Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan autokauppa: whatsapp viestejä?

Vierailija
04.02.2025 |

Vaihdoin työtä ja tuli tarve autolle. Asun kaupungissa, melko keskustassa, eikä sen takia omalle autolle ole oikeastaan ollut viimeiseen 15 vuoteen tarvetta. Olen ajellut viime vuodet yhteiskäyttöautoilla sen, mitä autoa olen jonkin tavaran kuljettamiseen tms tarvinnut.

Noh, löysin pari ihan kivaa kulkuvälinettä, jotka voisi mielestäni olla hyviä ja luotettavia pelejä reissuamiseen. Pistin tarjouspyynnöt muutamaan liikkeeseen menemään ja jäin odottamaan, että puhelin soi. No eipä soinut. Toisesta liikkeestä tuli tarjous whatsapp viestillä ja toisesta sähköpostilla. Saatesanoja muutama rivi. Ei mitään lisätietoja, eikä puhettakaan, että mulle yritettäisiin MYYDÄ sitä autoa.

Eikä kyseessä ollut mielestäni mikään tarjous siinä mielessä, että senttiäkään alennusta ei ollut auton hinnassa. Päinvastoin yritettiin myydä montaa lisäpalvelua. Tämmöistäkö tämä automyynti nykyään on? Ei tuota voi mielestäni myynniksi oikein kutsua. Olen hämmentynyt.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas joskus automyyjä ei ottanu meitä tosissaan kun käytiin kattoo autoja. Lupasi toiset renkaat ilmaiseksi,peräkoukkua ja takakonttiin kuramattoa. Seuraavana päivänä mentiin ja hyvä et se ei itkenyt,kun ei se voi niitä kaupan päälle antaa.

Vierailija
2/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon se on mennyt kun katsoo liikkeiden sivuja, valtaosalla haituvaviiksistä myyjistä on tuskin kassit edes laskeutuneet.

Käytös sen mukaista, setämiehet ei pysy perässä..

Katso liikkeen sivuilta myyjien kuvia ja valitse oman ikäisesi myyyjä niin voi onnistua paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas joskus automyyjä ei ottanu meitä tosissaan kun käytiin kattoo autoja. Lupasi toiset renkaat ilmaiseksi,peräkoukkua ja takakonttiin kuramattoa. Seuraavana päivänä mentiin ja hyvä et se ei itkenyt,kun ei se voi niitä kaupan päälle antaa.

Oletteko lihavia tai onko näkyviä tatuointeja?

Vierailija
4/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viimeisintä autoa ostettu liikkeestä, toinen uutena ja toinen käytettynä. Kummassakin ensikontakti liikkeen sivuilla pikaviestipylpyrästä, sitteb whatsappiin (lisätiedot yms) ja pian soiteltiin koska sopisi tulla koeajamaan joko paikan päälle tai vastaavaa kärryä kotipaikkani lähellä olevassa toimipisteessä - kummassakin tapauksessa tosin oli jo tuntuma biilistä koska (duuni)kavereilla vastaavat ja oli päässyt ajamaan.

Toimii mukavasti, sen sijaan että menisin liikkeeseen tuhlaamaan omaa ja myyjien aikaa.

Vierailija
5/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaksi viimeistä autoni (toinen ihan uusi ja toinen vuoden vanha esittelyauto) ilman yhtään henkilökohtaista kontaktia automyyjään ennen auton luovutusta. 

Ihan nykypäivää tuo on.

Vierailija
6/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia haluaisit automyyjältä mitään muuta tietoa kuin auton hinnan? Automyyjien suusta ei tule kuin valheita eivätkä he tiedä myymiensä autojen teknisistä asioista hevonvittuakaan.

Vierailija
7/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kartoituksen jälkeen lähestyn aina emaililla lisäkysymysten kera. Aivan normaalia käytöstä ettei autosta tai mistään muustakaan tuotteesta anneta alennusta, vaan tarjotaan erilaisia kaupanpäällisiä.

Vierailija
8/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle pitäisi antaa alennusta ihan siitä hyvästä että pyysit tarjousta?

Vierailija
9/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laittanut viestiä liikkeeseen sopiiko koeajo johonkin tiettyyn aikaan. Liike ei minun mielestäni ole oletuslähtöisesti asianmukainen, jos auton ilmoituksesta ei löydy kaikkia oleellisia tietoja. Sellaisista pysyn erossa ihan suosiolla.

Vierailija
10/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tiedusteltiin muutamaa käytettyä ja ihan asiallisesti myyjä muutaman kymmenen kilometrin päästä laittoi videoesittelyn jossa selkeäsanaisesti näytti alustaa, renkaita ja niitä paria naarmua joita autossa oli. Oltiin jo sovittu että mennään paikan päälle.

Sitten sattumoisin löytyi jobbarilta vielä halvempi saksantuonti jossa oli puutteensa (mm penkinlämmittimet puuttuivat) mutta auto oli viimeisen päälle kunnossa. Sitä piti mennä paikan päälle vilkaisemaan. Siitä keikasta tuli kyllä mieleen vanhan ajan autokauppa. haivenviiksi jobbari kehuskeli ja kun huomattiin läikkä kirkasta ölljyä kertoi muitta mutkitta sen tulleen toisesta autosta. Vaadin saada kurkistaa auton alle, ja se ei olisi millään käynyt kun muita autoja oli edessaä. Suostuivat lopulta ja kävi ilmi että toinen takaiskunvaimennin oli märkä. Sillä saatiin sitten hintaa alemmaksi. 

Nyt auto on ollut meillä muutaman kymmenen tuhannen kilometrin ajan eikä muuta vikaa ole ilmennyt kuin nuo takaiskarit jotka tuoreeltaan vaihdettiin. 

Vierailija
11/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa saada auto koeajoon vähintään 2 tunniksi ja syynätä auto niin tarkkaan kuin vai suinkin pystyy mielellään jonkun kanssa joka niistä ymmärtää,itse olen ostanut monia vähän käytettyjä autoja ja melkein jokaisessa on jotain vikaa tai puutetta jolla saa sitten hintaa tiputettua.puhutaan siis alle 3 vuotta vanhoista autoista.

Vierailija
12/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin liikkeestä ostanut, mutta vieläkö ensimmäiset kehut on "tätä ei ole kolaroitu". Lähes puolet näistä oli kolarin jäljiltä korjattuja jollakin tapaa. 

Vierailija
13/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotohtorilla tai katsastusasemalla käyttää koeajon yhteydessä autoa. Maksaa muutaman kympin ja saa hyvän tiedon kunnosta puolueettomasti

Vierailija
14/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, olisiko tullut pomolta noottia, että ei voi antaa? Nämä asiat tietysti kannattaisi varmaan käydä henkilökunnan kanssa läpi siinä perehdytysvaiheessa. Jos on luvattu asiakkaalle jotain, niin ei siitä mielestäni voi lähteä perumaan enää.

Vierailija
15/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tohon se on mennyt kun katsoo liikkeiden sivuja, valtaosalla haituvaviiksistä myyjistä on tuskin kassit edes laskeutuneet.

Käytös sen mukaista, setämiehet ei pysy perässä..

Katso liikkeen sivuilta myyjien kuvia ja valitse oman ikäisesi myyyjä niin voi onnistua paremmin.

Mietin myös, että onko tämä nyt joku sukupolvijuttu? En nyt ole mikään mummeli vielä, mutta keski-ikäinen kuitenkin. Onko näillä nykynuorilla jokin puhelinkammo, kun eivät uskalla soittaa asiakkaalle? En minä nyt itse itselleni sitä autoa ala myymään.

Vierailija
16/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aikoihin liikkeestä ostanut, mutta vieläkö ensimmäiset kehut on "tätä ei ole kolaroitu". Lähes puolet näistä oli kolarin jäljiltä korjattuja jollakin tapaa. 

Noh, kysyin asiasta toisen auton osalta, joka oli tuontiauto, niin oli kuulemma yksikilpinen eli ei vakuutusyhtiön lunastama. Kori oli kai tarkastettu, kun jonkun takuun piirissä auto kuulemma oli edelleen. Muuta eivät osanneet kertoa. Ei hirveän luottamusta herättävää itselleni. 

Vierailija
17/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kaksi viimeistä autoni (toinen ihan uusi ja toinen vuoden vanha esittelyauto) ilman yhtään henkilökohtaista kontaktia automyyjään ennen auton luovutusta. 

Ihan nykypäivää tuo on.

Voihan näinkin tehdä, itse en kuitenkaan suosittele ostamaan autoa ilman koeajoa, jotta tietää, että auto on varmasti hyvä itselle.

Vierailija
18/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viimeisintä autoa ostettu liikkeestä, toinen uutena ja toinen käytettynä. Kummassakin ensikontakti liikkeen sivuilla pikaviestipylpyrästä, sitteb whatsappiin (lisätiedot yms) ja pian soiteltiin koska sopisi tulla koeajamaan joko paikan päälle tai vastaavaa kärryä kotipaikkani lähellä olevassa toimipisteessä - kummassakin tapauksessa tosin oli jo tuntuma biilistä koska (duuni)kavereilla vastaavat ja oli päässyt ajamaan.

Toimii mukavasti, sen sijaan että menisin liikkeeseen tuhlaamaan omaa ja myyjien aikaa.

Nämä on varmaan makuasioita. Minulle ei oikein toimi tuollainen, että heitetään "tarjous" whatsappiin, joka ei ole tarjous ensinkään, koska hinta on vaan kasvanut. 

Vierailija
19/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia haluaisit automyyjältä mitään muuta tietoa kuin auton hinnan? Automyyjien suusta ei tule kuin valheita eivätkä he tiedä myymiensä autojen teknisistä asioista hevonvittuakaan.

No en tiedä minäkään ja siksi olisin kaivannut sen ammattilaisen asiantuntemusta valinnassa. Valitettavasti näyttää siltä, että sitä apua ei ainakaan sieltä autokaupasta saa.

Vierailija
20/26 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kartoituksen jälkeen lähestyn aina emaililla lisäkysymysten kera. Aivan normaalia käytöstä ettei autosta tai mistään muustakaan tuotteesta anneta alennusta, vaan tarjotaan erilaisia kaupanpäällisiä.

Ei minulle kyllä tarjottu mitään kaupanpäällisiä. Lisäpalveluita yritetään myydä ja auton hinta on vain kasvanut siitä, mitä myynti-ilmoituksessa kerrottiin. T: ap