Ketkä näitä sukupuolineutraaleja vessoja ajaa joka paikkaan???
Mä oon 33 vuotias mies ja en näe hyvänä asiana nimenomaan naisten kannalta näitä yhteisiä vessoja. Jos mulla olis tytär niin en haluaisi että siellä on samassa wc-tilassa miehiä seurana. Mä näen, että tämä nimenomaan vähentää naisten turvallisuutta ko. tiloissa, mutta ideologia edellä kun mennään niin faktojen sijaan tärkeämpää on se että päästään poseeraamaan että on parannettu (jollain käsittämättömällä tavalla) maailmaa?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ja Vasemmistohan niitä ajaa. Mielisairasta porukkaa.
Minä olen tätä mainitsemaasi porukkaa, ja unisex-vessat inhottaa. Pääasiassa siksi, että miehet kusevat pitkin pyttyä ja lattiaa ja ties mitä. Hyi saaatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset vessat ovat ongelma vain niille, jotka ovat aiemmin käyttäneet korkeintaan huoltoaseman, pikaruokalan tai baarin yleisiä vessoja. Arkipäivää ne ovat olleet jo kauan monilla työpaikoilla ja korkeakouluissa. Ainakin täällä on unisex-vessat Hoplopissakin.
Useinhan ne ovat vain yksittäisiä vessoja, joihin saa ilman erittelyjä mennä kenellä tarve on.
ei tuo nyt ihan noin ole. Ei ole oikein vähätellä heidän kokemuksiaan, jotka eivät unisexvessoista pidä, vaikka se itselle olisi se ja sama
No sitten etsit muunlaisen vessan tai pidättelet kotiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten on aika päästä irti normaaleihin ruumiintoimintoihinsa liittyvästä häpeästä. Jos sua pasqattaa niin sä pasqot. Jos sulla on menkat niin sä rapistelet tamponipaketin kanssa. Ketään ei hirveesti kiinnosta. Edes sitä jamppaa, joka kusee ja pesee kätensä ihan muina miehinä eikä mieti hetkeäkään kuunteleeko joku nainen sen lorotusta. Hoida hommasi ja siirry eteenpäin. Ja jos oot kovin ujopissa niin kaupunkitilasta löytyy varmaan vaihtoehtoisiakin vessoja tai lorota jonkun pensaan takana. Ei oo vaikeaa, oikeasti. Itse olen käyttänyt kaikenlaisia vessoja ongelmitta eri puolilla maailmaa kohta 60 vuotta.
Naisten on päästä irti tästä tunteesta? Naiset eivät saa ahdistua, eivät kokea turvattomuutta. Pitää päästä yli. Mutta muunsukupuolisten ei tarvitse päästä yli siitä, että sen kun valkkaavat lampsivatko naisten vai miesten vessaan? Ei ole vaikeaa.
Hyvä ihminen, sä olet ihan yhtä turvaton jos et turvattomampi omassa kodissasi. Jos pissareissu on ylitsepääsemätön ongelma niin tenat housuihin.
Tympii, että Ateneumissakin on yhteisvessat. Lentokoneessa yhteisvessan ymmärtää, eihän sinne ole lyhyellä lennolla edes pakko mennä, yhdentoistatunnin lennot on erikseen. Lentokoneen vessat ovat silti junanvessoja siistimpiä. Täällä on kerrottu Finnairin yhteisvessoista, no enpä ole Helsinki-Vantaalla yhteisvessoja nähnyt, tilavia turvallisen oloisia vessoja löytyy mielin määrin - ja aina erikseen miehille ja naisille.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tätä halunneet ja nyt sitä on tarjolla. Enjoy!
Naiset eivät ole tätä halunneet,vain pieni porukka naisista. Sama porukka, joka sotkee kaiken. Äänekäs ja lynkkaava porukka, joka määrää miten muiden kuuluisi ajatella.
Tämä. Minä haluan käydä naisten wc:ssa koska olen nainen.
Sama porukka niitä haluaa ketkä haluaa Suomen turvallisuudelle käyvän kuten Ruotsissa, eli demarit ja punavihreät feministit erityisesti.
Loputon virta arabi ja afrikkalaisia miehiä meidän maahamme + sukupuoli neutraalit vessat, sekä mahdollisuus vaihtaa sukupuolta koska haluaa. Voittava konsepti erityisesti naisten turvallisuudelle👌
Vierailija kirjoitti:
Meillä tosiaan pyritään eroon toksisen binäärisestä sukupuolikäsityksestä. Lopullinen tavoitteemme on saada mies- tai nainen sanojen käyttö rangaistavaksi.
T. Vihvas
Lol. Jos jotain haluatte syyttää yhteisvessoista niin kapitalismi on oikea osoite. Erilliset vessat maksavat rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama porukka niitä haluaa ketkä haluaa Suomen turvallisuudelle käyvän kuten Ruotsissa, eli demarit ja punavihreät feministit erityisesti.
Loputon virta arabi ja afrikkalaisia miehiä meidän maahamme + sukupuoli neutraalit vessat, sekä mahdollisuus vaihtaa sukupuolta koska haluaa. Voittava konsepti erityisesti naisten turvallisuudelle👌
Vaikea käsittää että miksi suurin osa suomalaisista naisista äänestää oman turvallisuuden tuhoutumisen puolesta vaaleista toiseen? Miksi turvallinen yhteiskunta ei kiinnosta heitä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minä haluan käydä naisten wc:ssa koska olen nainen.
Sinulla on varmaan monesti hankalaa, kun usein naisten wc on samalla inva-wc. Mutta olet varmastikin tottunut varautumaan siihen, ettei sinulle oikeanlaista vessaa ole tarjolla.
Yläkouluissa on näitä vessoja ja ovet lukossa. Vessaan pääsee vaan opettajan luvalla ja vihkoon kirjataan nimi että kuka käynyt. Näin saadaan mahdollinen sotkija kiinni. Aina on kuulemma kuset lattialla kun pojat käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea käsittää että miksi suurin osa suomalaisista naisista äänestää oman turvallisuuden tuhoutumisen puolesta vaaleista toiseen? Miksi turvallinen yhteiskunta ei kiinnosta heitä?
Jos turvallisuus on kiinni unisex-vessoista, on päässä muutakin ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tätä mainitsemaasi porukkaa, ja unisex-vessat inhottaa. Pääasiassa siksi, että miehet kusevat pitkin pyttyä ja lattiaa ja ties mitä. Hyi saaatana.
Minun kokemukseni mukaan eivät sotke niissä unisex-vessoissa ollenkaan samaan malliin kuin pelkissä äijävessoissa. Ehkä naisten läsnäolo jotenkin rauhoittaa. T: ex-siivooja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos turvallisuus on kiinni unisex-vessoista, on päässä muutakin ongelmaa.
Ymmärrätkö että miksi Ruotsi on Euroopan turvattomin maa tällä hetkellä, ja erityisesti sen että kenen haluamalla politiikalla on näin tapahtunut?
Tätä minäkin ihmettelen, koska en tunne yhtäkään naista, joka tuota haluaisi. Miksi muutenkin koko touhu on mennyt sellaiseksi, että joku pieni porukka jossain päättää meidän kaikkien asioista?
Porukka on nykyään ihan suu pyöreänä tämän pelleilyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yläkouluissa on näitä vessoja ja ovet lukossa. Vessaan pääsee vaan opettajan luvalla ja vihkoon kirjataan nimi että kuka käynyt. Näin saadaan mahdollinen sotkija kiinni. Aina on kuulemma kuset lattialla kun pojat käy.
Terveyssiteet ja tampoonit lattialla, seinissä ja katossa on myös tietenkin poikien syy.
Vierailija kirjoitti:
VR, finnair ja matkahuolto sen taisi aloittaa. Joskus 1900-luvun alussa. Aika iso osa työpaikoistakin on ollut ihan vaan vessoja joita kaikki käyttää.
Sitten 2010 tienoilla tuli kunnat ja koulut rahansäästötarpeineen. Vaikka idea ehkä tuli "vihervasemmistolta" niin toteutuksessa kyse oli puhtaasti rahansäästöstä, yksi iso wc-tila jakoseinin on vähintään puolet halvempi kuin sama määrä wc-koppeja joista on oma kunnon ovi käytävälle. Eli kokoomusvetoinen leikkauspoliitikko tarttui säästöideaan kun tiloja suunniteltiin, monessa hankkeessa jo suunnitellut erilliset vessat vaihdettiin rahasyistä yhteen isoon tilaan.
Faktat tarjosi 20 vuotta julkisia vessoja suunnitellut arkkitehti.
Ei taida olla ihan faktaa tämä sun sepustus.Toki iso wc jakoseinin tulee halvemmaksi jos vaihtoehdoksi ottaa saman määrän koppeja kunnon seinillä ja ovilla, mutta sukupuolineutraalius ei tähän suoraan kuulu, sillä yleensä isoissa rakennuksissa on kaksi isoa wc-tilaa jakoseinin. Joissa toisessa vielä on korvattu kustannustehokkaasti pönttöjä pisuaareilla. Nykyään sukupuolineutraalit vessat eivät pisuaareja juurikaan sisällä ja tämä nostaakin kustannuksia, ei laske niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen, koska en tunne yhtäkään naista, joka tuota haluaisi. Miksi muutenkin koko touhu on mennyt sellaiseksi, että joku pieni porukka jossain päättää meidän kaikkien asioista?
Porukka on nykyään ihan suu pyöreänä tämän pelleilyn kanssa.
Suurin osa suomalaisista naisista äänestää sukupuolineutraalisuutta ja trans-agendaa edistäviä puolueita. Demareita, vihreitä ja vasemmistoa.
Ymmärtääkö tuntemasi naiset että minkä puolesta äänestävät vaaleissa?
Niin, naiset ja m a mut vaatii. Miehille normimaailma olisi fine. Mutta kun ei...