Persuja äänestäneille kysymys
Oletteko aidosti tyytyväisiä puolueenne toimintaan tällä hallituskaudella?
Vornasen ammuskelut ja vonkaamiset Helsingin yössä ym. kohellukset pikkujuttuja verrattuna näihin isoihin rakenteellisiin muutoksiin, kuten sosiaaliturvan leikkauksiin ja ay-liikkeen alasajoon. Moisia operaatioita kokkarit ei olisi koskaan saanut läpi muiden puolueiden kuin persujen tuella.
Tilastojen mukaan moni huonosti toimeentuleva ja matalasti koulutettu äänesti persuja eli paradoksaalisesti omia etujaan vastaan. Oletteko tyytyväisiä valintaanne nyt kun oikeistopolitiikan vaikutukset ovat konkretisoituneet? Vilpittömän uteliaana kysyn.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tai perussuomalaiset.
Ehdottomasti
Miksi nuo kaksi puoluetta eivät yhdisty, kun molemmat ajavat vain varakkaiden etuja?
Eikö olisi kaikille paras, että persut lopettaisivat valehtelun ja myöntäisivät, etteivät oikeasti ole tavallisen suomalaisen, pienituloisen asialla lainkaan, vaan kumarrus ja hännänheilu
Miksi aina puhutaan kaikkien puolesta.Tunnen monia matalapalkkaisia ja kenelläkään heistä ei ole elintaso juurikaan laskenut.Korkea ruoan hinta toki vaikuttaa mutta se ei johdu hallituksesta.
ALV:n nosto ei ollutkaa siis hallituksen idea, ihan uutta tietoa
Pieni alv nosto ei vaikuta juuri mihinkään.Ruoan alv ei noussut ja harvemmin niin isoja hankintoja tehdään että alv tuntuisi missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tai perussuomalaiset.
Ehdottomasti
Miksi nuo kaksi puoluetta eivät yhdisty, kun molemmat ajavat vain varakkaiden etuja?
Eikö olisi kaikille paras, että persut lopettaisivat valehtelun ja myöntäisivät, etteivät oikeasti ole tavallisen suomalaisen, pienituloisen asialla lainkaan, vaan kumarrus ja hännänheilu
Miksi aina puhutaan kaikkien puolesta.Tunnen monia matalapalkkaisia ja kenelläkään heistä ei ole elintaso juurikaan laskenut.Korkea ruoan hinta toki vaikuttaa mutta se ei johdu hallituksesta.
ALV:n nosto ei ollutkaa siis hallituksen idea, ihan uutta tietoa minulle..
Jos viittasit kommentillasi tuohon ruuan hintaan, niin ruuan ALV ei noussut. Se lienee uutta tietoa sinulle.
Olen varsin tyytyväinen. Olisin toivonut pitkäaikaistyöttömille yms. enemmän keppiä ja opiskelijoille lisää tukea, mutta kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ottaa käyttöön äänestyskortti, jonka saa, jos osaa valtion toiminnan perusasiat. Samalla hoituisi tuo persuongelma, kun heistä 80% ei tuota korttia saisi.
Niin,vassarien mallin mukaan äänestettäisiin.Oi ihana Neuvostoliitto,me kaivataan sitä!
Mitäs tuolla on NLn kanssa tekemistä? Siellä sai äänestää 110% porukasta, kunhan äänesti oikeaa ehdokasta. Nyt vain suljettaisiin ne halavan pensan vuoksi persuja kunnallisvaaleissa äänestäneet ulos ;)
Niin ,eri mielipiteen omaavat ulos.Yksi vassariehdokas jota äänestävät kaikki ,kaikki ovat samaa mieltä.Juuri kuten Nliitossa.
Lukutaito auttaisi. Implisiittisesti siis myönsit, että suurin
Ihan sama.Vassarit haluaa eri.mieltä olevat ulos,aivan kuten Stalinin aikana.Oletko ajatellut että suuri osa vassareista ei läpäisisi tuota testiä?Saavatko he äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punikkien eliminointi hyvällä alulla. Pummiväestön työhalut lisääntyneet. Vieraslajit kitketään ja työttömyys loppuu kun työhalut palautettu perussuomalaiselle, isänmaalliselle tasolle.
Sossuja emme ole, pummeiksi emme tule ! Olkaamme siis Perussuomalaasia !
Mitenkäs tuo vertautuu siihen, että nimenomaan alemmat sosiaaliryhmät äänestivät persuja?
Persuja äänestetään laidasta laitaan javassareita äänestävät matalasti koulutetut duunarit.Olet siis väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän jatkossakin. Ainoa puolue, joka ei teeskentele ja mielistele äänestäjiä eikä houkuttele joillain älyttömillä vappusatasilla, vaan tekee duunia valtion hyväksi huolimatta opposition ja median vihapuheesta.
Jäikö sulla huomaamatta, että persut pettivät jok'ikisen vaalilupauksensa? Onko teillä joku ihme joukkopsykoosi kun ette sitä huomaa?
Ja sinä kuvittelet olevasi fiksumpi kuin kaikki persujen äänestäjät yhteensä. No et ole, etkö sitä huomaa?
Persut eivät ole pettäneet minulle antamiaan vaalilupauksia. Joten en ole missään psykoosissa, vaan ihan normityytyväinen äänestäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punikkien eliminointi hyvällä alulla. Pummiväestön työhalut lisääntyneet. Vieraslajit kitketään ja työttömyys loppuu kun työhalut palautettu perussuomalaiselle, isänmaalliselle tasolle.
Sossuja emme ole, pummeiksi emme tule ! Olkaamme siis Perussuomalaasia !
Mitenkäs tuo vertautuu siihen, että nimenomaan alemmat sosiaaliryhmät äänestivät persuja?
Olen kyllä ihan eri käsityksessä.
Mihin tämä väitteesi perustuu? Ja mitä tuo alempi sosiaaliryhmä tässä yhteydessä tarkoittaa?
Ihan sama.Vassarit haluaa eri.mieltä olevat ulos,aivan kuten Stalinin aikana.Oletko ajatellut että suuri osa vassareista ei läpäisisi tuota testiä?Saavatko he äänestää?
No ei tietenkään saa äänestää! Se vain, että vihervasemmistolaiset ei juokse yleensä tyhjien "halapaa pensaa" lupausten perässà ja saattavat jopa tietää, että pensan hinta ei ole aluevaaliasia (tätä ei edes persuehdokkaat tienneet)
Olen tyytyväinen enkä voi kuvitellä äänestäväni muuta puoluetta. Maahan_muuttopolitiikka on minulle se ykkösasia. Olen hyvin toimeentuleva, joten leikkauksista en yksinkertaisesti välitä, kun ei ne minua koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aion äänestää persuja nyt kuntavaaleissakin.
Ei kaikki nyt ihan täydellistä ole mutta paremmin kuitenkin kuin edelisen hallituksen aikana.
Saisiko näihin esimerkin siitä,mikä nyt paremmin? Konkreettisesti. Miten näkyy omassa elämässä etc.
Niitä esimerkkejä on tuolla jo läjäpäin tässä ketjussa annettu.
Vaikeaa kertoa pari esimerkkiä, miten omaan elämään vaikuttaa?
Noh, persujen propaganda-sivuilta kaikki on luettavissa, ok.
On jo kerrottu. Osannet lukea?
Ristiriitaisesti suhtaudun persujen äänestykseeni viime vaaleissa.
Jos en olisi päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle alta pois ennen sosiaalitukien heikennyksiä olisin joutunut kärsimään omasta äänestyskäyttäytymisestäni. Nyt menetin ainoastaan eläkkeensaajan asumislisän mutta sen olisin todennäköisesti muutenkin menettänyt koska eläkkeeni on niin hyvä ja omaisuutta niin paljon.
Toisaalta sitten taas hallitsemattomalle m a a h a n m u u t o l l e on pakko saada jotkut rajat ja tämä on persujen erikoisalaa toivottavasti. Tilanne ei ole tyydyttävä tältä osin, jotain on pakko tehdä ennen kuin tulokkaat upottavat tämän laivan. Suomen pitää pelastaa itsensä.
Vihreitä olen aiemmin äänestänyt, mutta heidän politiikkansa on tietyiltä osin täysin kestämätöntä. Vihreys luonnonsuojelun osalta on lähellä sydäntäni.
Yhteiskunnan huono-osaisten kohtalo säälittää minua, en haluaisi tästä syystä jatkossa äänestää persuja. Kannatan perustuloa ja yhteiskunnan huono-osaisista huoltapitoa yhteisvastuullisesti.
Kompromisseja nämä ovat aina nämä äänestyspäätökset. Täydellistä puoluetta en ole vielä löytänyt ehdolla olevista, kaikissa enemmän tai vähemmän vikaa.
Äänestin KD:ta ja olen erittäin pettynyt, että Israel pakkomielteessä edes kasnanmuhra ei ole ns. deal breaker. Hiippavuori oli ainut rehellinen poliitikko ja aito ihminen siinä puolueessa ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tyytyväinen.
PS sai läpi toimia jotka alentaa polttoaineiden hintoja yhteensä 20v 2027 mennessä, lsisäksi ajoneuvoveroon alennuksia. Sähköautotkin laitetaan maksamaan osuutensa tiestön hoidosta.
Maahan muutoon lukuisia tiukennuksia, samoin kansalaisuuden vaatimuksiin jne. En jaksa edes listata kaikkia.
ALV ehkä ainoa vähän huono asia mutta parempi se kuin pelkkä autoilijoiden kurittaminen mikä olisi vasemmiston vaihtoehto, nyt vaikutus / henkilö pienempi kun kaikki osallistuu.
M36
Silti työministeri ja Helsingin pormestari lähtee ihan paikan päälle houkuttelemaan lisää työttömiä maahan muuttajia tänne, onhan tarkoitus polkea suomalaisten heikkoja palkkoja vielä matalammaksi. Persut siunaa toiminnan mukisematta, onhan se hyvätuloisten puolue eikä tavallisen palkansaajan. Koittakaa nyt jo tulla järkiinne.
Tämä!! Ja lisäksi maahan on tullut tilastojen mukaa ennätysmäärä tullut väkeä viime vuonna. En tiedä sitten mihin nämä kaikki tulleet ja mitä terveyspalveluja yms. kuntien palveluja käyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä persujen ay-liikkeen halveksuntaa, erityisesti työntekijän asemassa olevien? Ei taida heillä historia olla hallussa ja ymmärretä ay-liikkeen merkitystä?
Ay-liikkeelle on olemassa hyvä vaihtoehto, eikä tarvitse ay-liikettä meiltä tavallisilta tuhota.
Jo ysärillä kun omassa ikäluokassa valmistuttiin ammattiin, niin ne oikeasti parhaat ja ahkerat, oli sitten hitsari, sähkäri tai raksalla tekivät töitä omalla toiminimellä ja sopivat itse palkkansa, työaikansa ja lomansa.Te muita paremmat, jotka ette ay liikettä tarvitse voitte tehdä tämän saman.
On todella vaikeaa ymmärtää miksi ihmiset haluavat heikentää omia työehtojaan. Sanon, että kyse on naiviudesta duunarilla ja ahneudesta työnantajan puolelta.
En usko, että AY tästä nyt selviää, kun on tekemällä tehty tästä poliittinen kysymys ja polarisoituneet ihmiset kokee työehtojen puolustuksen "sosialistien jutuiksi"
Vierailija kirjoitti:
Äänestin KD:ta ja olen erittäin pettynyt, että Israel pakkomielteessä edes kasnanmuhra ei ole ns. deal breaker. Hiippavuori oli ainut rehellinen poliitikko ja aito ihminen siinä puolueessa ilmeisesti.
Tykkäätkö syväkurkuttaa muslimeja?
Minusta Israel teki upeaa työtä tuhotessaan islamsaastaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään saa äänestää! Se vain, että vihervasemmistolaiset ei juokse yleensä tyhjien "halapaa pensaa" lupausten perässà ja saattavat jopa tietää, että pensan hinta ei ole aluevaaliasia (tätä ei edes persuehdokkaat tienneet)
Vassarit kuvittelee että jos joku tyhmä on äänestänyt bensan hinnan takia niin se koskee kaikkia.Itse ainakin äänestän puoluetta enkä heidän lupauksia.
Mitä mieltä Tynkkysestä ja hänen käytöksestään? Mikä hänen tehtävänsä on puolueessa?
Minulle hän näyttäytyy näin: Hän on homo joka puolustaa valkoisen heteromiehen oikeuksia. Hänen tehtävänään on lisätä polarisaatiota. Nyt tuon YLEn kautta. On taas tarkoitus ajaa ihmiset toisiaan vastaan ja kiistelemään. Sama sen lihansyönnin kanssa. Hän haastaa riitaa, että saa kaikki protestiäänestäjät liikkeelle kuntavaaleissa. Mutta luulen saldon jäävän kyllä heikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä persujen ay-liikkeen halveksuntaa, erityisesti työntekijän asemassa olevien? Ei taida heillä historia olla hallussa ja ymmärretä ay-liikkeen merkitystä?
Ay-liikkeelle on olemassa hyvä vaihtoehto, eikä tarvitse ay-liikettä meiltä tavallisilta tuhota.
Jo ysärillä kun omassa ikäluokassa valmistuttiin ammattiin, niin ne oikeasti parhaat ja ahkerat, oli sitten hitsari, sähkäri tai raksalla tekivät töitä omalla toiminimellä ja sopivat itse palkkansa, työaikansa ja lomansa.Te muita paremmat, jotka ette ay liikettä tarvitse voitte tehdä tämän saman.
On todella vaikeaa ymmärtää miksi ihmiset haluavat heikentää omia työehtojaan. Sanon, että kyse on naiviudesta duunarilla ja ahneudesta työnantajan puolelta.
En usko, että AY tästä nyt selviää, kun on tekemällä tehty tästä poliittin
Niinpä. Luulisi että nämä marjayrittäjät olisi toimillaan herättänyt edes jonkun ymmärtämään miten asiat voisi olla.
No, onneksi sentään Thaimaassa sellainen työministeri joka puolustaa omiaan. Täällä ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Hassuinta on kuitenkin se, että niin vihreät kuin sdp ovat hyväksyneet allekirjoituksellaan kaikki nämä hallituksen tekemät päätökset ja muutokset.
Miten siis kumpikaan näistä puolueista olisi sen parempi kuin nykyinenkään koska nämä samat päätökset he olisivat itsekin päätyneet tekemään?
Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää,että esimerkiksi sosiaalimenojen leikkauksia on tässä taloudellisessa tilanteessa pakko tehdä,oli sitten kyseessä mikä tahansa puolue?
-De Facto-
He eivät taatusti kurittaisi köyhiä työläisiä tähän tapaan. Niin he ovat itsekin sanoneet ja mene lukemaan se heidän vaihtoehtonsa. Ärsyttävää propagandaa AINA persuilta.
Hassuinta on kuitenkin se, että niin vihreät kuin sdp ovat hyväksyneet allekirjoituksellaan kaikki nämä hallituksen tekemät päätökset ja muutokset.
Miten siis kumpikaan näistä puolueista olisi sen parempi kuin nykyinenkään koska nämä samat päätökset he olisivat itsekin päätyneet tekemään?
Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää,että esimerkiksi sosiaalimenojen leikkauksia on tässä taloudellisessa tilanteessa pakko tehdä,oli sitten kyseessä mikä tahansa puolue?
-De Facto-