Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään robotti-imuri kotona? Kokemuksia jakoon

Vierailija
05.02.2025 |

Pitäisi ostaa uusi imuri kun nykyinen alkaa lahota käsiin. Onko kellään kokemuksia robotti-imureista? Kannattaako hommata? Vai onko perinteinen parempi

Kommentit (353)

Vierailija
61/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi jatkuvaa hurinaa, eikä sitä myöskään voisi jättää hommiin silloin kun olen poissa, koiran takia. 

Voin tulla ampumaan koirasi ilmaiseksi.

Sinua en huolisi edes paskakaivoa tyhjentämään. 

Vierailija
62/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä. Ei pyöri villakoirat nurkissa vaikka on pitkätukkaisia perheessä useampi ja pitkäkarvainen koirakin. Roborock s7 max on tuo meidän malli. Se jopa pyyhkii lattiat kostealla mennessään ja kerää siten aika paljon semmoista hienoa pölyä mikä ei muuten lähde. Se ja hyvä varsi-imuri niin ei tartte kaivella keskuspölynimuria kaapista juuri koskaan. Ainoa huono puoli on se, että etätöitä tekevää ärsyttää kun imuri pörrää reilun tunnin verran joka päivä ja jos lapset jättää sukkia ym. lattialle niin niihin se tahtoo tukehtua (vaikka muka piti olla joku edistynyt tavaroidenväistelytoiminto). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä. 

-sovinisti

Vierailija
64/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi, toinen alakerrassa ja toinen yläkerrassa.

Nämä pitäisi päivittää nyt uusiin, onko kokemuksia noista moppaavista robotti-imureista, onko niistä mihinkään?

On, mutta huomasin että pöljä noppaa matotkin, eli ne pitää ottaa pois.

Ostaa sellaisen mallin joka tunnistaa matot 😊 ei tuo meidän vehje tosin esim tahroja saa lattiasta irti, mutta sen verran likaiseksi moppi tulee, että jotain apua siitä moppauksesta varmasti on. 

Vierailija
65/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut hommaamaan perinteisen myös, mutta sitä tarvitsee harvemmin, jos on robottikin.

Tarvitsin perinteistä viimeksi 2 vuotta sitten muuttosiivouksessa. Ehkä sitä myös saattaa joku käyttää auton imurointiin, mutta minulla sen asian hoitavat ammattilaiset.

Vierailija
66/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla ei tee mitään ja kallista ei ilkeä moittia.  On sama homma kun vuolukivi uunista.  Molemmista kokemuksia ja perinteisillä mennään.  Eli oikea imuri ja tiili uuni.

Eli sinulla on kokemusta vain halvasta vuolukiviuunista. Jos ei riitä ymmärrys että uunin tärkein ominaisuus on massa, ja toiseksi tärkein nykyaikainen ilmankierto niin voi nääs.

Vierailija
67/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Kaverin koiralle tuli ripuli, robotti aloitti siivouksen noin samaan aikaan... ahahahhaha riåuli oli siististi ympäri taloa!

Tän takia meillä ei robotti imuroi silloin jos koira on yksin kotona.

Vierailija
68/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista merkkiä, mutta kätevä on. On ajastettu imuroimaan muutaman kerran viikossa. Matot ja tietyt kolot ottaa huonosti, ne imuroin varsi-imurilla, kun näyttää että on tarpeen. Muutaman kerran vuodessa sitten perusteellinen imurointi perinteisellä imurilla. 

Koira ja kaksi aikuista taloudessa. Koira ei juuri välitä imurista. Hyppää yleensä sohvalle nukkumaan robon imuroidessa. Ennen tuli imuroitua itse lähes päivittäin, nyt ehkä kerran viikossa.

Miksi vain kerran viikossa?

Meillä imuroi joka päivä kun ei olla kotona.

Niin siis robotti imuroi muutaman kerran viikossa ja itse ehkä kerran viikossa ne paikat mitä robotti ei ota. Ei ole päivittäiselle imuroinnille tarvetta.

Vierailija
69/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, missä sä elät?

Vierailija
70/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut hommaamaan perinteisen myös, mutta sitä tarvitsee harvemmin, jos on robottikin.

Tarvitsin perinteistä viimeksi 2 vuotta sitten muuttosiivouksessa. Ehkä sitä myös saattaa joku käyttää auton imurointiin, mutta minulla sen asian hoitavat ammattilaiset.

Ei robotti tavallista imuria kokonaan korvaa. Aina jää nurkkia ja koloja minne se ei yletä. Vähentää kuitenkin itse tehtävän imuroinnin määrää tosi paljon. Ehkä kymmenesosaan entisestä?

Vierailija
71/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi jatkuvaa hurinaa, eikä sitä myöskään voisi jättää hommiin silloin kun olen poissa, koiran takia. 

Ei meillä ainakaan koira välitä tuon taivaallista robotista.

Vierailija
72/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ensimmänen robotti-imuri jo parikymmentä vuotta sitten. Kehitys on mennyt eteenpäin, mutta yhä edelleen ne juuttuu aika ajoin jonnekin sängyn alle perimmäiseen nurkkaan, mistä ne on mahdollisimman vaikea kaivaa pois. Imurin joutuu putsaamaan aika usein ja se on aika työlästä kun pitää kaivella hiuksia ja roskia pois pyörien ja telojen välistä. Kylpyhuoneen kynnyksen yli se ei pääse millään - se harmittaa koska olisi todella suuri apu jos se osaisi käydä moppaamassa kylpyhuoneen lattian aina aamusuihkun jälkeen.

Vierailija
73/353 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei robotti tavallista imuria kokonaan korvaa. Aina jää nurkkia ja koloja minne se ei yletä. Vähentää kuitenkin itse tehtävän imuroinnin määrää tosi paljon. Ehkä kymmenesosaan entisestä?

Ei minulla kyllä jää tavalliselle imurille mitään käyttöä nurkkiin ja koloihin. Lattian ja tasojen nihkeällä liinalla pyyhkimisen ohella menee listanpäälliset sun muut kolot, ja ropotti hoitaa loput.

Vierailija
74/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole oikea paikka tälle keskustelulle.

Vierailija
75/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Kaverin koiralle tuli ripuli, robotti aloitti siivouksen noin samaan aikaan... ahahahhaha riåuli oli siististi ympäri taloa!

Hauska urbaanilegenda. Todellisuudessa kenellekään ei ole koskaan käynyt noin, mutta kerro lisää satuja. Varmaan seuraavaksi miten siltä samalta kaverilta on palanut jo 14 sähköautoa.

JOS voisin, liittäisin tähän todisteeksi valokuvat! Koiran toinen omistaja oli ulkomailla silloin, piti todisteeksi kuvata! Kuvat naurattivat mutta haju oli ollut karsea!

Eikä niillä mitään sähköautoa, tavallinen farkku!

Vierailija
76/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän takia meillä ei robotti imuroi silloin jos koira on yksin kotona.

Tämähän se just on. Eli robotti mölyää aina silloin kun itse on kotona.

Minusta on parempi imuroida itse,  siinä ei kauaa mene.

Vierailija
77/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan koira välitä tuon taivaallista robotista.

Luuletko että se tykkää jatkuvasta mölinästä?

Vierailija
78/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se vakuutusyhtiö tuumaa ilman valvontaa jätetystä kodinkoneesta, jos se sytyttää tulipalon? 

Vierailija
79/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kodinkone heti tiski- ja pesukoneen jälkeen. Koiraperheessä ihan ehdoton, aina on siistiä ja karvatonta. 

Vierailija
80/353 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se vakuutusyhtiö tuumaa ilman valvontaa jätetystä kodinkoneesta, jos se sytyttää tulipalon? 

Meillä imuri ei sytyttele tulitikkuja