Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytätte hajustettuja pyykinpesuaineita?

Vierailija
03.02.2025 |

Ostin torista takin, joka oli pesty jollakin "ihanall"a kukkaistuokkuisella pyykinpesuaineella. Olen pessy takin 2 kertaa hajustettomalla pesuaineella ja tuosta etovasta kukkaislöyhkästä pääse eroon. Voisiko hajustetut pyykinpesuaineet kieltää lailla? Ovat täysin turhakkeita.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ostit! 🥱

Mielestäni hyvään kaupankäyntitapaan kuuluisi kertoa jo ilmoituksessa, että onko tuote pesty hajustetulla, onko eläintalous ja poltetaanko tupakkaa jne. Silloin ei tulisi yllätyksiä puolin, eikä toisin. Itse en osta hajustetuilla pestyjä, eläinpölyisiä enkä tupakan savulle altistuneita siksi, että nykyään joka vaatteessa alkaa olla vähintään ompelulanka tekokuitua, johon kaikki haju tarttuu tiukasti ja usein lopullisesti.

Jos niitä ei ole ilmoituksessa kerrottu, ostaja voi kysyä asiaa mikäli on hänellä tärkeä tieto

Vierailija
42/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ostit! 🥱

Mielestäni hyvään kaupankäyntitapaan kuuluisi kertoa jo ilmoituksessa, että onko tuote pesty hajustetulla, onko eläintalous ja poltetaanko tupakkaa jne. Silloin ei tulisi yllätyksiä puolin, eikä toisin. Itse en osta hajustetuilla pestyjä, eläinpölyisiä enkä tupakan savulle altistuneita siksi, että nykyään joka vaatteessa alkaa olla vähintään ompelulanka tekokuitua, johon kaikki haju tarttuu tiukasti ja usein lopullisesti.

Jos niitä ei ole ilmoituksessa kerrottu, ostaja voi kysyä asiaa mikäli on hänellä tärkeä tieto

Eipä tuon kirjoittamiseen mene ilmoittajalla montaa sekuntia. En minä ainakaan ala kirjoitella jokaiselle kiinnostavan tuotteen omistajalle noista yksityiskohdista. Ennemmin ostan siltä, joka on kirjoittanut yksityiskohdista selvästi jo ilmoitukseensa alun alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱🥱

Vierailija
44/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ostit! 🥱

No älä osta käytettyjä kledjuja nettikaupasta, uuno!!!

Vierailija
45/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin kerran Delhistä Moskovan kautta Helsinkiin. Kone oli Tupolevin ja matkustamo täynnä pääosin intialaisia, ilmeisesti Venäjälle töihin menevää väkeä. 

Nyt minäkin tiedän, miltä tuntuu, kun vatsa pyörähtää ympäri ja vasemmalta oikealle ja takaisin. Silmiä kirvelee ja päätä särkee, eikä helpotusta ole luvassa. Koneessa haisi sakea vahvojen "tuoksujen" kakofonia, pesemättömien vaatteiden ja ihmisten haju, että sitä ei voi uskoa, ennenkuin sen kokee. Kaiken huipuksi takanani olevassa penkkirivistössä istuva käänsi vieressäni olleen tyhjän istuimen selkänojan alas (kyllä, penkit pystyi laittamaan kasaan) ja nosti paljaat, haisevat jalkansa siihen. 

Vierailija
46/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitsi, että hajustetut pesu- ja huuhteluaineet voivatkin haista niin ällölle. Niitä käyttävän henkilön vaatteet saa koko kodin haisemaan, jos sellainen ihminen sattuu vieraisille.

Vierailija
47/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitsi, että hajustetut pesu- ja huuhteluaineet voivatkin haista niin ällölle. Niitä käyttävän henkilön vaatteet saa koko kodin haisemaan, jos sellainen ihminen sattuu vieraisille.

Tämä. Lapsen kaverin vaatteet haisevat ja se löyhkä leviää ihan oikeasti koko asuntoon.

Vierailija
48/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ovat ne kaikkein halvimmat pesuaineet joissa on voimakkaimmat hajusteet.

Vierailija
49/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteita käyttävät ihmiset eivät itse haista hajua, joka heistä leviää, ja luulevat tuoksuvansa "raikkaalle". Mutta ei, totuus on aivan toinen: sellainen jymäkkä tunkkainen haju, josta raikkaus ja puhtaus on kaukana.

Vierailija
50/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän nykyään hajusteettomia pesuaineita ja saippuoita, shampoota ym. koska ihoni ei kestä muita ja itsestäni on vähän ankeaa kun pyykit ottaa pesusta tai tulen suihkusta, kun tuntuu että olisin vain pelkällä vedellä pessyt. Kaipaan hajustettuja tuotteita. Kuulema en tuoksu miltään. En ilmeisesti sitten hyvälle enkä myöskään pahalle, kun olen tutuilta kysellyt.😅

Vierailija
51/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lapsen kaverin vaatteet haisevat ja se löyhkä leviää ihan oikeasti koko asuntoon.

Ja kun tällainen hajustetun vaateparran lapsi leikki ulkona ja vaatteet on tekemisissä maa-aineksen kanssa, niin se haju se vasta on karsea yhdistelmä. 

Vierailija
52/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän nykyään hajusteettomia pesuaineita ja saippuoita, shampoota ym. koska ihoni ei kestä muita ja itsestäni on vähän ankeaa kun pyykit ottaa pesusta tai tulen suihkusta, kun tuntuu että olisin vain pelkällä vedellä pessyt. Kaipaan hajustettuja tuotteita. Kuulema en tuoksu miltään. En ilmeisesti sitten hyvälle enkä myöskään pahalle, kun olen tutuilta kysellyt.😅

Hajuton, mauton, väritön.

Vierailija
53/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajuton, mauton, väritön.

Pitääkö ihmisen tuoksua jollekin?

Vierailija
54/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä tarvitse kieltää, mutta hajusteettomia pesunaita voisi kyllä olla paremmin saatavilla, koska en todellakaan pese pyykkiä näillä karsean hajuisilla pask....

Vierailija
55/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain ruusu/laventelivettä suihkauttaa

Vierailija
56/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöömme on tulossa pesutupa ja, no tiedätte mitä siitä seuraa.

Vierailija
57/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on oikeasta annostelusta kiinni. Joskus tosin pyykinpesuaine tai huuhteluaine ovat niin voimakkaan hajuisia, ettei auta oikea annostelukaan. Tiivisteet ovat myös petollisia, helposti voi mennä liikaa. Täysin tuoksuton pyykkiaine saa puhtaan pyykin haisemaan ummehtuneelta. 

Vierailija
58/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se tuoksuu hyvälle.

Vierailija
59/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko yliherkät pakottaa rambo-kouluun?

Sulkea vaikka navettaan viikoks, pääsette sit takas ihmisten ilmoille kun teidän aistit taas kestää sen?

Pesuaineissa on kyse keinotekoisista kemiallisista aineista.

Vierailija
60/68 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain ruusu/laventelivettä suihkauttaa

Toi voisi olla kyllä hyvä vaihtoehto. Täytyy testata.😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi