Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira raateli 4 vuotiaan kuoliaaksi

Vierailija
04.02.2023 |

Ahdistavaa ja surullista. Olen itse ollut tilanteessa, jossa koira on hyökännyt taaperon kimppuun (selvisi onneksi hengissä) ja tuttavapiirissä sattunut tilanne, jossa isompi koira raadellut pienemmän koiran niin pahaan kuntoon, että jouduttiin lopettamaan. Miksi on niin vaikeaa pitää ne koirat KIINNI? Tai ei hankita niin isoa koiraa, ettei pysty hallitsemaan sitä? :(

Koiria ei saisi ikinä pitää vapaana, mikä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ee0c7310-94c0-48f1-bde3-e89d7a157ad3

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sudet tapettava!" 🙄

Vierailija
2/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on siinä että ihmiset ottavat koiria vaikka eivät ole kykeneviä kouluttamaan niitä perusteellisesti. Tähän kun yhdistetään huolimaton kytkentä tai suoranainen karkuun päästäminen (lasketaan koira yksin ulos tarpeilleen kun ei itse viitsitä lähteä ulkoiluttamaan) niin mitä tahansa voi tapahtua.

Vierailija
4/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti on joku paskarotu. On kumma ettei niitä kielletä.

Vierailija
5/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koiria. Monet alkaa räksyttämään kun käveleekin ohi ja vetävät päästä räksyttäen lähelle vastaan tulijaa. Olisi ihana käydä lenkillä ilman että vastaan tulisi ainuttakaan huono käytöksestä koiraa. Niitä on ihan järkyttävän määrä! Ei enkä vihaa koiria. Tuo vaan ei ole mukavaa ettei saa kävellä rauhassa

Vierailija
6/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on siinä että ihmiset ottavat koiria vaikka eivät ole kykeneviä kouluttamaan niitä perusteellisesti. Tähän kun yhdistetään huolimaton kytkentä tai suoranainen karkuun päästäminen (lasketaan koira yksin ulos tarpeilleen kun ei itse viitsitä lähteä ulkoiluttamaan) niin mitä tahansa voi tapahtua.

Miksi ajattelet noin päin? Voihan vaikka hihna katketa, kun rakki tempoo tappoviettien vallassa. Ei siinä auta vaikka olis 120kg bodari pitelemässä sitä. Sen hitaammin vielä saa kiinni. Yksinkertaisesti nämä pilalle jalostetut "rodut" pitäs vaan kieltää ja hävittää maan päältä...

Vierailija
7/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakoulu kuten autokoulukin. Pakollinen, ennen kuin saa luvan käyttää osaamattoman käsissä hengenvaarallista välinettä.

Vierailija
8/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää vanhempien puolesta. Se on aina pelottava tilanne kun isokokoinen vapaana oleva koira lähestyy kohti. Varsinkin jos olet lasten kanssa liikenteessä. Tähän asti ollaan selvitty säikähdyksellä, mutta pistää miettimään...

Vierailija
9/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin pois taloyhtiöstä jossa oli aggressiivinen hyökkäilevä koira silloin kun tulin raskaaksi. En ikinä ottaisi sitä riskiä että joku sekopääkoira käy mun lapsen kimppuun. Säälihän se on kun joutuu elämään noiden koirien ehdoilla.

Vierailija
10/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vaahtoat Aika vähän on ongelmia koirien kanssa. vaahtoiait enemmänkin mm. nuorten väkivaltisesta käyttäytymistä, he eivät sentään ole koiria, vaan ihan aivoill ajattelevi kohta jo aikuisia Venäjän putlerin toimista, jonka seurauksen tapettu ihmisiä enemmän kuin koirat varman koko elinolonsa aikana

Aikuisten välillä on käsirysyä ja uutissa sadaan luke, kun ammutti, puukotettu, kidnapattu, jne joka päivä.

Sitten kun kerran vuodessa tulee uutinen koiran toiminnasta, niin vaahtoat täällä suuna päänä kuin koirat olisi maailman ongelma.

Vierailija
11/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi koiraparkaa 😭

Niinpä. Mitähän lie tyttö itse tehnyt ennen tuota tilannetta? Todella harva koira ilman mitään syytä hyökkää ja raatelee.

Vierailija
12/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä sitä mieltä, että taistelukoirarodut voisi aivan hyvin yksityishenkilöiltä kieltää (en tiedä tekeekö viranomaiset niillä jotain jossain suojelutehtävässä, tuskin, kun siihenkin on täyspäisempiä rotuja, esim. saksanpaimenkoira). En keksi yhtään syytä, miksi yksityishenkilö valitsisi seurakoiraksi taistelukoiran. Muitakin vaihtoehtoja on.

Monissa maissahan nuo on jo kielletty.

Vierailija
13/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka on sama kuin aseiden suhteen. Jos ei ole koiraa/asetta, ei voi tapahtua onnettomuutta.

Vierailija
14/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet noin päin? Voihan vaikka hihna katketa, kun rakki tempoo tappoviettien vallassa. Ei siinä auta vaikka olis 120kg bodari pitelemässä sitä. Sen hitaammin vielä saa kiinni. Yksinkertaisesti nämä pilalle jalostetut "rodut" pitäs vaan kieltää ja hävittää maan päältä...

Sanoo hän, joka ei tiedä koirista tai koiran kouluttamisesta mitään.

Eri

Vierailija
15/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikissa tilanteissa se vika ja syypää löytyy sieltä hihnan toisesta päästä (=ihminen).

Vierailija
16/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on paljon vaarallisempi kuin susi. Susi sentään yleensä pelkää ihmistä ellei kärsi jostain sairaudesta kuten vesikauhusta

Vierailija
17/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkettää vanhempien puolesta. Se on aina pelottava tilanne kun isokokoinen vapaana oleva koira lähestyy kohti. Varsinkin jos olet lasten kanssa liikenteessä. Tähän asti ollaan selvitty säikähdyksellä, mutta pistää miettimään...

Teillä päin on sit useinkin isoja vapaana olevia koiria?

Vierailija
18/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koirarotua ei ole varmistettu".

Eli pitbull taas kyseessä.

KAIKKI PITBULLIT JA MUUT VASTAAVAT KOIRAT TULISI HEITTÄÄ TULISEEN TULIVUORI-INFERNOON.

Pittit ovat koiramaailman "nuorisojoukko".

Vierailija
19/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien pitä pitäisi olla luvanvaraista ja kallista.

Vierailija
20/139 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira käy ihmisen päällä ja täällä halutaan lopettaa koko koirarotu.tosin kun ruotsissa räjäytellään pommeja päivittäin miksi kukaan ei ole vaatimassa et ulkoruotsalaiset eli tummat tulisi lopettaa kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan