Kelan vuokraraja 540 euroa, 560 euron vuokra-asuntoon ei saa vakuusmaksua
Mitä järkeä tässä oikein on. Kelan asumituen vuokraraja paikkakunnalla on 540 euroa. Etsin pitkään vuokra-asuntoa ja hain niihin kymmenittäin. Saisin vain 550 euroa kk maksavan 25 neliön yksiön, mutta Kela ei suostu yhden kuukauden vakuusmaksuun, vaikka sanoin maksavani vaikka tuon 10 euroa ylimääräistä itse työmarkkinatuesta/toimeentulotuesta yht. n. 600 euroa kk. Kuitenkin maksavat jopa kolmen kuukauden vakuusmaksun, jos vuokra on 540 euroa tai alempi.
Miten nuo aluekohtaiset Kelan enimmäisvuokrarajat on oikein määritelty, kun sen hintaisia vuokra-asuntoja ei tahdo löytyä, ja muutenkin työttömän jopa ammattikoulutetun 20-25-vuotiaan työtä etsivän, raittiin ja tupakoimattoman naisen on vaikea saada? Kiusaako Orpon ja Purran hallitus tahallaan pienituloisia työttömiä ja pätkätyöläisiä?
300 e/kk työtulojen suojaosankin ne vei, eli käytännössä keikka-, silppu-, pätkä- ja 0-tuntisopimustöiden tekijän marginaalivero on 100%, mitä ne suurituloiset itkee muka korkeasta marginaaliverosta?
Kommentit (57)
Ja samaan aikaan täällä loisiville muumaille maksetaan asuminen esim stadin tornitaloissa. Sairasta omanmaalaisten syrjimistä.
Tämä vuokranormi oli leikkaus toimeentulotukeen. Eivät ruojat kehdanneet suoraan leikata sitä niin sitten piti keksiä tällainen kommervenkki.
Tuo on periaatteessa laitonta koska et todellakaan enää löydä mitään 400e/kk vuokra-asuntoja, 2000-luku meni jo. Hinnat ovat nousseet KAIKKIALLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kelan pitäisi maksaa Sun asuminen, maksa ite, niin täällä suurin osa tekee?!
Tosi harva maksaa itse kokonaan oman asumisensa. Jos verojen maksu ei kiinnosta, tuossa idässä olisi sulle hyvä valtio.
Tosi harva? Minä en tunne yhtäkään, joka vinkuisi veronmaksajien apua vuokransa maksuun, lukuun ottamatta yhtä opiskelijaa. Muut maksavat kyllä itse asumisensa, oli se sitten asuntolainaa tai vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hallitus ei ole puuttunut vakuuteen mitenkään - kun heitä syytät
Susta ja susta. Me kaikki muut olemme eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
560 > 540
Jäikö koulut kesken? Johonkin se raja on vedettävä. Muuten jokainen haluaisi aina vaan enemmän ilmaista rahaa.
No voisihan se mennä niin, että maksavat vakuusmaksun sen mukaan, jos vuokra olisi 540 eur, eli jos vuokravakuus on 2 kk:n vuoksa, maksaisivat 1080 euroa, ja ylimenevän osan voisi asiakas maksaa itse.
Tällaista joustoa ei Kelan koksupersuvirkailijoilta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kelan pitäisi maksaa Sun asuminen, maksa ite, niin täällä suurin osa tekee?!
Tässä ketjussa on kyse siitä,että Kela ei suostu maksamaan vuokravakuutta jonka se kylläkin myöntäisi,jos se olisi 20 euroa alhaisempi,siitä huolimatta vaikka aloittaja maksaisi itse tuon puuttuvan osuuden,eli kelan kustannukset eivät siitä nousisi vakuuden suhteen senttiäkään. Kela toimii väärin,kyse on selkeästä kiusanteosta ja aloittajan tulisi tehdä kantelu tästä. Juridinen apu on työttömälle ilmainen tiettyyn määrään asti,kannattaisi olla yhteydessä lakiapuun. Jos vakuutta ei kuitenkaan saa, aloittajan ainoa vaihtoehto on säästää patjan alle summa,jolla pärjää pari kuukautta ja maksaa vakuudet sitten seuraavasta mahdollisesta tukisummasta,joka tilille tulee. Näin tämä on valitettavasti nyt järjestetty,että köyhä ei todellisuudessa enää saa valtiolta edes vakuutta,vaikka kyse ei edes ole mistään tilisiirroista,vaan ainoastaan takauspaperista,joka ei kaikille vuokranantajille edes käy. Siitä huolimatta vaaditaan muuttamaan halvempaan ja jos se jää 20eurosta kiinni,on todellakin kyse selkeästä kiusaamisesta-valitusta vetämään heti.
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Nuoret opiskelijat ovat poikkeus.
Asumistukijärjestelmä vääristää markkinat ja passivoi. On korkea aika ajaa alas koko paska.
Onneksi työttömät eivät vielä OrpoPurra-Suomessa joudu sentään lähtemään kotimaasta pois kuten Trump-Gazan asukkaat. Mutta tuskin sekään aika on kaukana, samaa ääritalousoikeistopolitiikkaa edustavat kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi harva maksaa itse kokonaan oman asumisensa. Jos verojen maksu ei kiinnosta, tuossa idässä olisi sulle hyvä valtio.
Mitä hittoa? Tottakai ensisijaisesti jokainen maksaa itse omat laskunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyse siitä,että Kela ei suostu maksamaan vuokravakuutta jonka se kylläkin myöntäisi,jos se olisi 20 euroa alhaisempi,siitä huolimatta vaikka aloittaja maksaisi itse tuon puuttuvan osuuden,eli kelan kustannukset eivät siitä nousisi vakuuden suhteen senttiäkään. Kela toimii väärin,kyse on selkeästä kiusanteosta ja aloittajan tulisi tehdä kantelu tästä. Juridinen apu on työttömälle ilmainen tiettyyn määrään asti,kannattaisi olla yhteydessä lakiapuun. Jos vakuutta ei kuitenkaan saa, aloittajan ainoa vaihtoehto on säästää patjan alle summa,jolla pärjää pari kuukautta ja maksaa vakuudet sitten seuraavasta mahdollisesta tukisummasta,joka tilille tulee. Näin tämä on valitettavasti nyt järjestetty,että köyhä ei todellisuudessa enää saa valtiolta edes vakuutta,vaikka kys
Tämä on näemmä vaikeaa ymmärtää jos on tottunut saamaan kaiken valmiiksi kannettuna eteen ja pitää sitä itsestäänselvyytenä, mutta kysytään nyt vielä kerran että MIKSI HELVETISSÄ MINUN PITÄÄ MAKSAA VERONMAKSAJANA JONKUN TOISEN AIKUISEN IHMISEN VUOKRAVAKUUS JA VUOKRIA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi harva? Minä en tunne yhtäkään, joka vinkuisi veronmaksajien apua vuokransa maksuun, lukuun ottamatta yhtä opiskelijaa. Muut maksavat kyllä itse asumisensa, oli se sitten asuntolainaa tai vuokraa.
"Tosi harva? Minä en tunne yhtäkään, joka vinkuisi veronmaksajien apua vuokransa maksuun, lukuun ottamatta yhtä opiskelijaa. Muut maksavat kyllä itse asumisensa, oli se sitten asuntolainaa tai vuokraa."
No sehän on kiva jos SINÄ et tunne. Asia ei kuitenkaan mene sinun "tuntemustesi" mukaan ja yhä useampi työssäkäyväkin tarvitsee apua vuokranmaksuun.
Vinkuisi.."veronmaksajat" Siellä taas joku max 30 palleroinen ekassa työpaikassaan oleva on niin polleaa poikaa kun ensimmäisen kerran maksaa veroja. Kuulehan teinix, iso osa näistä jotka "vinkuvat" apua vuokranmaksuun ovat jo tehneet pitkää työhistoriaa ja makselleet niitä veroja vähän pidempään kuin te palleroiset. Tämä maa ei pelkästään koostu teistä nuorista ekassa työpaikassa olevista "veronmaksajista" ja teidän kamuista, make 19-wee tapatyöttömistä hampunpolttelijoista. Mukaan mahtuu koko ihmiselämän ja ikien skaala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä kyllä on, jos vaan työ maistuisi.
Sanoo aivopesty persu.
Kun vihdoin löydät halvemman asunnon joka menee normeista yli 10e niin et saa siihen vuokravakuutta lainkaan?!?! Joka palautuu kyllä jos asut yhtään niinkuin ihmiset järkevästi elävät.
Miksei vakuudesta vähennetä sitä rajatun vuokran osuutta? Ja sen ylimenevän 10 tms summan maksaa muuttaja?
Kellä pienipalkkaisella, työttömällä ym pienillä tuloilla elävällä on varaa maksaa kk takuuvuokraa omista rahoistaan?
Eli ei kannata muuttaa ylihintaisesta pois vai mikä aivopierut tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Mistä maksaa jos ei saa töitä, työttömiähän on lähes 330 000 ja vapaita työpaikkoja muutama kymmenen tuhatta jotka menee heti. Hakijoita per työpaikka todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 325 000 työtöntä, joista 110 000 pitkäaikaistyöttömiä, 55 000 korkeasti koulutettuja työttömiä ja 1500 työttömiä tohtoreita. Vain palkkatyöstä puutetta.
En minä halua töitä vaan elää ihan rauhassa. Kapis?
Ja täähän oli taas joku koksupersuprovo.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Nuoret opiskelijat ovat poikkeus.
Asumistukijärjestelmä vääristää markkinat ja passivoi. On korkea aika ajaa alas koko paska.
Meinaat että sadattuhannet suomalaiset on ok ajaa kadulle asumaan, lapsista vanhuksiin? Sinunlaisesi saastat pitäisi pussittaa. En ymmärrä näitä jotka tahtovat omanmaalaisille pahaa ja kuo lemaa. Näiden täytyy olla vihollistrolleja. Tuokin lässyttää markkinoista ja passivoinnista kuin joku robotti eikä ymmärrä että ilman työtä josta maksetaan riittävää palkkaa ei voi maksaa itse asumista ja koska olemme eläviä olentoja kylmässä maassa meillä TÄYTYY olla asunto. Lyön vetoa että nuo täysin tunteettomat markkinoista lässyttäjät ovat botteja eli koneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyse siitä,että Kela ei suostu maksamaan vuokravakuutta jonka se kylläkin myöntäisi,jos se olisi 20 euroa alhaisempi,siitä huolimatta vaikka aloittaja maksaisi itse tuon puuttuvan osuuden,eli kelan kustannukset eivät siitä nousisi vakuuden suhteen senttiäkään. Kela toimii väärin,kyse on selkeästä kiusanteosta ja aloittajan tulisi tehdä kantelu tästä. Juridinen apu on työttömälle ilmainen tiettyyn määrään asti,kannattaisi olla yhteydessä lakiapuun. Jos vakuutta ei kuitenkaan saa, aloittajan ainoa vaihtoehto on säästää patjan alle summa,jolla pärjää pari kuukautta ja maksaa vakuudet sitten seuraavasta mahdollisesta tukisummasta,joka tilille tulee. Näin tämä on valitettavasti nyt järjestetty,että köyhä ei todellisu
"Tämä on näemmä vaikeaa ymmärtää jos on tottunut saamaan kaiken valmiiksi kannettuna eteen ja pitää sitä itsestäänselvyytenä, mutta kysytään nyt vielä kerran että MIKSI HELVETISSÄ MINUN PITÄÄ MAKSAA VERONMAKSAJANA JONKUN TOISEN AIKUISEN IHMISEN VUOKRAVAKUUS JA VUOKRIA?"
Kuulehan ulilaudan antisuomi k.ehari, eihän siellä laitoksessa tarvitse maksaa yhtään mistään joten miksi olet niin huolissasi, eihän SINUN tarvitse maksaa yhtään mitään, lukkojen takana ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työtön maksaa vuokran, luonnossako?
Turkulainenko siellä surkuttelee tilannettaan? Turun raja on 540e/kk. Uusi laki yrittää nyt tasapäistää ihmisiä siinä, ettei joustovaraa kauheasti anneta. Joku porukka nuo kohtuullisen asumisen rajat päättää. Pori ja Vaasakin putosivat halvempaan kuntaluokkaan, kuten myös Helsinki.