Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä muuttaisi omistuskämppään tai omaan omakotitaloon

Vierailija
05.02.2025 |

Meluisien naapureiden takia. Jos asuntoa ei saa myytyä niin on kusessa eli jumissa siinä. Vuokrakämpästä voi vaan lähteä muualle asumaan nopeasti ja helposti. Valitusteitse meluisista naapureista ei noin vain pääse eroon vaan se on vuosien prosessi, soittoja virkavallalle ja käräjöintiä pahimmillaan. Siinä elämänlaatu alenee ja saattaa mielenterveys mennä.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen omistanut kerrostalo-osakkeen, rivariosakkeen, erillistalon ja omakotitalon isohkolla tontilla eteläisessä Suomessa isoissa kaupungeissa. Naapureista on aina haittaa. Oikeasti!  Aina on naapureita, joilla ei ole käsitystä toisen rauhan kunnioittamisesta olipa kuinka hyvämaineista seutua tahansa tai kerrostalo maineeltaan rauhallinen. Pihanatsit löytyvät kaikkialta ja  jopa meidän kesäpaikassa 17 ha tontilla ei voi välttää uteliaita, joka paikkaan nokkaansa työntäviä naapureita. 

Nyt asun omakotitalossa ja sama tahti jatkuu. Seuraava asumisratkaisu on oikeasti se vuokraaminen sanokoot omahyväiset omakotitalon omistajat ihan mitä tahansa. 

joo mene neukkukuutioon 19 neliöö vielä hyvä .

Vierailija
42/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen omistanut kerrostalo-osakkeen, rivariosakkeen, erillistalon ja omakotitalon isohkolla tontilla eteläisessä Suomessa isoissa kaupungeissa. Naapureista on aina haittaa. Oikeasti!  Aina on naapureita, joilla ei ole käsitystä toisen rauhan kunnioittamisesta olipa kuinka hyvämaineista seutua tahansa tai kerrostalo maineeltaan rauhallinen. Pihanatsit löytyvät kaikkialta ja  jopa meidän kesäpaikassa 17 ha tontilla ei voi välttää uteliaita, joka paikkaan nokkaansa työntäviä naapureita. 

Nyt asun omakotitalossa ja sama tahti jatkuu. Seuraava asumisratkaisu on oikeasti se vuokraaminen sanokoot omahyväiset omakotitalon omistajat ihan mitä tahansa. 

joo mene neukkukuutioon 19 neliöö vielä hyvä .

ja sielä kerrostalo läävässä ei ole mahdollisia naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on meluava naapuri. Hän ei myösään kunnioita yhtään hiljaisuusaikaa 22-07, vaan lattioita tai seiniä pitää saada hakata vaikka keskellä yötä jos mieli tekee. Edes isännöitsijälle valittaminen ei auta. Olen yrittänyt opetella nukkumaan korvatulpat päässä, mutta pystyn nukkumaan vain vähän aikaa tulppien kanssa, kunnes herään siihen, että korvakäytäviä kutittaa kivuliaasti. Olen kokeillut useita eri tulppia ja kaikissa on sama ongelma. En vain yksinkertaisesti kykene elämään tulpat päässä. On hirveää elää mölyapinan naapurina. Häiriköillä on aina enemmän oikeuksia kuin niillä, jotka ottavat muut huomioon. Olen 55-vuotias, enkä ole tähän ikään mennessä keksinyt, että minkälainen normaali eläminen vaatii lattioiden tai seinien hakkaamista. Tämäkin nykyinen rakenteiden hakkaaja on ihan työssäkäyvä ihminen.

Vierailija
44/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalon myynnissä homevastuu on 5 vuotta. 

Vaikka kuinka paljon perikuntien asuntoja myynnissä, mitään remontteja ei ole tehty. 

Ei tollasia osteta. 

Homevastuu 😂 Juu no ei ole. Tuo ihmeen viiden vuoden vastuu on pelkkä myytti. 

Vierailija
45/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään koska olet peeaa.

Oliko tämä vastaus minulle? Ei, en ole peeaa. 

Olet, mutta se on ihan ookoo.

Vierailija
46/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi johonkin helvetin kerrostalo luukuun vuokraa maksamaan kun sieltä kerran pois pääsin.

Vierailija
47/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun omassa omakotitalossa, eikä ikinä ole naapurit olleet häiriöksi.

Vierailija
48/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on meluava naapuri. Hän ei myösään kunnioita yhtään hiljaisuusaikaa 22-07, vaan lattioita tai seiniä pitää saada hakata vaikka keskellä yötä jos mieli tekee. Edes isännöitsijälle valittaminen ei auta. Olen yrittänyt opetella nukkumaan korvatulpat päässä, mutta pystyn nukkumaan vain vähän aikaa tulppien kanssa, kunnes herään siihen, että korvakäytäviä kutittaa kivuliaasti. Olen kokeillut useita eri tulppia ja kaikissa on sama ongelma. En vain yksinkertaisesti kykene elämään tulpat päässä. On hirveää elää mölyapinan naapurina. Häiriköillä on aina enemmän oikeuksia kuin niillä, jotka ottavat muut huomioon. Olen 55-vuotias, enkä ole tähän ikään mennessä keksinyt, että minkälainen normaali eläminen vaatii lattioiden tai seinien hakkaamista. Tämäkin nykyinen rakenteiden hakkaaja on ihan työssäkäyvä ihminen.

Oletko kokeillut Otoplugin Korvakittiä? Siitä saa hyvin muotoiltua tulpat.

Vierailija
49/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika saakelin kovaa pitäisi naapurin metelöidä jotta se tänne meidän omakotitaloon kantautuisi.

Kertoo kyllä enemmän aloittajasta kun edes tulee mieleen ajatella naapurin äänien olevan ongelma. Itse kun en ole sellaista joutunut ikinä ottamaan millään tapaa huomioon. Kun ei tänne yksinkertaisesti kuulu mitään muiden ääniä.

Vierailija
50/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun omassa omakotitalossa, eikä ikinä ole naapurit olleet häiriöksi.

Nii siellä kerrostalo luukussa naapureita on ylhäällä alhaalla sivuilla  ja ihan parinkymmenen sentin päässä. mut paskaa pitää jauhaa kun kela ei maksa omakotitaloa ja muutenkin viiituttaa siellä luukussa.

Vierailija
51/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämökki ja mielestäni myös omakotitalo pitää myydä purkukuntoisena. Muuten tulee kovat laskut perästä päin. 

Minäkään en muuttaisi suin surminkaan omakotitaloon tai rivitaloon, vallankin, jos ne on rakennettu maahan kiinni. Vähintään kondensio vesi ja radon tekevät tehtävänsä, ennemmin tai myöhemmin. 

Jos rakennukset ovat rakennettu  pilareiden päällä, jolloin alapohja tuulettuu helposti, eikä lähitienoon radon kaasut pääse talvella sisälle, niin sitten ostaisin vanhankin rakennuksen. 

Jos ei ymmärrä hyvin paljon ja perusteellisesti asunto asioista, niin on riskittömämpää asua vuokralla. Selvä se.  

Jännästi tätä on alapeukutettu, mutta tässä on totuutta. Alapohjan täytyy tuulettua, muuten tulee ongelmia. Iso osa taloista on täysin pieleen rakennettu. Maanvarainen laatta ja valesokkeli pahimpia hullutuksia. Sitten tasakatot Suomen ilmastossa.

Itsekään en ostaisi 90% Suomen asuntomarkkinoiden tarjonnasta. Suuria riskejä rakennustavan takia ja kalliit remontit sekä korjaukset tulee maksettavaksi. Ainahan kaikkea täytyy remontoida ja huoltaa, mutta kun on jo valmiiksi pieleen tehty, niin se tulee tolkuttoman kalliiksi ja koko rakennus voi olla pilalla.

Vierailija
52/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika saakelin kovaa pitäisi naapurin metelöidä jotta se tänne meidän omakotitaloon kantautuisi.

Kertoo kyllä enemmän aloittajasta kun edes tulee mieleen ajatella naapurin äänien olevan ongelma. Itse kun en ole sellaista joutunut ikinä ottamaan millään tapaa huomioon. Kun ei tänne yksinkertaisesti kuulu mitään muiden ääniä.

Eli et ole koskaan asunut meluisien naapureiden keskellä huonojen äänieristysten talossa? Se on elävä helvetti oikeasti. Seinät pahvia, yksi hullu hakkaa seiniä ja lattiaa kaikkina vuorokauden aikoina, toisella puolella lapsiperhe. Ei ole kivaa.

Vierailija
53/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jopa 2000-luvun viemäreissä on vuotoja. Yksi syy on se, että uudemmat putket ovat vanhoja ohuempia."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009602645.html

Vierailija
54/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesämökki ja mielestäni myös omakotitalo pitää myydä purkukuntoisena. Muuten tulee kovat laskut perästä päin. 

Minäkään en muuttaisi suin surminkaan omakotitaloon tai rivitaloon, vallankin, jos ne on rakennettu maahan kiinni. Vähintään kondensio vesi ja radon tekevät tehtävänsä, ennemmin tai myöhemmin. 

Jos rakennukset ovat rakennettu  pilareiden päällä, jolloin alapohja tuulettuu helposti, eikä lähitienoon radon kaasut pääse talvella sisälle, niin sitten ostaisin vanhankin rakennuksen. 

Jos ei ymmärrä hyvin paljon ja perusteellisesti asunto asioista, niin on riskittömämpää asua vuokralla. Selvä se.  

Jännästi tätä on alapeukutettu, mutta tässä on totuutta. Alapohjan täytyy tuulettua, muuten tulee ongelmia. Iso osa taloista on täysin pieleen rakennettu. Maanvarainen laatta ja valesokke

Kysyin vaimolta muutetaanko tästä 160 neliöisestä omakotitalosta kerrostalo luukuun kun tässä riskejä niin paljon.naapurina somaaliapina ja venäläine narkki.sit viel maksettais vuokraa jollekkin.sanoi ei kiitos eti samalla uusi nainen jos haluat jotain slummi elämää.

Vierailija
55/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jopa 2000-luvun viemäreissä on vuotoja. Yksi syy on se, että uudemmat putket ovat vanhoja ohuempia."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009602645.html

Maksa nyt sitä vuokraa siitä luukusta ja rauhoitu apina.

Vierailija
56/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko esim 1970-luvun. 

Joten pakko noita remontteja on tehdä. 

Jos on pieni eläke, ei välttämättä saa remonttilainaa pankista. 

Kannattaa tehdä  siis ennen eläkeikää kattoremontti, putkiremontti, ikkunat ja ovet. Keittiökaapit voi olla vaikka sata vuotta vanhat, ei ole väliä, mutta nuo tärkeimmät pitää tehdä, että ei tule vesivahinko taloa. 

Vierailija
57/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vesivahinko eikä vakuutus korvaa vanhoja putkia eikä saa remonttilainaa pankista niin talo menee piloille. 

Vierailija
58/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei voi ostaa omaa asuntoa, koska pankki ei myönnä ulosotossa kärvistelevälle työttömälle lainaa

Päivänsä se viettää tällä palstalla ylistäen vuokralla asumisen ihanuutta. Kunhan Kela lopettaa kokonaan asumistuet, niin mitäs sitten? Tulee kertomaan kuinka ihkua on köllötellä teltassa tai sukulaisten nurkissa. 

Vierailija
59/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksissa on ikäpoistot. 

Ei kukaan maksaisi putkiremonttia itse, jos vakuutus korvaisi vanhat putket. 

Vierailija
60/125 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko esim 1970-luvun. 

Joten pakko noita remontteja on tehdä. 

Jos on pieni eläke, ei välttämättä saa remonttilainaa pankista. 

Kannattaa tehdä  siis ennen eläkeikää kattoremontti, putkiremontti, ikkunat ja ovet. Keittiökaapit voi olla vaikka sata vuotta vanhat, ei ole väliä, mutta nuo tärkeimmät pitää tehdä, että ei tule vesivahinko taloa. 

Maksa sitä vuokraa siitä luukusta jonkun tilille apina.omakotitalon kulut ei kuulu vittuuunkaa sulle mitä itket täällä.