Aamupaino tänään 81,5kg. Olen tyytyväinen.
Vaikka vielä on matkaa tavoitteeseen. Tavoitteena 77kg. Sitten oon jo aika hyvässä kuosissa. 5kg laihdutus urakka menossa. Mites teillä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupaino 63 kg, ei tarvetta laihduttaa. Vuosi sitten pudotin melkein 15 kg kevään aikana.
Millä konsteilla pudottelit? Liikuntaa oli mukana otaksun? Itekkin meinaan satsata kevään ja kesän liikuntaa ajatellen. Kävelyä ja pyöräilyä. Tunnin lenkki päivittäin, niin kalorit palaa. Toki ruokavalio hiottu kuntoon ennen sitä.
Tunnin lenkki? Älä viitsi, ei sillä laihdu.
Ei se liikunta laihduta, painonhallintana hyvä. Kalorivajeella se läski sulaa.
Liikunta laihduttaa, jos sillä saa aikaan kalorivajeen. Jos esimerkiksi syö suunnilleen peruskulutuksensa mukaan ja tunnin parin liikunnalla lisää kulutustaan 400-1000 kcal päivää kohti, laihtuu varmas
No samalla logiikalla liikunta sitten lihottaa, jos sillä saa aikaan kasvaneen ruokahalun ja syö enemmän kuin liikunnalla kulutti. Kyllä edelleenkin painonhallinnan ykkösasia on se, mitä suuhunsa pistää.
Minulla 65. Muuta kilo liikaa, mutta olen jo sen ikäinen, että mieluummin näin, kuin ihan rusinana.
Jos aloittaja on noin 180 cm pitkä mies, niin aloitus on oikein pätevä. Muuten enemmän ihmettelen avausta.
"No samalla logiikalla liikunta sitten lihottaa, jos sillä saa aikaan kasvaneen ruokahalun ja syö enemmän kuin liikunnalla kulutti. Kyllä edelleenkin painonhallinnan ykkösasia on se, mitä suuhunsa pistää."
Siinä tapauksessa liikunta ei lihota vaan kyvyttömyys hillitä mielitekoja.
Minä en jaksa liikkua niin paljon, että se vaikuttaisi painonlaskuun. Ruokavalio on ainoa keino, millä saan painon laskemaan.
5 kiloa pois hitaasti. Hyvin sujuu. Pääateriat runsaita salaatteja, munia, kalaa, siemeniä, leipää vain 1 pala päivässä, hedelmiä ja marjoja. Eikä ole nälkä. Ja tykkään näistä ruuista, en kaipaa yhtään mitään pastoja enkä kastikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on PCOS. Jotta laihtuisin, kaloreiden oltava maksimissaan 800 kcal.
Mulla on PCOS ja kilpparin vajaatoiminta. Voisin siis syyttää niistä läskeyttäni hamaan loppuun saakka. En kuitenkaan niin tee vaan olen viime kesästä laihtunut 15kg. Lääkitys kuntoon, niin saattaa auttaa.
Liikunta laihduttaa, jos sillä saa aikaan kalorivajeen. Jos esimerkiksi syö suunnilleen peruskulutuksensa mukaan ja tunnin parin liikunnalla lisää kulutustaan 400-1000 kcal päivää kohti, laihtuu varmasti.