Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni ainoat keinot kommunikoida ovat itku ja nalkutus

Vierailija
04.02.2025 |

Itkulle vaino toki keksii lukuisia syitä. Jos hän haluaa jotain ja olen eri mieltä jne. Nalkuttaminen alkaa usein hieman samoista lähtökohdista, tosin usein vaimo vain ei jaksa kuin avata suutaan jonkun asian takia. 

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamalla pääsee eroon epämiellyttävästä puolisosta. Jos vaimo ei siihen kykene, niin ap voi laittaa eron vireille.

Vierailija
42/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kas, näin ne naiset käänsivät aivan selvästi esitetyn ongelman miehen syyksi ja naisen käytöksen normaaliksi. Jepjep. 

Kas kummaa,minusta ap: aloitus oli hyvinkin epäselvä .  Ei mitenkään johdonmukainen ja epäselvästi esitetyt ongelmat.  

Aloitus? Tässä ketjussa on aloituksen lisäksi 43 kommenttia, jotka aivan selkeästi kuvaavat, miten vihamielistä nalkutusta normalisoidaan "kommunikaatioksi", "suruksi", "miehen empatiakyvyttömyydeksi" jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata, itku tarkoittaa ei ja nalkutus kyllä?

Vierailija
44/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia on vaimo ollut yksin asioidensa kanssa etkä ole kuunnellut häntä. Lopulta kaikki toivo on mennyt eikä hän enää osaa muulla tavoin kommunikoida. Mikäänhän ei ole tähänkään asti tullut reagoiduksi, kuulluksi ja normaalin keskustelun alle. Nyt sitten niitätte mitä olet kylvänyt. Paha olo on vaimollasi, muttei syystä tai toisesta ole pystynyt sinua (vielä) jättämään. Näin tulee käymään ja vaimosi saa uuden, paljon paremman elämän. 

!!!!!!!!!

Vierailija
45/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös on henkistä väkivaltaa ja dominointiyritys 

Vierailija
46/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä mahdollistat kaiken tuon? Elämä on täynnä valintoja..

Vierailija
47/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin tutulle toimintamallille. Näinhän se meilläkin meni.

Vierailija
48/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kas, näin ne naiset käänsivät aivan selvästi esitetyn ongelman miehen syyksi ja naisen käytöksen normaaliksi. Jepjep. 

Kas kummaa,minusta ap: aloitus oli hyvinkin epäselvä .  Ei mitenkään johdonmukainen ja epäselvästi esitetyt ongelmat.  

Mutta EI HÄTÄÄ. Kyllä te naiset TIEDÄTTE miten asiat oikeasti ovat. Mies on toksinen hyväksikäyttäjä. Amen!

Vierailija
49/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttaja aina samoista asioista? Mitä ne asiat ovat? Teetkö aina jotain hänen mielestään väärin, voitko muuttaa toimintatapojasi? Mä nalkutam siitä kun perhe ei hoida likaisia astioita koneeseen. Jos ne veisi niin en nalkuttaisi. Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan.

"Nalkutan, kunnes perhe muuttaa toimintatapansa". "Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan".

Eli asetan itseni muiden yläpuolelle. Minä olen pomo ja määrään, ja nalkutan kunnes tahtoni tapahtuu.

Täähän on vähän niin, että kun pyydät teiniä tekemään jotain ihan tavallisella neutraalilla äänellä, niin se on rageamista. Kun pyydät miestä tekemään jotain ihan tavallisella neutraalilla äänellä, niin se on nalkuttamista.

Mutta hei sinä, kerropa miten ne tiskit menee sinne koneeseen, jos pyytää ei saa? Tai tehottoman pyynnön jälkeen käskeä? Ja jos äiti/ vaimo alkaa pestä astiat vain itselleen, niin siitähän se vasta riemu repeää. Sehän on itsekästä, kylmää, martyyriutta, päävikasta... 

Vierailija
50/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus? Tässä ketjussa on aloituksen lisäksi 43 kommenttia, jotka aivan selkeästi kuvaavat, miten vihamielistä nalkutusta normalisoidaan "kommunikaatioksi", "suruksi", "miehen empatiakyvyttömyydeksi" jne.

Nalkutus ei kumpua surusta, mutta itku tekee usein  niin. Toinen itkun syy on turhautuminen ja voimattomuus. 

Jos nainen ns. nalkuttaa, hän pyytää silloin miestä tekemään jotain, jota hän itse ei voi. Nalkutukseksi pyyntö muuttuu miehen korvissa, kun pyyntöä toistetaan riittävän usein. Oli kyseessä sitten se, että pyytää, että mies tekisi jotain, tai jättäisi tekemättä, mies ignooraa naisen pyynnön. 

Ei ihme, jos tilanne turhauttaa naista. Miestä taas ärsyttää, kun nainen ei jätä häntä rauhaan. Huonoa kommunikointia puolin ja toisin, mutta itse heittäisin pihalle miehen, joka ei välitä toiveistani. 

Vierailija
51/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se vaimo yrittää sanoa ja miksi hän on surullinen?

Sitten kun hän hiljenee ollaan tekemässä låhtölaukausta. Älä sitten kitise.

Joo mies luulee, että asiat on sitten paremmin, kun riitely yms on loppunut kokonaan. Oikeasti se tarkoittaa sitä, että parisuhde on tullut tiensä päähän. Nainen on lakannut yrittämästä.

Vierailija
52/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuppaa ottamaan lähes kaiken nalkutuksena. Ihan perus jos vaimo haluaa joskus puhua jostain joka mieltä vaivaa. Tai pyytää miestä auttaamaan kotitöissä. Muistuttaa että vois ne omat jäljet edes joskus korvata.

Vierailija
53/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ignooraaminen ja mitätöinti on yksi pahimmista asioista mitä toiselle voi tehdä.

Vierailija
55/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttaja aina samoista asioista? Mitä ne asiat ovat? Teetkö aina jotain hänen mielestään väärin, voitko muuttaa toimintatapojasi? Mä nalkutam siitä kun perhe ei hoida likaisia astioita koneeseen. Jos ne veisi niin en nalkuttaisi. Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan.

"Nalkutan, kunnes perhe muuttaa toimintatapansa". "Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan".

Eli asetan itseni muiden yläpuolelle. Minä olen pomo ja määrään, ja nalkutan kunnes tahtoni tapahtuu.

Täähän on vähän niin, että kun pyydät teiniä tekemään jotain ihan tavallisella neutraalilla äänellä, niin se on rageamista. Kun pyydät miestä tekemään jotain ihan tavallisella neutraalilla äänellä, niin se on nalkuttamista.

Mutta hei sinä, kerropa miten ne tiskit menee sinne koneeseen, jos pyytää ei saa? Tai tehottoman py

Jos pidät omaa rageamista tai nalkuttamista sinulle "ihan tavallisena neutraalina äänenä", olet kuin tuo aloittajan vaimo. Ei ole muuta tapaa kommunikoida.

Äänitä vaikka omaa ihan tavallista neutraalia ääntäsi, ja kuunteluta sitä esim. naapurillasi tai työkaverillasi, ja kysy mielipidettä.

Nalkutuksen sanavalinnat, puhenopeus, äänenkorkeus, volyymi ja toisto ovat useimpien ihmisten mielestä jotain aivan muuta kuin "ihan tavallisella neutraalilla äänellä" pyytämistä. 

Vierailija
56/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaappa aika oikealla lääkärille. Kohta on vaimo joko matkalaukku pakattuna tai kylmiössä lappu varpaassa.

Vierailija
57/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ignooraaminen ja mitätöinti on yksi pahimmista asioista mitä toiselle voi tehdä.

Mun mies harrastaa tota ignoorausta ja paikalta poistumista, jos pitäisi puhua epämukavista asioista. Jonkin aikaa jaksoin reagoida siihen, koska se tuntui niin pahalta tulla hylätyksi joka kerta. Nyt en enää ota edes puheeksi. Tuskin tästä enää suhdetta tulee..

Vierailija
58/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ITSE olet ratkaissut asian, alkanut itse nalkuttamaan ja itkemään, vai ?

Vierailija
59/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli ja on isääni kohtaan tuollainen. Siksi itkeskely ja nalkutus ovat minulla turn off.

Kuinka suhtaudut toisen suruun? Entä sinuun kohdistuvaan kritiikkiin? Kuinka sun ihmissuhteet sujuu ja miksi ne on aiemmin kaatuneet?

Mahdat olla aika kova ihminen.

Ei taida sulle oikein kuulua ne asiat. Mahdat olla nalkutusmyönteinen ihminen.

Pitäiskö sun sitten olla hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa?

Eikö se nimenomaan ole nalkuttamista. Nyt tais vähän osua.

Vierailija
60/107 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itketät vaimoasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan