Siis mikä kumma joillakin vanhemmilla (äideillä) on?!
Tutun lapsella oli syntymäpäivät ja jälkikäteen keskustelimme äidin kanssa lapsen saamista lahjoista, lähinnä vaatteista.
Kaikissa oli äidin mielestä jotain " vikaa" . Oli väärän väristä, väärä kuvio puseron rinnassa, yksi toi vain puseron (eikä älynnyt tuoda myös siihen sopivia housuja), toinen toi fleecepuseron (kun heillä ei ole tapana käyttää sellaista), oli liian " vauvamaista" vaatetta (poika on vasta 3v). Joku toi lahjakortin kun tiesi että on vaikea miellyttää tätä " tyylitietoista" äitiä, mutta sekin oli väärin kun on " niin persoonatonta" antaa rahaa.
Lelujakaan heille ei kannata viedä kun lapsella on sitä krääsää huone täynnä.
Eikös se ole mukava että vieraat tuovat lapselle sellaisia vaatteita mitä itse ajattelevat tälle sopivan väritykseltään ja kuvioiltaan? Kun itse tykkää tietyntyylisestä vaatetuksesta, niin aika tylsästi olisi ainakin meidän lapsi puettu jos vain minä valitsisin hänen vaatteet.
Teinpäs sitten sen päätöksen että enempis en minä ainakaan kyseisen lapsen synttäreille lähde. Kun ei ne lahjat kelpaa kuitenkaan, vaan kaappiin jäävät lojumaan.
Kommentit (26)
Olen huomannut saman ilmiön-
onneksi harvoin ja yleensä samojen henkilöiden kohdalla.
Olen huomannut asian ongelmaksi erityisesti, jos on kummilapsi kysymyksessä- vain yhden kohdalla näin on käynyt- tosin toistuvasti... huokaus...
Omille lapsille olen toivonut vain leluja/ askastelutarvikkeita lahjaksi-koska ostaisin niitä jokatapauksessa
ja vaatteina olen toivonut vain juhlamekkoja mummeilta-ja ulkomailla matkustavilta kummeilta
- sekin on toiminut-!
Eli lastenvaatteet olen ostanut lähes yksinomaan itse-
tai siskoni-
meillä on sama maku.
addalmiina:
Omille lapsille olen toivonut vain leluja/ askastelutarvikkeita lahjaksi-koska
Askartelutarvikevinkki lahjaideaksi on _aivan loistava_!!! Kiitos!
Jos on sitä mieltä, että kaikki oli kamalia, niin pitäisi omana tietonaan! Tosi epäkohteliasta! Oppiipa lapsensakin kamalaa kiittämättömyyttä.
Eihän niitä tarvi käyttää, jos ei tykkää. Meillä 80% lahjaksi saaduista vaatteista jää käyttämättä koska ovat aivan liian leveitä pienelle ja hennolla tytölle. Useimmista olen kyllä tykännyt. Nyt odottavat, josko seuraava tulokas olisi paksumpi....
Olen antanut sellaiset, joista en tykännyt eteenpäin, joko lahjaksi tai myynyt huuto.netissä. Onneksi makuja on monia!
Itse en osta enää kenellekään vaatteita lahjaksi. Vain laadukkaita puuleluja. Tää on oma linjaukseni, koska en halua meillekään muovikrääsää.
jos lahjoja noin kovasti haukkuu. Ostapa hänelle seuraavaksi kultainen käytöskirja. ( :
En itse toivo lapselleni tuotavan vaatteita lahjaksi ja olen sen sanonutkin, kun ostan itse niin paljon.
Lapseni toisilla kummeilla on hyvin erilainen maku kuin onmani ja he tuovat aina ihan oman näköisiään lahjoja. Mutta toisaalta se on ihan mukavaa ja lapsellenihan ne lahjat ovat eivätkä minulle.
Joskus pienempänä lapseni sai myös vaatetta lahjaksi. Esimerkiksi vähän naftin kokoisen t-paidan talvella. Muistin kyllä pitkään kehua antajalle kuinka kivannäköinen se oli, eihän sitä tarvinnut mainita, ettei sitä käytetty.
voisi sitte toi kyseinen äiti keksiä mitä lapsensa tarvitsee jos kaikki lahjat osuu pieleen....
olen tyytyväinen lapseni saamiin vaatelahjoihin/rahaan... usein on jotain josta en pidä.... kuten tutan ja aution neuleen kapeat collarihousut.... muta kyllä on käytössä niin kauan kuin päälle mahtuu.... ei kyllä ole ihan ykkös suosikki kun valkkaa lapselle vaatetta aamulla päälle....
meillä pojalla älyttömästi vaatettaja suurin osa käytettyjä/kirppiksiltä/huuto.netistä ostettuja.... vaatii aikaa mutta kun käytettynäkään ei ole pakko ostaa sitä mistä ei tykkää/pitää liian kalliina....
uusia vaatteita pojalle ostan ale kausina ja saa niitä lahjaksi... onneksi tuttumme tietävät millaisia vaatteita poikamme suurin piirtein käyttää....
eikä mieleeni koskaan tulis arvostella lahjan antajalle eettä ompa kamala/väärän kokoinen.... jos liian pieni niin voin kysyy että onnistuisko vaihto isompaan....