Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan autokauppa: whatsapp viestejä?

Vierailija
04.02.2025 |

Vaihdoin työtä ja tuli tarve autolle. Asun kaupungissa, melko keskustassa, eikä sen takia omalle autolle ole oikeastaan ollut viimeiseen 15 vuoteen tarvetta. Olen ajellut viime vuodet yhteiskäyttöautoilla sen, mitä autoa olen jonkin tavaran kuljettamiseen tms tarvinnut.

Noh, löysin pari ihan kivaa kulkuvälinettä, jotka voisi mielestäni olla hyviä ja luotettavia pelejä reissuamiseen. Pistin tarjouspyynnöt muutamaan liikkeeseen menemään ja jäin odottamaan, että puhelin soi. No eipä soinut. Toisesta liikkeestä tuli tarjous whatsapp viestillä ja toisesta sähköpostilla. Saatesanoja muutama rivi. Ei mitään lisätietoja, eikä puhettakaan, että mulle yritettäisiin MYYDÄ sitä autoa.

Eikä kyseessä ollut mielestäni mikään tarjous siinä mielessä, että senttiäkään alennusta ei ollut auton hinnassa. Päinvastoin yritettiin myydä montaa lisäpalvelua. Tämmöistäkö tämä automyynti nykyään on? Ei tuota voi mielestäni myynniksi oikein kutsua. Olen hämmentynyt.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle pitäisi antaa alennusta ihan siitä hyvästä että pyysit tarjousta?

Pakko ei ole, mutta todennäköisesti en osta siitä liikkeestä, joka ei tee kunnon tarjousta vaan iskee lisää hintaa autolle.

Vierailija
22/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kaksi viimeistä autoni (toinen ihan uusi ja toinen vuoden vanha esittelyauto) ilman yhtään henkilökohtaista kontaktia automyyjään ennen auton luovutusta. 

Ihan nykypäivää tuo on.

Juuri näin. Koeajoin nykyisen autoni taksireissulla. Lähetin useammalle autoliikkeelle tarkan tarjouspyynnös ja  kaikista tuli vastaus jotka olivat järkeviä paitsi Veholta listahinnat. Kysyin vielä uudestaan ja sitten haksahdin yhteen myyjään joka soitti. Alennusta sai jonkun verran ja kaikki on aina kotiin päin. Auton kävin hakemassa länsirannikolta ja vasta silloin tapasin kyseisen automyyjän ensi kertaa. Kohta pitäisi vamaan alkaa uutta autoa katsastamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kaksi viimeistä autoni (toinen ihan uusi ja toinen vuoden vanha esittelyauto) ilman yhtään henkilökohtaista kontaktia automyyjään ennen auton luovutusta. 

Ihan nykypäivää tuo on.

Juuri näin. Koeajoin nykyisen autoni taksireissulla. Lähetin useammalle autoliikkeelle tarkan tarjouspyynnös ja  kaikista tuli vastaus jotka olivat järkeviä paitsi Veholta listahinnat. Kysyin vielä uudestaan ja sitten haksahdin yhteen myyjään joka soitti. Alennusta sai jonkun verran ja kaikki on aina kotiin päin. Auton kävin hakemassa länsirannikolta ja vasta silloin tapasin kyseisen automyyjän ensi kertaa. Kohta pitäisi vamaan alkaa uutta autoa katsastamaan...

Tätä just ajoin takaa. Listahinta ja sen päälle lätkäistyt lisäpalvelut, jotka vain nostavat hintaa, ei ole mun mielestä kunnollinen tarjous. Lisäksi tuo soittaminen toimisi varmaan parhaiten, että saa asiakkaan "koukkuun". T: ap

Vierailija
24/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän myyjä pitäisi tavata henkilökohtaisesti kun sitten aletaan vääntämään sitten kauppaa mieleisekseen.

Vierailija
25/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tiedusteltiin muutamaa käytettyä ja ihan asiallisesti myyjä muutaman kymmenen kilometrin päästä laittoi videoesittelyn jossa selkeäsanaisesti näytti alustaa, renkaita ja niitä paria naarmua joita autossa oli. Oltiin jo sovittu että mennään paikan päälle.

Sitten sattumoisin löytyi jobbarilta vielä halvempi saksantuonti jossa oli puutteensa (mm penkinlämmittimet puuttuivat) mutta auto oli viimeisen päälle kunnossa. Sitä piti mennä paikan päälle vilkaisemaan. Siitä keikasta tuli kyllä mieleen vanhan ajan autokauppa. haivenviiksi jobbari kehuskeli ja kun huomattiin läikkä kirkasta ölljyä kertoi muitta mutkitta sen tulleen toisesta autosta. Vaadin saada kurkistaa auton alle, ja se ei olisi millään käynyt kun muita autoja oli edessaä. Suostuivat lopulta ja kävi ilmi että toinen takaiskunvaimennin oli märkä. Sillä saatiin sitten hintaa alemmaksi. 

Nyt auto on ollut meillä muutaman kymmenen tuhannen kilometrin ajan eikä muu

Toi videoesittely on mun mielestä erittäin hyvää palvelua. Itseäkin kiinnostaa alustan kunto.

Vierailija
26/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nykypäivää tuo on.

Tätä just ajoin takaa. Listahinta ja sen päälle lätkäistyt lisäpalvelut, jotka vain nostavat hintaa, ei ole mun mielestä kunnollinen ta

Nykyään autot hinnoitellaan valmiiksi tiukasti, etenkin niissä kaupoissa jotka eivät myy uusia autoja. Siksi he eivät anna juurikaan alennusta listahinnasta. Lisäpalveluita tarjotaan, koska ne tekevät kaupasta turvallisemman ostajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi