Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis meneekö teillä muilla n.50v hermo vanhempiinne

Vierailija
05.02.2025 |

Omat vanhemmat n.78 vuotiaita. Oon käymässä kylässä ja huomiseen pitäisi kestää. Hirveää papatusta politiikasta ja muustakin miten hyvin itse ovat aina kaiken tehneet

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä paapatusta tule ikävä mutta useimmat sanovat kuitenkin jotakin sellaista mitä kukaan muu ei voi sanoa/kertoa.

Itselläni hankala suhde vanhempiin, joka on kuitenkin tasaantunut ja parantunut iän myötä. Olen itsekin muuttunut parempaan. Välillä rasittaa kun ajattelemme aika eri tavoin joistain asioista mutta onneksi pystymme ylittämään nämä kärjistymiset. Koetan myös aidosti oppia ja ymmärtää edellistä sukupolvea ja yksi lähde on omat vanhemmat. Ovat eläneet kuitenkin ihan eri vuosikymmenet ja kokeneet toisenlaisen Suomen. Ei tuo ole minulle yhdentekevä asia että ehkä muutamien vuosien päästä ovat poissa. 

Vierailija
62/62 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menee. Max 4-5 h kestä olla siellä kerrallaan. Vielä tuossa joskus enne korona-aikaa olin heillä yön tai 2 kun kävin kesäisin tai joulunaikana. Nyt asun lähempänä, mutta kuitenkin 1,5 h ajomatkan päässä. Tulen aina kotiin yöksi. En kestä heitä enää.

Äitini on todella tunnekylmä ja suosinut aina jollain tapaa 3v vanhempaa siskoani, nyt nämä jutut alkaa taas nostaa päätään kuinka ylistää siskoani ja hänen perhettä ja jopa yrittää estää minua auttamasta heitä sanoen että (sisareni) xxxx tulee tekemään sen, luulee siis etten osaa. tämä raivostuttaa ja nostaa vanhoja lapsuudenaikaisia tunteita pintaan.

Myös se ettei hän kuuntele enää yhtään mitä muut sanovat, puhua lärpättää aivan suodattamatta itse, vaikka huomaa että joku muu yrittää sanoa jotain väliin, hän vaan korottaa ääntään ja puhuu päälle, jollei joku sano hänelle että oletko hiljaa hetken että saan sanoa asiani. Hän toistaa samoja asioita jopa 3 kertaa käyntini aikana, hänelle on jäänyt kuin joku levy päälle. Juttu muuttuu ihan sekunnissa asiasta toiseen, eli hänen aivoissa on käynnissä eri asia kuin se mistä puhutaan ja tarina vaihtuu ihan hetkessä ja muut yrittää pysyä perässä että mistä sinä nyt puhut.

Vaikka kuinka yritän ymmärtää että hän on jo iäkäs ja varmasti joku muistisairauden oire on ovella tai aivot vaan rapautuu, mutta siitä huolimatta se nostaa ärsytystä. Hän on aikoinaan ollut melko nokkelaälyinen ja rationaalinen, nyt tilanne on ihan toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän