemäänhuuteluja ja jättää ne parempaan paikkaan. Baylernkin selvästi pystyi alentamaan ääntään kuiskaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo nainen suunnittelee lasten hankkimista. Yhdessäkin Youtube -videossa hänen vanhempansa kertoivat kuinka veitset eivät voi olla esillä, ettei tule osumaa jonkun kaulaan. Ja kun hän lyö vaikkapa itseään kovalla voimalla puhelimella päähän, on se tehtävä kolme kertaa. Autoa ei voi ajaa koska jos mälläisi jonkun perään, hän peruuttaisi ja tekisi kahdesti uudestaan. Voimalla. Stressi ja isot asiat kuulemma pahentaa, niin toki lapsiperhe-elämä onkin hyvä idea!
Lellitty pilalle. Ja joku kehui kuinka on nätti. Kyllä, on, mutta sisäistä kauneutta en onnistunut näkemään. Luonne ei vaikuta kauniilta. Tipauttelee kamalia solvauksia ja törkeä suustaan ja ivallinen hymy pilkahtelee silloin tällöin.
"Tipauttelee kamalia solvauksia ja törkeä suustaan", haloo hänellä on touretten syndrooma! Hänen pitäisi siis lakata sairastamasta tourettea, jotta sinusta ei tuntuisi ikävältä.
Älkää erityisihmiset lisääntykö. Periytätte näitä.