Vaimoni ainoat keinot kommunikoida ovat itku ja nalkutus
Itkulle vaino toki keksii lukuisia syitä. Jos hän haluaa jotain ja olen eri mieltä jne. Nalkuttaminen alkaa usein hieman samoista lähtökohdista, tosin usein vaimo vain ei jaksa kuin avata suutaan jonkun asian takia.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus ja itkeminen ovat sen verran kurjia puuhia, ettei kukaan tee niin huvikseen. Rautalangasta: nalkuttaja ei nauti nalkutuksestaan vaan yrittää kertoa esim. turhautumisestaan siihen, että hoitaa jatkuvasti muille kuuluvia töitä ja kokee väsymystä, kenties uupumusta fyysisen tai henkisen rasituksen alla. Itku kumpuaa pahasta mielestä, voimattomuuden tunteesta ja epätoivosta.
Itse sorrun nalkutukseen, jos väsyneenä töistä tullessa tiskit ovat pöydässä, ruuat siinä lämpimässä, jos on jo laitettu ruokaa ja syöty, likaisia sukkia lattialla, pyykkikori pullollaan likaisia ja puhtaat pyykit viemättä kaappeihin. Puoliso istuu sohvalla puhelimen kanssa naureskellen, lapset kavereilla tai tietokonella pelaamassa.
Olen itkenyt läheisteni vakavia sairauksia, kuolemia, sitä, että töissä olen saanut aiheetta paskaa niskaansa asioista, joihin ei ole syypää, liiallista työkuormaa ja silkkaa uupumusta huonosti nukutun yön ja ranka
Tämä voisi olla vaimoni suusta. Tiskipöytä piti olla tyhjä kun hän tuli kotiin, jos ei ollut, hän suuttui siitä. Lapsia oli monta ja pöytä oli siivottu aikaisemmin jo kerran, mutta tavaraa kertyy nopeasti. Tein kyllä osuuteni, pyykkikone ja tiskikone pyörivät kolmesti päivässä. Sitten oli ruuat ja lasten läksyt ja harkat. Suurin osa vaatteista, jotka olivat leviällään olohuoneessa, oli hänen omia vaatteitaan.
Kun minä tulin iltaisin kotiin työmatkoilta, tiskipöytä oli aina täynnä. En ikinä "nalkuttanut" näistä. Ikävä aamulla aloittaa lapsille aamupalanlaittoa, jos kattilat on kaikki likaisia. Mutta vaimon säännöt minua kohtaan eivät koskeneet häntä itseään. Tunnustan sen virheen, etten osannut ilmaista myötätuntoa ja empatiaa sanoin. Ilmaisin sen teoin, tekemällä niitä kotitöitä, imuroimalla ja siivoamalla vessat. Mutta huomasin jossain vaiheessa vessan käsipyyhkeistä ja imuroimisesta, että vaimo vaihtoi ne vaikka olivat ihan puhtaat ja imuroi vaikka olin imuroinut. Yritin myös ilahduttaa häntä sillä, että toin ruokaostoksilta hänelle mielisuklaapatukan tai levyn. Eihän nähnyt sitä mitä tein. Hän näki vain itsensä.
Nämä on näitä että ihminen kertoo osan totuudesta että saa itsensä vaikuttamaan uhrilta. Miehillå on paljon taipumista uhriutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä että ihminen kertoo osan totuudesta että saa itsensä vaikuttamaan uhrilta. Miehillå on paljon taipumista uhriutumiseen.
Nämä ei ole näitä.
Joskus sitä miettii, että pitäisiköhän taas hommata muija, mutta kun tätä palstaa lukee, palaa nopeasti järkiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Naisillako ei ole taipumusta uhrautumiseen? Eikö ollenkaan? Vai että miehillä on enemmän taipumusta kuin naisilla?
Kerro lisää. Millä perusteella tai taustatiedoilla tällainen väite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se niitä syitä ilmaisee, ei kai vaan puhumalla? sehän on myös kommunikointia. Meneekö sinun rekisteristäsi ohi normaali ihmiskommunikaatio eli puhe, ja reagoit vaan ikäviä tunteita sinussa aiheuttaviin ärsykkeisiin? Jos näin on, niin sitten hänen on varmaan pakko käyttää näitä keinoja saadaksesi huomiosi
Ero on toki aina hyvä vaihoehto
Entä jos se ainoa "puhe" on nalkutusta ja itkua. Kyllä sellaisia ihmisiä on olemassa, äitinikin oli.
Ihan turha jeesustella ihmiskommunikaatiosta, rekisteristä ja ärsykkeistä. Jotkut ihmiset vain ovat epävakaita ja negatiivisia.
Vanhemmillasi oli elämä ennen sinua. Et tiedä, yrittikö äitisi normaalia puhetta ja kuinka pitkään, ennen kuin meni itkuksi ja nalkuttamiseksi. Toki olisi pitänyt tajuta vain lähteä, jos ei toinen
Lapset eivät koskaan tiedä, mitä heidän vanhempiensa parisuhde kokonaisuudessaan pitää sisällään. He näkevät vain osan. Sitten saa lukea näitä arvosteluja äidistä tai isästä. Lapsen näkökulma ei välttämättä ole lähelläkään totuutta.
Nyt hei miehet eropaperit reippaasti vetämään. Oma koti ja lapset 50/50. Tulee jotain tolkkua tuohon elämään. Kaikki olisivat onnellisempia, sinä, vaimo ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se niitä syitä ilmaisee, ei kai vaan puhumalla? sehän on myös kommunikointia. Meneekö sinun rekisteristäsi ohi normaali ihmiskommunikaatio eli puhe, ja reagoit vaan ikäviä tunteita sinussa aiheuttaviin ärsykkeisiin? Jos näin on, niin sitten hänen on varmaan pakko käyttää näitä keinoja saadaksesi huomiosi
Entä jos se ainoa "puhe" on nalkutusta ja itkua. Kyllä sellaisia ihmisiä on olemassa, äitinikin oli.
Ihan turha jeesustella ihmiskommunikaatiosta, rekisteristä ja ärsykkeistä. Jotkut ihmiset vain ovat epävakaita ja negatiivisia.
Sinä et vain ole tajunnut asiaa vieläkään, koska näet isäsi ruusunpunainen lasien läpi uhrina. Hän on käytöksellään ja toimillaan saattanut vedota lapsiin tai kuunnella vain lapsia ja vähätellä vaimoa. Ehkä te lapsetkaan ette ole mallista kuunnelleet äitiänne, vaan pitäneet vain negatiivisena. Negatiivisuus on arvatenkin sen seurauksena lisääntynyt.
Ehkä isänne on mielistellyt teitä lapsia, tavallaan ostanut rakkauttanne, ja äidille ne on kaatunut kaikki se vastuu ja rajojen pito. Isä on ollut mielestänne hyvä tyyppi ja kuuntelemisen arvoinen, vaikka todellisuudessa äitinne on pitänyt teidän elämän kasassa. Hän on vain joutunut tekemään sen näkökulmastani negatiivisuuden kautta, koska ei ole saanut isääsi siihen rinnalleen toiseksi vanhemmaksi ja kotinne ylläpitäjäksi.
Jos jatkat tuolla asenteella, saat itstkin kuunnella puolisoltasi ndlkutusta - ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et vain ole tajunnut asiaa vieläkään, koska näet isäsi ruusunpunainen lasien läpi uhrina. Hän on käytöksellään ja toimillaan saattanut vedota lapsiin tai kuunnella vain lapsia ja vähätell
Toistan:
Huomaatko, miten ennakkoasenteinesi muovaat olkiukkoja. Ja kuvittelet näille tapahtumain kulkuja, syitä ja seurauksia.
Nimittäin: Yllä mainittu äitini oli yksinhuoltaja. Nalkutus ja itku kohdistui minuun. Turhaan syyttelet kuvitteellista äidin puolisoa, jota ei koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttaja aina samoista asioista? Mitä ne asiat ovat? Teetkö aina jotain hänen mielestään väärin, voitko muuttaa toimintatapojasi? Mä nalkutam siitä kun perhe ei hoida likaisia astioita koneeseen. Jos ne veisi niin en nalkuttaisi. Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan.
"Nalkutan, kunnes perhe muuttaa toimintatapansa". "Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan".
Eli asetan itseni muiden yläpuolelle. Minä olen pomo ja määrään, ja nalkutan kunnes tahtoni tapahtuu.
Voitte te toki elää niinkin, ettei kukaan vie roskiksia ja annatte vain haista ja mädäntyä muutaman viikon, kuten ne astiatkin ja pyykit. Mitä väliä, jos uusi hylly kootaan vasta vuoden kuluttua ja sen yli pitää loikkia päivittäin. Mitä väliä, jos vaatepesukone ei toimi, ehtiihän mies korjata sen puolen vuoden kuluttuakin. Voithan vaikka pestä käsin pyykit sangossa. Onko se nyt niin väliä, toimiiko autotallin ovi ja onko autotalli ja auto täynnä roskia. Ehtii ne pahvilaatikot ja metalliroskat viedä kesälläkin. Eikö niin? Hymyile. Parempi mieli kaikilla, kun et valita.
Olen joissain naisissa huomannut että itku on heille tapa manipuloida. Kun asiat ei mene heidän tahdon mukaan, itku on se ässäkortti joka heitetään kehiin kun halutaan saada joku omalle puolelle ja taipumaan omaan tahtoon. Aika lapsellista ja kieroa käytöstä. Vilpitön itku on sitten asia erikseen. Senkin olen huomannut, että juurikin näiden voimakkaasti muita manipuloimaan pyrkivien ihmisten kanssa on melko mahdotonta selvittää mitään ristiriitoja puhumalla. Heikko kyky itsereflektioon heillä joten uhriutuminen ja muiden syyllistäminen, niin ja se nalkutus, niillä sitten mennään.
Kun nalkutus ei tehoa aloitan mökötyksen, voin mököttää päiväkausia. Toki hoidan kotityöt, ruuanlaiton, pyykin yms. Onko tää sitten parempi vaihtoehto? Mutta itke en...
Naisen äly ei riitä normaaliin kommunikointiin. Siksi he mäkättävät ja nalkuttavat todella usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttaja aina samoista asioista? Mitä ne asiat ovat? Teetkö aina jotain hänen mielestään väärin, voitko muuttaa toimintatapojasi? Mä nalkutam siitä kun perhe ei hoida likaisia astioita koneeseen. Jos ne veisi niin en nalkuttaisi. Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan.
"Nalkutan, kunnes perhe muuttaa toimintatapansa". "Tätä ei tunnu ymmärtävän kukaan".
Eli asetan itseni muiden yläpuolelle. Minä olen pomo ja määrään, ja nalkutan kunnes tahtoni tapahtuu.
Voitte te toki elää niinkin, ettei kukaan vie roskiksia ja annatte vain haista ja mädäntyä muutaman viikon, kuten ne astiatkin ja pyykit. Mitä väliä, jos uusi hylly kootaan vasta vuoden kuluttua ja sen yli pitää loikkia päivittäin. Mitä väliä, jos vaatepesukone ei toimi, ehtiihän mies korjata sen puolen vuoden kuluttuakin. Voithan vaikka
Voisin kuvitella, että elämäntapanalkuttajan käsialanäyte vauva-palstalla näyttää juuri tältä.
Vierailija kirjoitti:
Kun nalkutus ei tehoa aloitan mökötyksen, voin mököttää päiväkausia. Toki hoidan kotityöt, ruuanlaiton, pyykin yms. Onko tää sitten parempi vaihtoehto? Mutta itke en...
Eiköhän se ole parempi, että otat lääkkeesi.
Olisin kauhuissani, jos puolisoni itkisi aina kommunikoidessaan kanssani. Aloittaja on lähinnä ärtynyt. En yhtään ihmettele vaimon kyynelehtimistä. Lähinnä ihmettelen, miksi aloittaja ei ole vaimonsa ex.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä sille naiselle teet jos se on koko ajan itkemässä?
Sehän tekee just sitä mitä suurin osa tyhmistä miehistä tekee eli ei kuuntele. Ei riitä ÄO edes ymmärtämään että naisella voisi olla jotain toiveita yhteiselämässä, eikä olla pelkkä palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus ja itkeminen ovat sen verran kurjia puuhia, ettei kukaan tee niin huvikseen. Rautalangasta: nalkuttaja ei nauti nalkutuksestaan vaan yrittää kertoa esim. turhautumisestaan siihen, että hoitaa jatkuvasti muille kuuluvia töitä ja kokee väsymystä, kenties uupumusta fyysisen tai henkisen rasituksen alla. Itku kumpuaa pahasta mielestä, voimattomuuden tunteesta ja epätoivosta.
Itse sorrun nalkutukseen, jos väsyneenä töistä tullessa tiskit ovat pöydässä, ruuat siinä lämpimässä, jos on jo laitettu ruokaa ja syöty, likaisia sukkia lattialla, pyykkikori pullollaan likaisia ja puhtaat pyykit viemättä kaappeihin. Puoliso istuu sohvalla puhelimen kanssa naureskellen, lapset kavereilla tai tietokonella pelaamassa.
Olen itkenyt läheisteni vakavia sairauksia, kuolemia, sitä, että töissä olen saanut aiheetta paskaa niskaansa asioista, joihin ei ole syypää, liiallista työkuormaa
Valokuvia voi ottaa ennen ja jälkeen siivoamisen jos toinen ei usko että on siivottu ja tiskattu.