Kukkaihmiset - miten saada orkidea kukkimaan
Minulla on noin neljä vuotta vanha orkidea, joka kukki kaupasta tultuaan joitain kuukausia, eikä enää ikinä sen jälkeen. Onko kokemusta aiheesta?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kukkimaan niin, että on ollut kesän ulkona. Jos on lämmin ja tuulensuojainen paikka, mihin ei aurinko polta, kannattaa kokeilla. Ei tunnu olevan herkkä edes viileille öille (10 astetta tai alle).
Kiitos, pitääpä tätä keinoa kokeilla.
Välillä kannattaa juuret upottaa veteen. Antaa olla ja sitten taas antaa kuivua.
Orkidearavinteella ja oikealla mullan ph:lla?
Mulla tekevät uuden kukkavanan heti kun vanhat kukat kuolevat, lirautan vettä ruukkuun kun muistan, en hoida mitenkään muuten.
Vierailija kirjoitti:
No ei niille varsinaista multaa laiteta
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaksi orkideaa, 10v. ja 5v. en ole vaihtanut niitä alkuperäisestä ruukusta mihinkään, ruukuissa on vain kauniimmat suojaruukut. Lirautan vettä silloin kun muistan ja kukkivat nopeasti uudelleen.
Riippuu myös paikasta, missä kukkivat. Ei suorassa auringonvalossa, mutta valoa pitää olla.
Olen saanut kukkimaan niin, että on ollut kesän ulkona. Jos on lämmin ja tuulensuojainen paikka, mihin ei aurinko polta, kannattaa kokeilla. Ei tunnu olevan herkkä edes viileille öille (10 astetta tai alle).