Perhe ilman turvaverkkoja.
Mikä näitä ihmisiä vaivaa. Valitetaan kun ei ole hoitajia, minä en ole suostunut hoitamaan kun on omatkin lapset. Olen ehdottanut kaikenlaista, maksua vastaan saa lastenhoitajia mutta kun pitäisi olla tuttuja, ja ilmaisia. Turvaverkotkin voi itse yrittää rakentaa. Autan hätätilanteissa, mutta en ole mikään ilmainen lastenhoitaja.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Hankala homma. Mistä niitä turvaverkkoja rakentaa, kun kaikilla on omat juttunsa, eivätkä pysty/jaksa. Ja sukulaiset ovat kaukana tai heihin on huonot välit.
Löytyisikö niitä vapaaehtoisia varamummoja, jotka voisivat auttaa? Miten saisi kysynnän ja tarjonnan kohtaamaan?
Vastavuoroisuus auttaa pitkälle. Ota sinä ensin ne kaverin lapset hoitoon, niin sitten voi edes odottaa, että hän hoitaa sun lapsiasi. Toki niitäkin löytyy ja paljon, jotka lähinnä odottavat apua muilta, mutta heidät kannattaa karistaa kintereiltä ihan saman tien kun tuon käytöksen huomaa. Terkuin käytännösä täysin tukiverkoton kolmilapsinen perhe
Mä olen yh ilman turvaverkkoja. Mutta enpä ole kyllä sellaisia ihmeemmin kaivannutkaan koskaan. Yhteiskunnalla on onneksi turvaverkot hätätilanteisiin.
Jep, opetelkaa se vastavuoroisuus. Ei voi olla aina vain käsi ojossa pyytämässä muilta apua.
Ilmainen 24/7 kaikenkattava palvelu se on joka näille kelpaa eikä puhettakaan että missään vaiheessa se avuliaisuus palautuisi, edes silloin harvoin kun tilanne eteen tulee joten pitäköön tunkkinsa ja yrittäköön pärjätä. Saivat kakaransakin väännettyä ilman turvaverkkoa niin miksipä sitä pitäisi olla nytkään.
Hankala homma. Mistä niitä turvaverkkoja rakentaa, kun kaikilla on omat juttunsa, eivätkä pysty/jaksa. Ja sukulaiset ovat kaukana tai heihin on huonot välit.
Löytyisikö niitä vapaaehtoisia varamummoja, jotka voisivat auttaa? Miten saisi kysynnän ja tarjonnan kohtaamaan?