Saako ujosta ja hiljaisesta ikinä räväkkää ja puheliasta?
Taitaa olla iso vika minussa. En ole ikinä huutanut, enkä kiroilekkaan käytännössä ikinä. Jostain isommasta onnistumisesta joku huutaisi kurkku suorana, mutta minä varmaan vain vähän hymyilisin.
Liian rauhallinen olen.
Kommentit (88)
Mitä vikaa hiljaisuudessa on? Itse en jaksa äänekkäitä ihmisiä. Ujo en tosin ole.
miksi pitäisi saada?
Sitä paitsi, jos haluaa olla äänekäs, se vaatii sitä että puhuu. Pitää aloittaa keskusteluja, pitää niitä yllä ja puhua kovaa. Kauheen raskasta sellainen.
Miksi pitäisi alkaa huutaa ja kiroilla? Minusta tuli asiakaspalvelutyön seurauksena ulospäinsuuntautuneempi, joku voisi jopa sano puhelias. Enkä pelkää tuoda esiin esim. huumorintajuani. Olin tosi ujo ennen. En silti huuda tai kiroile kuin harvoin.
Ongelmasi on surkea omanarvontunto, ei temperamentisi.
Toivottavasti ei. Räväkät huutajaihmiset on todella vastenmielisiä.
Muuttamalla eri kulttuuriin, esim jenkit tai etelä-eurooppa
Kyllä minä äänekkäästi nauran ja joskus olen ollut vihaisena puhelimessa julkisella paikalla. Tosin välttelen julkisia puheluja kuin r u t t o a. Edes alkomahooli ei tee minusta äänekästä huutajaa. Kovaan ääneen nauran toki humalassakin. Tosin en ole nykyään lähes ikinä humalassa enkä edes hiprakassa, koska en syyn x takia juo lähestulkoon ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa hiljaisuudessa on? Itse en jaksa äänekkäitä ihmisiä. Ujo en tosin ole.
Hiljaiset eivät saa niin helposti parisuhdetta tai seksiseuraa. Hiljainen jää jalkoihin kun jaetaan palkankorotuksia. Hiljainen koetaan helposti höynäytettäväksi. Hiljainen on se outolintu työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alkaa huutaa ja kiroilla? Minusta tuli asiakaspalvelutyön seurauksena ulospäinsuuntautuneempi, joku voisi jopa sano puhelias. Enkä pelkää tuoda esiin esim. huumorintajuani. Olin tosi ujo ennen. En silti huuda tai kiroile kuin harvoin.
Sama täällä, tosin minusta tuntuu, että myyjän työssä vedän jotain roolia, joka en ole minä ollenkaan. Liiallinen melu ja hälinä kuormittaa valtavasti. Kiroilen kyllä oikein sujuvasti :D
Iän myötä. Itse olin nuorena niin hiljainen, että en hirveesti puhunut mitään. Nykyään on valitettu, että puhun liikaa ja olen liian äänekäs.
itse olen ujo ja hiljainen, mutta kova kiroilemaan. Ainakin kotioloissa. Mitä pahaa siinä on jos vähän kiroaa..
Haluaisit siis olla sellainen ja toisessa aloituksessa kiroat, että vaimosi on sellainen? (Niin samoilla sanoilla tehty aloitus, että oletan sen olevan sinun.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaiset eivät saa niin helposti parisuhdetta tai seksiseuraa. Hiljainen jää jalkoihin kun jaetaan palkankorotuksia. Hiljainen koetaan helposti höynäytettäväksi. Hiljainen on se outolintu työpaikalla.
Outolintu... voi v i t t u.
Minusta tulee muutaman tuopin jälkeen räväkkä ja puhelias, yleensä olen ujo ja hiljainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi noin, kun lopetin ihmissuhteet, jotka tekivät minusta epävarmoja. Siivosin ihmissuhteita siis.
Ympäristö tekee ihmisestä epävarman. Se ei ole ujon vika. Ihmisten pitäisi olla paljon rennompia niin kaikki uskaltaisivat olla omia itsejään.
Minulle kävi noin, kun lopetin ihmissuhteet, jotka tekivät minusta epävarmoja. Siivosin ihmissuhteita siis.