Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis meneekö teillä muilla n.50v hermo vanhempiinne

Vierailija
05.02.2025 |

Omat vanhemmat n.78 vuotiaita. Oon käymässä kylässä ja huomiseen pitäisi kestää. Hirveää papatusta politiikasta ja muustakin miten hyvin itse ovat aina kaiken tehneet

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele enkä lue sun marinoitas, tunnevammainen ap.

Vierailija
42/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee, oon 51 v. molemmat kuoli kuuskymppisinä yli 0 vuotta sitten. Miettisit vähän. En todellakaan haluaisi olla vanhempasi, jos nyt jo hermo menee. Jos he sattuvat elämään iäkkäiksi ja tarvitsisivat apua, niin sinä tuskin tuolla asenteella tulet sitä heille antamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee, oon 51 v. molemmat kuoli kuuskymppisinä yli 0 vuotta sitten. Miettisit vähän. En todellakaan haluaisi olla vanhempasi, jos nyt jo hermo menee. Jos he sattuvat elämään iäkkäiksi ja tarvitsisivat apua, niin sinä tuskin tuolla asenteella tulet sitä heille antamaan.

Lapsia ei tehdä sen vuoksi, että he hoitaisivat vanhempiaan. Lapset tehdään rakkaudesta ja ajatuksella, että he saavat elää omaa elämäänsä kun ikää tulee tarpeeksi.

Vierailija
44/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun meidän vanhojen pitäis pitää näitä viiskymppisiömne vielä lapsina.

Äiti, tiedät sä, mitä pomo ( ope) sanoi, yks marja/pekka on sitten töissä jarru jne.

No tänään kuuntelin yhden lapseni yt-juttuja ( hänelle kävi hyvin) ja toisen vakavasti  sairaan asioita.  Kumpikaan ei kysynyt mitä minulle kuuluu mutta toki tilanteet heille tärkeät.

Vierailija
45/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi vaikka kuolla ennen vanhempiaan. 

Lähisukulaisen viidestä lapsesta kuoli kolme ikävälillä 4-35.  Vaimokin oli kahta hautaamassa, sitten kuoli. Itse eli 83-vuotiaaksi oltuaan 20 vuotta leskenä.

Vierailija
46/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan vanhempiani max 1.5 h kerrallaan. Tosin heidän kanssaan keskustelen hyvinkin vastavuoroisesti. Ovat 80 molemmin puolin. Mutta tuttavapiirissä kyllä aloituksen tyyppisiä vanhuksia. En edes yritä keskustella. Hymähtelen ja myötäilen vain. Turha käyttää energiaa sen enempää. Tyytyväisiä he ovat, kun poikkean.

Vierailija
47/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Minulla on yksi vanhempi enää elossa, hän on ainoa perheenjäseneni ja ihan sama mitä papattaa, rakastan häntä. Pelottaa jäädä yksin. 

Vierailija
48/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hermot. Äitini 84 ja soittelemme usein. Helposti menee tunti höpötellessä ja ihmeesti sitä asiaa vaan aina löytyy. Käydessä sitten vielä enemmän. On vielä teräväpäinen mutta ei hänkään ole ikuinen ja suren sitä jo etukäteen.

Vierailija
49/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa minunkin vanhemmat vielä elossa. Olen nyt 38 v, molemmat menneet. Voisin tehdä vaikka mitä sen eteen että saisin vielä kuulla papatusta ja paasausta.

Ymmärrän sinua. Joskus mietin miltä tuntuisi saada viettää vielä edes yksi päivä edesmenneitten vanhempieni kanssa. Sinun iässä molemmat olivat jo nukkuneet pois. Tuntuu todella kylmältä nämä kommentit täällä. Ilolla voin kertoa teille tyytymättömille, kyllä vanhempanne kuolevat, eivätkä tule koskaan takaisin. Laittakaa vaan skumpat jäähtymään. Ja muuten, teidänkin vuoronne koittaa...lapsenne lie jo kovin kyllästynyt tilanteeseen.

Mutta kun kaikki vanhemmat eivät ole ihania, leppoisia ja rakastavia mummoja ja paappoja, joiden kanssa on ihanaa istua kahvikuppisen ääressä ja jutustella. Jos/kun lapset ja lastenlapset pahoittavat mielensä joka kerta siellä käydessään, niin ei ole kovin reilua heitäkään haukkua.

Minun appeni on jo kuollut. Hänen lastensa mielestä "onneksi". Hänen luokseen kun menimme, soitimme aina etukäteen jotta tietäisimme tilanteen. Appi oli mielissään kun saisi meidät vieraaksi. Mutta kun parin tunnin päästä sinne pääsimme, hän oli jo sammunut sohvalle, eikä häntä saatu hereille. Silloin kun hän oli selvinpäin tai ainakin melkein, hän haukkui minua pienille lapsillemme, tai selitti miehestäni kuinka hänestä ei koskaan ole ollut mihinkään, eikä koskaan tule mitään.

Että laitetaanko skumpat jäähtymään vai mitä?

