Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeen ajalla ihmiset ehii lukemaan kirjoja?

Vierailija
05.02.2025 |

Lukeminen kannattaa aina mutta missä välissä ehditte lukemaan kokonaisen kirjan?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa/bussissa matkalla töihin. Autossa kuuntelen äänikirjaa, samoin yöllä jos herään kesken unien

Vierailija
22/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon vaan. Ihan pikkuhetkeksikin voi ottaa kirjan käteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit arkisin 8 tuntia töissä, ei matkoihin yleensä mene enempää kuin tunti per suunta. Tekee 10 tuntia. Vuorokaudessa on 24. Laita lopuista 14 tunnista nyt 6 viemiseen, hakemiseen, kauppaan ja kotitöihin - ja se RIITTÄÄ takuulla - ja sinulle jää 8 tuntia aikaa nukkua, joista 1 tunti jää lukemiseen koska aikuinen ei 7 tuntia enempää nuku. Sitten on viikonloput! Miksi IHMEESSÄ ei olisi aikaa lukemiselle? Mistä te PUHUTTE, laiskat lorvijat ja someriippuvaiset? Teillä on elämä HUKASSA. 

Vierailija
24/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla sängyssä ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
25/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne on näitä elämäntapatyöttömiä joilla on aikaa lukea kirjoja.

Kyllä mä aina ehdin lukemaan niin hömppää kuin työkirjallisuttakin vaikka olin töissä, 4 lasta pyöri jaloissa, rakennettiin vuosien mittaan 3 taloa, oli työmatkoja yms. Työtön en ole ollut ikinä

Nyt eläkkeellä vähemmän kun on aina niin kiire😅

Vierailija
26/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joka ilta 3-4 tuntia. Sen lisäksi olen nopea lukija, joten kirja kahdessa päivässä menee helposti.

Vierailija
27/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen kirjaa vain silloin kun otan aurinkoa eli kesäisin+ulkomaan reissut

Vierailija
28/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalla (kuljen julkisilla) ja sängyssä ennen nukkumaan menoa. Usein muutenkin muutamia sivuja pitkin iltaa, esim. ruuanlaiton ohessa. Viikonloppuisin milloin tulee lukufiilis.

Vierailija
29/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen iltaisin sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Mökillä ollessa, viikonloppuisin ja lomilla tulee luettua myös pitkin päivää, esim aamukahvilla. 

Joskus automatkoilla, ruokaa laittaessa ja siivotessa kuuntelen äänikirjoja, mutta olen aika nirso äänikirjojen suhteen. 

Vierailija
30/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kävellessä tai vaikka siivotessa voi myös kuunnella äänikirjaa. 

Äänikirjan kuunteleminen ei ole lukemista.

Vierailija
31/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne on näitä elämäntapatyöttömiä joilla on aikaa lukea kirjoja.

Elämäntapatyöttömiä? Tiedätkö että on olemassa kirjallisuuden ammattilaisia jotka lukevat työkseen?

Mihin turhaan sinä käytät valveillaoloaikasi, jos et ehdi lukea kirjoja?

Vierailija
32/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää Vauvan vähän vähemmälle ja muutenkin räplää puhelimella kaikkea hömppää vähemmän, niin aikaa lukemiseen jää yllättävän paljon.  

Kirjoja voi kyllä lukea kännykälläkin.

Lisäksi kun lukee, oppii lukemaan nopeammin

Vierailija
33/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa laittaa ruokaa ilman, että luen kirjaa. Siis jotain romaania, oppikirjaa tms

Siinä hämmentäessä on hiton tylsää, niin kirja on ihan paras. Voi asetelella niin, ettei tarvitse pitää kädessä,  ei mene kiinni jne, tai sitten pitää kädessä.

.Samoin luen kirjaa syödessä. 

Nuo on sellaista hommaa joihin päivän aikana kuluu yhteensä yllättävän paljon aikaa, niin ehtii lukea pitkät pätkät.

Vierailija
34/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä alas ja hops

Tämähän se on. Luulin itsekin ettei minulla ole aikaa. Sitten tajusin, että nappaan kännykän aina käteen kun istahdan alas. Pari nopeaa juttua muuttuu helposti kolmeksi vartiksi.

Niinpä mulla kirjat sohvapöydällä ja sängyn vieressä. Eniten tulee luettua sohvalla. Luen n.40 sivua/h ja kerrallaan yleensä juurikin tuon tunnin verran. Jos on pidempi kirja ja tylsä alku, niin yritän lukea pari tuntia, jotta pääsen juoneen kiinni. Viimeiset sata sivua menee aina hujahtamalla.

Vaikeinta on löytää kiinnostavaa luettavaa. Kokeilin kirjaston lukuvinkki-palvelua. Ei toiminut mun kohdalla, en tykännyt yhdestäkään kirjasta.

Vierailija
35/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisit arkisin 8 tuntia töissä, ei matkoihin yleensä mene enempää kuin tunti per suunta. Tekee 10 tuntia. Vuorokaudessa on 24. Laita lopuista 14 tunnista nyt 6 viemiseen, hakemiseen, kauppaan ja kotitöihin - ja se RIITTÄÄ takuulla - ja sinulle jää 8 tuntia aikaa nukkua, joista 1 tunti jää lukemiseen koska aikuinen ei 7 tuntia enempää nuku. Sitten on viikonloput! Miksi IHMEESSÄ ei olisi aikaa lukemiselle? Mistä te PUHUTTE, laiskat lorvijat ja someriippuvaiset? Teillä on elämä HUKASSA. 

Minä nukun 9-9,5h. Mutta joo, luen minäkin. En vaan arkena, kun on perhettäkin ja haluan liikkua.

Vierailija
36/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kävellessä tai vaikka siivotessa voi myös kuunnella äänikirjaa. 

Lue otsikko, vai pitäiskö sun kuunnella se???

Vierailija
37/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisellä vapaa-aikaa. Ei ole pakko tuhlata sitä somettamiseen tai rättikaupoissa kiertelyyn. 

Minä ehdin työni ohella ulkoilla koiran kanssa, tehdä kotityöt, lukea, opiskella erästä kieltä huvikseni, tehdä käsitöitä ja lukea. 

Vierailija
38/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina kun jää hetki vapaata, junassa/bussissa, odottaessa, yleensä kuitenkin illalla ennen nukkumaanmenoa. Hyvin ehdin lukea kirjoja.

Vierailija
39/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lukee kirjoja, toiset vauva-palstaa...

Vierailija
40/48 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphop, nyt kaikki pois paltalta ja lukemaan😀 Mukavaa älykästä iltaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi