Tuotteet joita vain rikkaat ostaa ruokakaupassa
Mitkä ovat niitä tuotteita joita vain rikkaat ostavat ruokakaupoissa? Aloitan helpolla: San Pellegrino kivennäisvesi
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghee voi. Kaikki terveellisesti elävät rikkaat laittaa aina tuota pannulle jossa paistavat lihatiskiltä ostamansa sisäfileepihvit.
Mikä ihmeen ghee voi?
Tuollaista parempien ihmisten terveellistä voita jota tulee kun lehmät laiduntaa vapaasti alppien vuoristossa ja syö alppiyrttejä sekä ruohoa. https://www.vitamiini.org/paras-ghee-voi/ tuollainen pikku purkki maksaa helposti 15-20 euroa.
Ghee on kirkastettua voita, jota on todella helppo tehdä itse. Ei tarvita mitään alppiyrttejä. Green idea on se, että se kestää kovempia lämpötiloja. Itse käytän blinien paistamiseen.
Se ei myöskään räisky.
Ihan mitä muutkin. Rikkaitten ei vain tarvitse miettiä, mitä mikäkin maksaa. Tavaroita voi vain heitellä ostoskärryihin sitä mukaa kun mieli tekee.
Tuore kala, jos ei itse kalasta. Kalliimpi liha, riista jne. Yleisesti terveellinen ruokavalio useammin.
Vierailija kirjoitti:
Extra Virgin Olive oil. On niin helvetin pahanmakuista öljyä, että annetaan rikkaisen ostaa sitä. Lidlistä saa tuplamäärän normaalia oliiviöljyä samalla rahalla.
Niitä on monia eri makuja. On tietenkin voimakkaamman makuista, mutta eroja on.
Vierailija kirjoitti:
40kg painavan suuririntaisen kassattaren.
Unissasi vaan herra 48v.
Vierailija kirjoitti:
Lohi kalatiskiltä t. rakennus-ukko 276k/v + auto (mercedes gls) + bonukset
Lohi kalatiskiltä t. työtön 9€ päivältä + vanha mummis + mätkyjä
Ne kaikki. Täytyy käydä roskis marketissa dyykkaamassa ja nuo koululaiset tuovat koulupäivinä minkä saavat jotenkin sopimaan taskuihin ja ns. ruokalaukkuun. Viime viikonmaantaina diabeetikkomieheni piti viedä terveyskeskukseen "syömään" kun verensokeri romahti. Millähän ambulanssi ja tk-maksut saa hoidettua :( Ulosmitattavaakin vain pyykkikone.
Olutta
Tupakkia
Suklaata
Sipsiä
Samoja tuotteita kun me pienituloisetkin. Mutta moninkertaisilla hinnoilla. Esim. minä ostan halvimman nakkipaketin (1,20€) tai ruisleivän (0,99€). Rikkaalla on varaa ostaa vastaavat tuotteet tyyliin 5,40€ ja 2,80€.
Juustoa.
Kokolihaa.
Valmiita smoothieita, salaatteja, täytettyjä patonkeja tms. nopeaa evästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghee voi. Kaikki terveellisesti elävät rikkaat laittaa aina tuota pannulle jossa paistavat lihatiskiltä ostamansa sisäfileepihvit.
Mikä ihmeen ghee voi?
Tuollaista parempien ihmisten terveellistä voita jota tulee kun lehmät laiduntaa vapaasti alppien vuoristossa ja syö alppiyrttejä sekä ruohoa. https://www.vitamiini.org/paras-ghee-voi/ tuollainen pikku purkki maksaa helposti 15-20 euroa.
Kirkastettua voita eli gheetä voi tehdä ihan itse ...helppo homma
Ghee
Ghi eli ghee on voista valmistettua karamellisoitua ravintorasvaa, jossa on toffeeta ja pähkinää muistuttava mieto maku. Ghee valmistetaan kuten voiöljy, mutta sitä kuumennetaan niin kauan, että pohjalle laskeutunut sakka alkaa karamellisoitua. Karamellisointi antaa gheelle sille ominaisen maun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ghee voi?
Nepalilaisissa ja intialaisissa ravintoloissa paistetaan tuolla ruoka, jos ovat uskollisia perinteilleen.
Kala, hyvä liha, tuoreet marjat, laadukkaat eläinruoat. Yleisesti ottaen tuore ja terveellinen ruoka ei ole köyhien ulottuvissa.
Kala ja lihatiskin tuotteet todella kalliita. Toisaalta varakkaat ovat melko saitoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuore kala, jos ei itse kalasta. Kalliimpi liha, riista jne. Yleisesti terveellinen ruokavalio useammin.
Alle 10 €/kg kotimainen lohi tänään K-kaupan lihatiskillä. Lisdlissä maksaa kanafileet marinadissa nykyään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet (ei pakastetut) katkaravut
Tuskin enää häntä tavoitan, mutta mistä saa ei pakastettuja katkarapuja? Miten ne tuodaan Suomeen ellei jäässä? Tuoreitakin jos vielä ovat...
Tuoreita katkarapuja.