Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea on penkkareissa?

Vierailija
05.02.2025 |

Lapsellinen ja turha

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jostain syystä liikutun aina penkkareiden aikaan. Siinä on jotain kaunista, kun yksi vaihe nuoruudesta päättyy, ja innokkaat tulevaisuuden toivot lähtevät tavoittelemaan unelmiaan. Siinä vaiheessa vielä kaikki on mahdollista, kirjoitukset ja pääsykokeet vasta edessä ja kaikilla on toivoa.

Vierailija
22/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkarit vielä ymmärrän, mutta en niitä vanhojen tansseja.

Vanhojen tanssit olivat hauska perinne aikanani. Oikeasti käytiin mummon tai tuttavan vintiltä hakemassa vanhat vaatteet, joissa juhlittiin. Nythän nämä on kilpavarusteluksi menneet, ikävä kyllä.

Minun aikanani ei ollut vanhojen tansseja, oli vain vanhojen päivä. Tultiin kouluun isovanhempien vaatteissa.

Milloin tuo oli? Minä aloitin yläasteen 40 vuotta sitten 1985 ja ainakin silloin näin vanhojen tanssit. Wikipedian mukaan niitä on tanssittu ties kuinka kauan.

Riippuu varmaan lukiostakin, että mitä perinnettä siellä on noudatettu. Eri paikkakunnilla saattaa olla hyv

Minä olen ollut lukion toisella v. 1976 eikä meillä ollut vanhojen tansseja. Penkkarit kyllä sitten seuraavana vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tapahtuma ja siellä erottuvat jyvät akanoista. Näkee, kenellä on kallein penkkaripuku ja miten muuten on voitu panostaa siihen.

Vierailija
24/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on hyviä sträppäri  ja Häkkänen juttuja penkkareissa.

Vierailija
25/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aikanaan osallistunut. Muistan kuinka näin ikkunasta kuinka penkkaripäivänä näitä penkkarirekkoja oli liikenteessä. Tankkasin tuolloin ylppäreihin ruotsia joka ei ollut mitenkään suosikkini eikä sujunut kovin hyvin. Ehkä kuitenkin tuo panostus kannatta koska valmistuin ylioppilaaksi.

"Valmistuit ylioppilaaksi" Et kyllä valmistunut vielä mihinkään ja miksi et pysynyt muiden kelkassa vaan piti jättää penkkaritkin väliin?

Vierailija
26/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sanoa peruskoulun käynyt ihminen. Perinne penkkareihin on tärkeä riitti lukion päättäville ja kirjoituksiin valmistuville. Ei sitä voikaan ymmärtää jos ei ole kokenut lukiota. Kaikkiaan melko typerä kommentti kuuluu sarjaan mitä järkeä juhlia ylipäätään mitään. 

Eihän juhlimisessa olekaan mitään järkeä!

Vierailija
27/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlitaan kun lukio on melkein ohi.

Vierailija
28/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin Kalle ja Kiira. Ja bonuksena Vornanen!

Vierailija
29/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojenpäivä ei ole prom. Se on ihan oma perinne, kun kakkoset ovat koulun vanhimpia.

Vierailija
30/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlitaan kun lukio on melkein ohi.

Melkein? Eikö juhlinnan paikka ole vasta sitten, kun se on ohi?

Vierailija
31/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boy meets girl.

Penkkareissa?

Vierailija
32/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lakanat on kyllä jo tehty ennen kuin Häkkäsen fantasiat tulivat julki.

Vierailija
33/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet ja juhlat on tyhmiä. Lakkautetaan kaikki ja pysytään omissa kodeissamme. Sieltä käsin voidaan sitten ilkeillä toisillemme netissä.

Vierailija
34/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tuota jo viime vuosituhannella, eli omana abi-vuotenani. Ei olisi ollut minulla varaa noihin naamiaisiin, eikä toisaalta niiden toisten kekkereiden tanssipukuihin. Väistin suosiolla molemmat pukujuhlat.

Vierailija
35/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jostain syystä liikutun aina penkkareiden aikaan. Siinä on jotain kaunista, kun yksi vaihe nuoruudesta päättyy, ja innokkaat tulevaisuuden toivot lähtevät tavoittelemaan unelmiaan. Siinä vaiheessa vielä kaikki on mahdollista, kirjoitukset ja pääsykokeet vasta edessä ja kaikilla on toivoa.

Mulla ihan sama. Kyyneleitä pidätellen katselen penkkareitaan juhlivia. Se tunne ovet auki odottavasta maailmasta ja mahdollisuuksista on jäänyt hyvin mieleen. Ja päättyyhän siinä yksi jakso elämässä. Joidenkin kanssa on käyty koulua peruskoulun ensimmäisestä luokasta lähtien, ja pian tuttu porukka hajoaa.

Omalla tyttärelläni vanhojen päivät ensi viikolla. Tuskin sieltäkään selviän kuivin silmin. Antaa nuorten nauttia niin vanhat kuin penkkaritkin, saavat iloa ja ihania muistoja elämän reppuunsa. Muutakin kuin ikäviä uutisia maailman tilanteesta, sodasta, taloudesta ym. 

Vierailija
36/36 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin tuota jo viime vuosituhannella, eli omana abi-vuotenani. Ei olisi ollut minulla varaa noihin naamiaisiin, eikä toisaalta niiden toisten kekkereiden tanssipukuihin. Väistin suosiolla molemmat pukujuhlat.

Voi kauhea, miten ei olisi ollut varaa vaikka hallitus ei ollut vielä edes leikannut?