Pelkään ihan kauheasti että saan liikaa proteiinia
Suomalaiset saa liikaa proteiinia ja maksat ja haima on suurimmalla osalla aivan tuhoutunut ja rasvoittunut. Itse olen vegaani mutta pelkään silti sillä jopa vehnäleivässä on valtavasti valuaista. Yritän syödä kaalia ja kasvissosekeittoa mutta silti voin saada liikaa proteiinia. Miten voin vähentää?
Kommentit (23)
Lopeta viljojen, hedelmien ja marjojen eli käytännössä sokerin syönti!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse lopetin hedelmien ja marjojen syömisen ja sekä keliakiasta että alhaisen ferritiinin aiheuttamasta vyöruususta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse lopetin hedelmien ja marjojen syömisen ja sekä keliakiasta että alhaisen ferritiinin aiheuttamasta vyöruususta.
Paranin siis noista.
Sama
Lopeta syöminen kokonaan. Problem solved
Kasvissosekeittoa ja valmispuuroa syömällä et takuulla saa proteiinia ollenkaan, joten jatka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta syöminen kokonaan. Problem solved
Ja lopeta samalla spämmääminen palstalle Huoris, tai keksi ainakin tuoreempia aiheita kuin veganismi ja sosekeitot ja proteiininsaanti. Nämä on jo aika haukotus.
Sinä näet taas niitä näkyjä ja epäilemättä kuulet myös ääniä.
Suomalaiset todella saa liikaa proteiinia. Kukaan ei tarvitse kuin n 20 g päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Sounds like syömishäiriö.
Suomalaisten maksat ovat pilalla alkoholin, ei proteiinin takia.
Liika sokeri niitä rasvamaksoja kehittää enemmän kuin alkoholi. Jo pikkulapsella voi olla rasvamaksa, koska joillekin lapsillehan annetaan jo vauvasta asti paljon sokeria ruuaksi ja sitten he ovat jo lapsena lihavia.
Parempi liikaa proteiinia kuin liian vähän.
Sen verran onneton provo, että aivot on pilaantuneet. Suurimmalla osalla suomalaisista on, mutta sitä ei tarvi pelätä, sulaudut sujuvasti joukkoon.
Erittäin asiallinen pelko nykypäivänä.
Ei suomalaiset edes saa liikaa proteiinia. Energiansaannista suositellaan saatavaksi 10-20% proteiinista ja suomalaiset saavat n. 17%.
En ymmärrä mistä se proteiinijankkaus on lähtöisin.
Hei ap, et saa liikaa proteiinia,kun syöt perustavallista ruokaa. Simppeliä.
Vihdoinkin tähän ongelmaan herätään Suomessa. Paluu 1940-luvun ruokavalioon olisi kaikille paikallaan. Naurista, lanttua, perunaa ja kaalia. Terveys säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiset edes saa liikaa proteiinia. Energiansaannista suositellaan saatavaksi 10-20% proteiinista ja suomalaiset saavat n. 17%.
En ymmärrä mistä se proteiinijankkaus on lähtöisin.
Minä kerron: se on vegaanien propagandaa sekasyöjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paranin siis noista.
Sama
Vyöruusu tulee vesirokkoviruksesta. Rauta-arvoilla siinä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö löytynyt suomenkielisiä sanoja suomenkieliselle keskustelupalstalle?
Liika proteiini ei yksinkertaisesti ole tarpeen. Joissakin terveemmissä maissa syödään koko päivänä proteiinia vähemmmän kuin suomimies jo aampala makkaravoileivissä. Proteiinista on vuosikymmeniä kirjoitettu, niin kuin kaikki olisivat jotain kehronrakentajia, vaikka osa rakentaa vain mahansa ympärysmittaa.
Proteiinia on myös kaikissa viljoissa, ja paljon myös maitotuotteissa.
Elimistössä proteiinikin muuttuu läskiksi, jos syö liikaa. Ja kaloreitakin siinä on.