Ei se kahdenkeskinen parisuhdeaika nyt mitään niin ihmeellistä ole.
Tuntuu että sitä hehkutetaan ihan liikaa. Tietysti jos se on aina jotain kynttiläillallisia ja kylpylähotelleja? Puolisoa voi huomioida arjessakin, ja kahdenkeskistä aikaa on ihan riittävästi ilman että sitä pitää erikseen lähteä viettämään. Tuntuu että jotkut pitävät sitä sellaisena elinehtona että ilman sitä tulee ero. Oma aika sen sijaan on tärkeää, niin että molemmat saavat hengähtää välillä lastenhoidosta ja vastuusta.
Kommentit (35)
Sittenhän sitä on aikaa olla vaikka kuinka paljon kaksistaan kun lapset lähtee omilleen. Ap
No eihän se olekkaan. Nyt olen ollut jo 8 vuotta omasta tahdostani yksin ilman naista ja mulla menee oikein hyvin. Oikeastaan paremmin ei voisi mennä. Mitä seksiin tulee niin käsi ajaa saman asian niin ei ole naiselle tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että susta tuntuu tuolta. Meillä on pieni koululainen ja teinejä ja kyllä nautitaan, kun saadaan olla kaksin! Ihanaa paneskella, kun ei tarvitse pelätä, että joku kuulee, syödään hyvää ruokaa, ollaan paljon lähekkäin kun kukaan ei keskeytä tai pyydä mitään, saunotaan kaksin ja juodaan punkkua.
No meillä tehdään tuota kaikkea ihan tavallisena arkipäivänä. Paitsi alkoholia ei juoda kun ei kiinnosta. Ap
No mutta sittenhän teillä on asiat mainiosti! Mä en pysty esim seksiä harrastaa vapautuneesti, kun tiedän, että lapset voi kuulla. Olen suht kovaääninen ja on ihanaa panna vapautuneesti 🤭
Kyllä se ero taitaa tulla todennäköisemmin näille "parisuhteen hoitajille" jotka työntävät lapsen mummolaan joka viikonloppu että pääsevät viihteelle.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, sitten kun lapset lentää pesästä huomaat ettei sinulla ole puolisosi kanssa mitään muuta yhteistä kuin sänky. Niin se menee suurimmalla osalla jotka eivät saa vietettyä parjaamaasi parisuhdeaikaa.
Meillä meni joku 15 vuotta ilman minkäänlaista parisuhdeaikaa, sillä meillä on useampi lapsi eikä mitään tukiverkkoja. Nyt kun nuorimmainenkin on jo lukioiässä ja osa jo muuttanut pois kotoa, niin vallan mukavasti meillä menee. On vihdoin aikaa toiselle ja voidaan tehdä kaikenlaisia kivoja juttuja yhdessä.
Ei meilläkään tantrattu tunteja lapsen ollessa kotona (aikuinen jo). Myös pössyttely, sieniretket ja essoterapiat piti hoitaa kahdenkeskeisellä parisuhdeajalla. Panemiseen nyt on aikaa aina, ja nyt lapsen ollessa maailmalla ei sitä enää muistakaan, että joskus piti olla jotain rutiineja. Ihan parasta on silti nukkua yhdessä ja herätä kiireettä.
Joo tärkeintä on et arjessa ja muuten on läheisyyttä ja yhteisiä romanttisia iltoja vaikka lapset ei ois hoidossa. Et se on lähtökohta. On silti ihana saada lapset hoitoon, voi tehdä mitä haluaa miehen kanssa <3
Miksi on joku oletus että parisuhde kärsii hirveästi ja tulee ero jos ei ole lastenhoitoapua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taitaa olla surkea seksielämä. Ei ihme että tarvitse omaa aikaa. Omaan kivaan?
Meillä on kyllä oikein hyvä seksielämä, kiitos kysymästä. Harmi että sinun täytyy aina lähteä hotelliin panemaan. Ap
Sinähän et tiedä minusta mitään, mutta et selvästikään ole tyytyväinen parisuhteeseesi, koska katsoit tarpeelliseksi tehdä aloituksen ja valittaa miten paskaa elämäsi on.
Oletko joku parisuhdekohkaaja? Minuutin tarkkuudella lasket?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Emme ole koskaan kaivanneet mitään lomia omista lapsista, nimenomaan kaksistaan aikaa. Seksiä meillä toki on, mutta lapset saa ihan olla samassa talossa kun sitä harrastetaan, ei tarvi lähteä minnekään sitä varten eikä saada lapsia hoitoon. Eikä mikään ravintoloissa istuskelut tms. myöskään erityisesti kiinnosta. Me tykätään vaan olla koko perhe laumana kasassa, eikä se arki uuvuta vaan on mulle juuri sitä unelmaelämää. Kyllähän se sitten aikoinaan loppuukin kun lapset on isoja, ja varmasti tulee ikävä näitä ihania aikoja.
Mutta siis ei minusta mitään vikaa jos jotkut muut tahtoo erikseen parisuhdeaikaa, ihmisiä on erilaisia. Mä nyt olin jo nuorena ja sinkkunakin kotihiiri, joka ei välittänyt käydä missään.
Sama homma. Viihdyttiin kotona perheenä. Arjessa huomioiminen oli se meidän juttu. Vuorotyön vuoksi oli kahdenkeskistä aikaa viikolla, kun lapset oli koulussa. Vuorotyön takia myös kumpikin oppi yksin ottamaan vastuuta lapsista, kun toinen oli töissä.
Joku toinen taas nauttii hotellilomista yms ja se ei ole minulta pois. Me elämme nyt sitä aikaa, että on kiva saada lapsenlapsia hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Et ole nainen ap
Sinulla on outo maailmankuva.
Minä olen nainen ja täysin samaa mieltä ap:n kanssa
N50+
Eihän tässä ollut kyse siitä että parisuhdeaikaa ei ole ollenkaan. Vaan siitä, että sitä parisuhdeaikaa voi olla ihan siinä arjen keskellä. Ei se aina vaadi lapsenvahtia ja ravintolaan lähtemistä. Jos kotona möyskitään ja tiuskitaan eikä huomioida toista lainkaan saati harrasteta seksiä, niin onko se joku ihme sitten että ne yhteiset lapsivapaat on niin ehdottoman tärkeitä?
Taasko mies pilaa kaiken kynttiläillallisilla ja kylpylähotelleilla?
https://www.vauva.fi/keskustelu/5908393/miksi-pilata-aina-yhteinen-aika
Varmaan riippuu ihan omasta elämäntilanteesta, miten paljon sitä parisuhdeaikaa tarvitsee tai arvostaa. Minä teen kolmivuorotyötä ja mies päivätyötä. Lapsia ei ole. Joskus menee viikko ettei nähdä kunnolla toisiamme kuin nukkumaan mennessä, joskus ei silloinkaan kun olen yövuoroissa. Arki menee ihan kodin pyörittämiseen ja niihin vähiin harrastuksiin, mitä tässä kaiken keskellä pystyy ylläpitämään. Olen monesti arkivapaalla, mies on silloin päivän töissä. Toki meillä on toistemme huomiointia ihan arjessakin, mutta kun arjen kohtaamiset voi olla tosi lyhyitä (lähden aamuvuoroon seitsemäksi töihin kun mies nukkuu, tulen iltavuorosta kymmeneltä kotiin ja menemme kumpikin pian nukkumaan). En kaipaa mitään hotellihemmotteluja, vaikka toki niistä pidän, mutta kaipaan sitä että olisi säännöllisesti edes se yksi yhteinen vapaa viikonloppu ilman häiriöitä tai menoja. Nykyisellä tahdilla näin käy noin joka viides viikko.
Niin ja oliko #2 exit only?