Miksi käytätte hajustettuja pyykinpesuaineita?
Ostin torista takin, joka oli pesty jollakin "ihanall"a kukkaistuokkuisella pyykinpesuaineella. Olen pessy takin 2 kertaa hajustettomalla pesuaineella ja tuosta etovasta kukkaislöyhkästä pääse eroon. Voisiko hajustetut pyykinpesuaineet kieltää lailla? Ovat täysin turhakkeita.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ostit! 🥱
Mielestäni hyvään kaupankäyntitapaan kuuluisi kertoa jo ilmoituksessa, että onko tuote pesty hajustetulla, onko eläintalous ja poltetaanko tupakkaa jne. Silloin ei tulisi yllätyksiä puolin, eikä toisin. Itse en osta hajustetuilla pestyjä, eläinpölyisiä enkä tupakan savulle altistuneita siksi, että nykyään joka vaatteessa alkaa olla vähintään ompelulanka tekokuitua, johon kaikki haju tarttuu tiukasti ja usein lopullisesti.Jos niitä ei ole ilmoituksessa kerrottu, ostaja voi kysyä asiaa mikäli on hänellä tärkeä tieto
Olen eri. Olenostanut vaatteita kirpputorilta kuten UFFista ja Fidasta tai postimyynnistä. Joissakinon vasta kotona paljastunut tuntuva pesuaineen haju. Yleensä se lähtee parissa pesussa, kun pesen vaatteen yksinään ja vähäisellä pesuainemäärällä. Jokin vaate on pitänyt heittää pois, koska ylimääräinen tuoksu ei lähtenyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän nykyään hajusteettomia pesuaineita ja saippuoita, shampoota ym. koska ihoni ei kestä muita ja itsestäni on vähän ankeaa kun pyykit ottaa pesusta tai tulen suihkusta, kun tuntuu että olisin vain pelkällä vedellä pessyt. Kaipaan hajustettuja tuotteita. Kuulema en tuoksu miltään. En ilmeisesti sitten hyvälle enkä myöskään pahalle, kun olen tutuilta kysellyt.😅
Kokeile jotain ruusu/laventelivettä suihkauttaa
Ei laventelia, jos perheessä on murrosikäinen poika.
Samaa mieltä. Parfyymit on erikseen.
Ihan hirveää, jos vaatteet on pesty voimakkaan hajuisella huuhteluaineella ja piste iin päälle käyttää vielä hajuvettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hajusteetonkaan ole hajusteeton. Jos olis oikeasti hajusteeton niin haisisi kauhealle pesukemikaaleille ja teollisuudelle.
Hajusteeton ei tarkoita hajutonta vaan sitä, että tuotteeseen ei ole lisätty hajusteaineita.
V A J A K K I E N on liian vaikea ymmärtää yksinkertainen asia.
Mitä se sulle kuuluu, et mitä mä ostan.
Koska tykkään tuoksullisesta pyykkaineesta sekä huuhteluaineesta. En siltikään käytä niitä "puoli pulloa", mikä tuntuu olevan hajusteongelmaisten ainoa tapa ilmaista että joku ei käytä hajusteetonta.
En ymmärrä miksi kaikkien pitäisi toimia hajusteyliherkkien pillin mukaan.
Minäkin vihaan tupakan hajua, olen allerginen kissoille (pahasti), ym, en siltikään inise että muiden pitäisi lopettaa tupakointi tai olla kulkematta esim. bussissa kissankarvaisissa vaatteissa.
Vieläkö joku käyttää pesupähkinöitä? Kaverin huushollissa niitä käytettiin kuin myös etikkaa ja pestiin lähes kylmällä vedellä, kunnes joku hoksasi mistä perheessä kiertävät kurataudit ja tulehdukset johtuu. Haisivat aina pa*kalta ja etikalta. Ei ihme kun kestovaipat pyöri muun pyykin seassa korkeintaan kädenlämpöisessä vedessä kymmeneen kertaan käytettyjen pähkinöiden kanssa...