Vierailija
50/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ärsyttää mutta yritän päästää toisesta korvasta ulos. Hyvää meillä porukat kuitenkin tarkoittaa ja on hauskaakin yhdessä: ulkoillaan, kokkaillaan ruokaa, vähän viiniä, lautapelejä muksujen kans. Joskus sukujuhlia, tykkään

n48

Vierailija
51/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Veikkaanpa että monet jotka jaksavat välillä sekojakin juttuja kuunnella, käyvät vanhemmilla kahvilla tms lyhyempiä aikoja 😄

Suosittelen sinullekin. Kuormittaa luultavasti vähemmän iäkästä vanhempaakin, kun et viivy liian kauaa kerralla.

Vierailija
52/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Veikkaanpa että monet jotka jaksavat välillä sekojakin juttuja kuunnella, käyvät vanhemmilla kahvilla tms lyhyempiä aikoja 😄

Suosittelen sinullekin. Kuormittaa luultavasti vähemmän iäkästä vanhempaakin, kun et viivy liian kauaa kerralla.

Tämäkin on totta. Vanhemmilla ihmisillä on oma rytminsä ja vierailut saattavat ahdistaa mikäli ne kestävät liian pitkään.

Vierailija
53/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit Ap onnellinen, että vanhempasi ovat elossa! Jos jaksavat paapattaa politiikasta, niin todennäköisesti muistikin vielä toimii. Pienet on murheesi. Vielä tulee sekin aika, kun sulla on paapatusta ikävä.

Totta. Minulla vanhemmat kuolivat ennen kuin täytin 20. Jäi 3 pikkuveljeä. Olen niin kateellinen heille, joilla on ne papattavat vanhemmat. Elämä on ollut niin ankeaa ilman vanhempia, olivat niin huolehtivia ja tykkäsivät meistä, lapsistaan. 

Vierailija
54/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tehdä sen vuoksi, että he hoitaisivat vanhempiaan. Lapset tehdään rakkaudesta ja ajatuksella, että he saavat elää omaa elämäänsä kun ikää tulee tarpeeksi.

Mutta lastenko ei sitten tarvitse rakastaa vanhempiaan, kestää vierailuja jne.  Näinpä juu nykyään. Otetaan vain se hyöty, mutta mitään ei anneta takaisin.  

Vierailija
55/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on totta. Vanhemmilla ihmisillä on oma rytminsä ja vierailut saattavat ahdistaa mikäli ne kestävät liian pitkään.

Mulla on maksimiaika 3 yötä, mitä jaksan olla. Vanhempien mielestä aivan liian lyhyt aika. He olettavat että jos minulla on neljän viikon loma, olemme siitä suurimman osan heidän luonaan. Eivät lainkaan ymmärrä, että meillä on muitakin lomasuunnitelmia

Vierailija
56/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit Ap onnellinen, että vanhempasi ovat elossa! Jos jaksavat paapattaa politiikasta, niin todennäköisesti muistikin vielä toimii. Pienet on murheesi. Vielä tulee sekin aika, kun sulla on paapatusta ikävä.

Totta. Minulla vanhemmat kuolivat ennen kuin täytin 20. Jäi 3 pikkuveljeä. Olen niin kateellinen heille, joilla on ne papattavat vanhemmat. Elämä on ollut niin ankeaa ilman vanhempia, olivat niin huolehtivia ja tykkäsivät meistä, lapsistaan. 

todellisuus ja kuvitelmat eroavat helposti toisistaan. Sinä kuvittelet herttaiset vanhukset jotka papattavat iloisina vaihtuvilla aiheilla. Todellisuus on vihaisina paasaavat vanhukset joiden aihepiiri koostuu enintään kahdesta aiheesta. Maailmankuva koostuu ainoastaan uutisista eikä positiivisuutta näy missään. Orastavien muistiongelmien takia tai jo muistisairauden ollessa päällä keskustelut ovat vaikeita. Samoja asioita jankataan ja välillä muistetaan asioita väärin tai ne ymmärretään väärin. Tähän lisätään huono kuulo niin soppa on valmis.

Vierailija
57/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Minulla vain äiti elossa ja hänellä pää ei oikein enää pelaa ja ei saa kaikkia asioitaan hoidettua, mutta ei anna muidenkaan hoitaa. Etenkään minun. En saa enkä osaa, hänen mukaansa... Kuitenkin soittaa minulle ihmeissään että mitäs nyt tehdään....

Vierailija
58/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lastenko ei sitten tarvitse rakastaa vanhempiaan, kestää vierailuja jne.  Näinpä juu nykyään. Otetaan vain se hyöty, mutta mitään ei anneta takaisin.  

Sinulta meni jutun juoni ohitse...

Vierailija
59/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tullut. 

Vierailija
60/62 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi haukkuja vai ootko sama joka täällä jatkuvasti avaa näitä vihaketjuja.

Pitäiskö sun mennä hoitoon.

Ei kuulosta ainakaan viiskymppiseltä aloittaja. Enemmän max 13-vuotiaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme