***MAALISmasut uuteen viikkoon***
Kommentit (56)
Lupaavalta sullakin kuulostaa, vai meinasitko pitää vain samanlaisen kärvistely session kuin minä ;).
Mietiskelin, että vaikka nuita suppareita on ollut niin ei kyllä ole lähtenyt mitään limoja tulemaan, nyt ei tule oikeastaan edes valkovuotoa, joten mulla on sitten varmaan paikat visusti kiinni :(
Täällä on ollut puhetta vauvan laskeutumisesta.Mulla tämä viimenen oli jossain atmosfääreissä, siis ei ollenkaan laskeutunut vaikka olin paikat täysin auki.Sitten vain odoteltiin että supistukset tekisivät tehtävänsä ja annettiin pienen laskeutua " suulle" ja sitten pari minuuttia ponnistusta ja tyttö oli ulkona.Ihana synnytys.Siis muistakaa, ettei vauvan aina tarvi olla laskeutunut ennen synnytystä.Ja synnytykset yleensä lähtee käyntiin ykskaks.Mulla yksi lapsi on syntynyt kauppareissun päätteeksi...tulin kaupasta ja heti sen jälkeen meni vedet kotona ja jo kuuden tunnin päästä siitä vauva oli syntynyt.
Mistähän muusta puhuttu...nyt kun raskaustöppyräisyys on hävinnyt, tuli kuvioihin maitohuurut...
Illanjatkoja, nyt huuto on jo valtaisaa, siis nälkä.Jakselkaa mahojenne kanssa!
uupu
Kävin laittamassa synnytyspuolelle aloituksen maalismasujen synnytystarinoille, ja kirjoittelin omat turinat sinne perään:)
Petriina
Onpas " mukava" , että on muitakin ruikuttajia :) Minä olen niin lopensa täynnä tätä mahaa. Sitä, että ei näe varpaitaan, polviaan eikä yhtään mitään tämän järisyttävän suuren vatsan takaa.
Olo on kömpelö, jäykkä, kipeä, turvonnut, väsynyt, levoton... mitä vielä. Kerrassaan hermostuttavaa.
Jouhi yrittää nyt epätoivoisille turhaan valaa uskoa =) Kyllähän minäkin sen tiedän (ja meistä jokainen), että vauva tulee sitten kun on tullakseen mutta silti valivalivalivali. Ihanaa kun saa purkaa mieltään täällä kanssasisarten kanssa.
Minulla on mennyt esikoinen yli 3 päivää ja kakkonen 5 päivää joten miksi tämä tulisi ajoissa. Joten täällä tosiaan keikutaan supistusten kanssa vaikka tuomiopäivään. Kipeää tekee mutta ei mitään säännöllisyyttä. Suoraan sanottuna perseessä tuntuu sellainen painon tunne, että sen vuoksi harkitsen näyttäytymistä äitipolilla huomenaamulla.
Eletään odottavin mielin, nämä loppupäivät/viikot matelee.... huoh!
Z
Typerä tietokone.. Tyttö pelas muumipeliä ja sai tän koneen tilttaamaan kaks kertaa. Siihen loppui neidin pelaamiset (ei raasu ees varttia ehtinyt pelata) ja minä suljin koko toosan. Nyt sitten voi rauhassa näpytellä ilman vitinöitä, kun ipana jo untenmailla. :)
MÖHKIS; Juu, kärvistelysessiot on pop. Meni ohi ne isoimmat ja enää puolen tunnin välein vähän suppaa. Josko ne nyt vaan sais sen mun huippupitkän (3,5cm) kohdunkaulani katoamaan..?
MASULI; Elä sinä huoli, voihan se tämän mamman ennustus mennä pieleenkin.. Noooot! =D
Uupulla siellä on niin kivat höyryt, että mieluummin sitä ois siinä pöllyssä ko tässä dementiassa. *kateus senkun kasvaa vaan*
Hmm.. Ehken mä oo tarpeeks pitkällä vielä viikkoineni..? Kun mua ei oikeesti satu taas yhtikäs mihinkään. Ei edes närästä! Supparit tuntui ihanalta, mut nekin meni jo. Tänään just mun äiti kysyi, että enkö mä meinaa synnyttää laisinkaan ja sanoin, että sitten 20.pvä on sovittu. Menee siis muutaman päivän yli lasketun, mut ei haittaa. Mun päätökset pitää aina. ;-)
Loistavaa, että Petriina jaksoi meille kirjailla, kiva kiitos! :)
Ja kohta yöpuulle tämä äippä paineleepi..
Täytyykin käydä lukemassa Petriinan kirjoitus tuolta vauva-puolelta !! Ja (anteeksi en muista nimimerkkiä) mutta kuitenkin ..olikos se ainu ? No anywayt, sielläkin oli ollut mukava synnytys, voi kun itsellekin osuisi saman moinen ..
Tänään särkee vas.jalan lonkka aivan törkeen kamalasti :-// Olen laittanut ice poweria kipukohtaan ja vähän se jelppii, mutta taas kipu palaa paikoilleen, hitto. Mähän olen päässyt aikas ilman kipuja tämän raskauden, mutta nyt näyttää supparit olevan sellaisia pommeja, ja muutenkin kävely ei oikein enää suju, tavarat putoaa käsistä, ja päätäsärkee, ja mulla ei yleensä koskaan säre päätä .. Ihanaa valittaa .. Mutta ei voi mitään.
Kaikille hyviä öitä ja toivottavasti moni saa kaipaamiaan supistuksia !!! t. emmi
Kyllä nauratti, kun sekoitin uupun ainuun, huh huh no onhan tuo ainukin tuttu kun rintapumppu on ainu, ja muutama tuttipullokin + rintaliiviensuojat :-)) No nyt menen .... emmi
mulla ei nettiyhteys pelannu päivällä, joten pitää tulla turisemaan tyhjille seinille vielä illasta...
Mulla oli neuvola tänään. Pissa oli kutakuinkin puhdasta (leukkarit koko ajan vähän kait plussalla), syke kuului hienosti kunhan lapsi hetkeksi pysähtyi ;-). Painoa oli tullut vaan 200g viikkoa kohti, verenpaineet ja hempat hyvät.
Mutta kun mä EN jaksa. Mulla on vieläkin flunssaa päällä, nenä tukossa ja päätä särkee. Päätä särkee siis KOKO ajan. Ehkä se on suunnattava lääkäriin jos ei tahti muutu.
Muutenkin on paha olo: kuvottaa, oksettaa, janottaa, väsyttää (ja kun nukun parin tunnin päikkärit niin tulee öklö olo ja yöllä on levoton...). Jeejee. Eilen purskahdin taas itkuun kun tuntuu ettei kukaan pelasta mua tältä olotilalta. On vaan niin karseeta.
Torstaina olis se synnytystapa-arvio. En jaksais mennä sinnekään.
Mua vähän pelottaa synnytysmasennukset. Olen kuullut että se voi alkaa näillä oireilla jo ennen synnytystä ja täytyy sanoa, että edellytyksiä voisi olla. Haluaisin olla PALJON iloisempi ja pirteämpi, enkä tällainen hapannaama :-/
No, vali vali. Tuli omaa napaa, mutta katsotaan jos huomenissa jaksaisin ajatella muutankin kuin itseäni.
telma ja masu 36+5
Supparit alkoi 19 aikaan ja on nyt yli tunnin jatkuneet, liian pienellä välillä tulee, mutta niin ne tuli kakkosen käynnistyskenkin alussa, kunnes sitten tasaantui ja koveni. Muutama on jo hien saanut pintaan. Mies on jo kovasti lähdössä, mutta pelkäämpä että nääkin tästä hiipuu. Tässä vaan odotellessa ihmettä (että mulla ei yli la:n menis). Taas supistaa....
-m-
Täällä yksi hapannaama myös. Jotenkin väsyttää niin pirkuleesti ja en jaksaisi tehdä enää mitään, ja sitten suutun kun mies liikaa hyörii ja puuhaa .. Olen aikas varma, että tämä mieliala kuuluu tähän loppuvaiheeseen, kun on vain niin väsynnyt ja ei enää kykene normaali juttuja tekemään. Plaah- .. Koita jaksaa vielä viimoiset päivät !!!
Masulille lähetetään oikein paljon ' supistus' toivotuksia !!!
t. taas sama *emmi*
Emmi: kiitos, samoja toivottelen sinne päin. Mua ehkä eniten ärsyttää kun mieskään ei tee mitään. Talo on ihan hävityksen kauhistus, vauvalle edelleen hankkimatta mm. patja ja haalari sekä löytymättä villahaalari jne. Ja mä kun en JAKSA.
No, mieskin on ollut kipeä ja tehnyt taas 12h työpäivää (on yrittäjä), mutta jotenkin mun usko alkaa loppua tähän kaikkeen.
sitä paitsi oksettaa :-(
Jahas.. Ai että sinne ne mun supparit sitten katoskin! Piru vie, nainen!! *kiukkuaa* =D Jätä mullekin jotain..?
Tsemppiä vain paljon ja hurjasti lisää supistuksia. Oikein niin kovia, että itku tulee! Niitä kuulumisia huolitaan vasta sitten kolmen päivän päästä. ;-)
Ja TELMAlle paaaljon voimia ja energiaa ja jaksuja jajajaja.. Ei aleta masentua laisinkaan, eihän? Ja muista purkaa tuntojas, yksin ei saa jäädä, vaikka miten nolottais urputtaa meille kaikesta. :)
Hyvät yöt..
odotatte synnytyksen alkavan.
Me muutettiin viikonloppuna cityyn landeboolta ja täällä on sen sata purettavaa laatikkoa, myös ne vauvan vaatteet ja omatkin. Pienin lapsista on kehkoputkentulehduksessa ja mies kun on yrittäjä, joutui yöllä lähtemään pelastamaan yrityksensä ongelmatilanteesta, jonka työvehkeiden rikkoontuminen aiheutti - eli eipä ole unta ja lepoa paljoa, niitähän ne vau-kirjassa suosittelevat näillä viikoilla. Eliei haittaa vaikka vähän vielä odotellaankin.
Tutustuin tänään uuteen nlatätiin, ihan jees. Vavi kiinnittynyt ja laskeutunut niin että pitäisi ihan palkata virallinen mahanpitäjä/ nostaja. Paino oli noussut vain 200 gr 2 viikossa. Ja ummetusta on. Kun saa yhen naturan ängättyä niin saavutus sekin. Vavi liikuttaa päätään ja silloin tulee vessahätä, mutta tunne kaikkoaa nopeasti.
Maaliterveisiä itsekullekin. Maali häämöttää, voimia ja positiivisia kantavia ajatuksia kaikille!!!!
Mä nimittäin umpiaivottomana pesin äsken molemmat vessat. Tahallani ostin päivällä kaupasta jotain " cif räjäyttää vessastasi liat" -ainetta, vaikka ennen olen pärjännyt hyvin tolulla. Mies mutisi sohvalta viltin alta että tuoksuu hyvälle ;-D. Totesin vaan kyynisesti, että keittiön siivoaminen odottaa vielä häntä eikä tiskit todellakaan karkaa tai hyppelehdi itsekseen koneesta kaappiin. Hehheh. Ja kuljin lattiaharjan kanssa keräilemässä suurimpia pölytolleroita, viisastellen että voinhan mä siivota vaikka sillä välin kun sä katot eilisiä AmazingRacing -juttuja.
Ihme etten raivoa miesparalle. En jaksa sitäkään -raivoamista siis-, mutta tulipahan siis siivottua jotain näin yötä vasten ;-). Eikä toi Cif-aine mitenkään järin ihanalla haise, jollekin tehokkaalle myrkylle vaan...
Öitä tällä erää. Tuskin mä enää tänään siivoan.
Lueskelin teidän viestejä ja itsellä tänään tasan 38, eikä mitään limaa tai menkkakipuja. Suppareita on tullut rv 18 asti joten niihin en usko yhtään. Esikoinen lähti käyntiin vesien menolla ja sitä tässä enemmän odottelen. Mutta kun sekin meni silloin rv 41+3.
Eli se viime viikkoinen nlatätin ennustus muutamasta päivästä kun on jo laskeutunut... PLÄÄH!
No, synntapa-arvio on vasta torstaina että ehkä siihen asti voisi ollakin yhdessä kasassa. Että saa noi paperit sairaalassa ojennukseen ennen kuin varsinainen synnytys alkaa! =o)
Mulla ei esikoisestakaan mennyt mitään limaa eli tuleeko teille kaikille sitä??? Mulla ei ole lainkaan merkkejä siitä....
No, ehkä tämä käynnistyy vesillä tai suppareilla sitten kuitenkin. Iltaisin on kyllä supistellut ½ välein mutta ei sen useemmin. Välillä mojovastikin, mutta sitten ne taas lopahtaa alkuunsa.
Kamala mekkala menossa masussa aina iltaisin ja nyt päivälläkin! Taitaa jurppia tuo tilanahtaus vaaviakin!
Nimistä: meillä on jo nimi valmiina kun tiedetään kumpi tulee. Nyt vaan odotellaan nimen käyttäjää!
=o)
juuh täällä sitä jumitetaan edelleen la-aika tuli ja meni eilen kuten myös suparit.kyllästyttää tämäkömpelyys kun tavarat putoo näistä nakkisormista ja jalat on kuin eduskuntatalon pylväät,lisäksi hermot menee ihan pienistä asioista ja sit tulee itselle pahamieli kun lapsille tulee huudettua.nyt täytyy lähteä pesemään tukka( kun tuntuu että sekin on aina likainen nykyisin).illan jatkoja kaikille.
zappe 40+1