Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeen ajalla ihmiset ehii lukemaan kirjoja?

Vierailija
05.02.2025 |

Lukeminen kannattaa aina mutta missä välissä ehditte lukemaan kokonaisen kirjan?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen vapaa-aikoina,  kuten vkonloppuina, juhlapyhinä ja lomilla.

Meidän perheessä, niin minä kuin miehenikin, käymme lasten lähikirjastossa,  aina kahden viikon välein.

Lapsille kirjastokäynti on todella suuri elämys, verrattuna meihin aikuisiin.

Nimittäin kirjastossa, lapset saavat itse kirjaston lastenosastolla tarttua ja tutustua, vain ja ainoastaan heitä itseään kiinnostaviin kirjoihin, peleihin, musiikkiin ja elokuviin, iästään riippuen.

Kun lähtee lasten kanssa kirjastoon, niin lastenosastolla vierähtää niin paljon aikaa, ettei siinä aikuinen, vanhempi ehdi tutustumaan aikuisten osaston tarjontaan.

Hän voi ainoastaan hakea, varaushyllystä, jo ennakkoon tilaamansa kirjat.

Mutta toki parin pienenkin lapsen vanhemmilla, on silloin tällöin aikaa lukea niin mediaa, kuin ammattikirjallisuutta.    Kuin myöskin rentouttavaa kaunokirjallisuutta.  Kuten dekkareita, tai kevyttä huumoria ja rakkauskeissejä.

Etenkin kun niitä voi kuunnella kuulokkeilla suoraan netistä. Kun tekee ruokaa, siivoaa, huoltaa kotia, ja jolloin on miehen vuoro hoitaa täysillä lapsia,  että minä äiti, puoliso saan tehtyä meille mukavan, rentouttavan  ja nautittavan vkonlopun, kiireisen vkon lopuksi!

Niin ja, vuorotyötä tekevät vanhemmat, eivät näitä juttuja laske. Never!

Lasten elämän ykkösprioriteetti on aina sillä vanhemalla, joka kulloinkin on yksin ladyen kanssa kotona.

Vierailija
42/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän palstailua, enemmän lukemista. Niin helppoa se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan viimeistään klo 22:30. Luen kirjaa illalla ennen nukkumaanmenoa, nukun paremmin ja herään virkeänä.

Koko kirjan voin lukea viikonloppuna muutamassa tunnissa. 

Vierailija
44/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisointia. Jos oikeasti aika kortilla, niin suosittelen äänikirjoja. Niitä voi kuunnella vaikka joka ilta ennen nukkumaanmenoa tai vaikkapa bussimatkalla, autossa jne.

Kirjan ehtii lukea nopeastikin, jos kirja on mielenkiintoinen. Joskus on kyllä tullut valvottua liikaa kun lukemista ei halua lopettaa kesken :)

Vierailija
45/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorisointia. Jos oikeasti aika kortilla, niin suosittelen äänikirjoja. Niitä voi kuunnella vaikka joka ilta ennen nukkumaanmenoa tai vaikkapa bussimatkalla, autossa jne.

Kirjan ehtii lukea nopeastikin, jos kirja on mielenkiintoinen. Joskus on kyllä tullut valvottua liikaa kun lukemista ei halua lopettaa kesken :)

Ihan voi oikeaa kirjaakin lukea ennen nukkumaanmenoa tai vaikka bussimatkalla. Ei ole mikään ongelma ja tarinaankin pääsee paremmin sisälle, kun itse lukee eikä vain kuuntele passiivisesti, kun toinen lukee. 

Vierailija
46/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen paljon työajalla. Työni on päivystysluontoista ja minun ei tarvitse välillä kuin olla paikalla. Lukiessa aika kuluu nopeammin, mutta pystyn silti lähtemään liikkeelle heti kun on tarvis. 

Vierailija
47/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ehtivät kuitenkin olla somessa ja katsoa telkkaria. 

Itse koen lähinnä ongelmaksi sen, ettei työpäivän jälkeen jaksa oikein tarttua mihinkään raskaaseen tiiliskiveen ja niitäkin olisi joskus kiva lukea. Mutta luen sitten lomilla vähän vaikealukuisempia kirjoja, joihin pitää paremmin keskittyä. 

Vierailija
48/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen lukeminen on mulle elämäntapa, ollut nuoresta asti. Vähän jankkaava lukunopeus, mutta mulla on kaikki maailman aika, ei haittaa. Tykkään runsaista detaljeista ja henkilögallerioista, missä paljon muistettavaa. Nautiskelen lukemisesta, silloin se ei ole lukemisnopeussuorittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan