Olen mies. Aloitan ratsastusharrastuksen! Käyn kurssin ja sitten ratsastan poluilla kuin maastopyörällä ajaisin.
Katsoin hevosten hintoja. Ei pahoja kun esim maastopyöräni maksaa yli 13teur niin sillä saa jo hyvän hevosen.
Käyn ratsastuskurssin, ostan hevosen, sellaisen jäntevänpuoleisen että kestää painoni 97kg. Sitten olenkin valmis aloittamaan uuden harrastuksen ja metsien polut kutsuvat!
Hyppään kivien yli, juotan hevosta puroista ja lähteistä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap älä kuuntele näitä negatiivisia nynnyjä, mä uskon suhun, kannattais varmaan ostaa heti kaks kerralla!
Miksei kolmea? Sais teinitytöt mukaan metsäpoluille.
Mun mielestä kannattais ottaa lainaa niin paljon kuin vain saa, talo vaikka pantiks ja sit lähteä siitä kuinka monta sillä saa hankittua.
Ja sitten kun on saanu teiniltä voi myydä ne meetwurstiks voitolla, nerokasta!
Joudut maksamaan siitä meetwurstikeikasta itse.
Vierailija kirjoitti:
Toki ostan hienon lierihatun, komeat kengät ja leveän vyön. Näen jo itseni pähkinälehdon halki ratsastamassa.
Todellinen MIES ei käytä varusteita eikä vaatteita, mikä metrosmeksuaali sinä olet!?
X5 bemu mulla jo on vetokoukulla. Trailerin ostan ja sillä vien hevosen ulkoilureiteille. Sehän on kuin enduroprätkän veisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap älä kuuntele näitä negatiivisia nynnyjä, mä uskon suhun, kannattais varmaan ostaa heti kaks kerralla!
Mun mielestä kannattais ottaa lainaa niin paljon kuin vain saa, talo vaikka pantiks ja sit lähteä siitä kuinka monta sillä saa hankittua.
Joudut maksamaan siitä meetwurstikeikasta itse.
Negatiiviset ihmiset kuulostaa fiksulta.
Positiiviset ihmiset tahkoo massia, hilloo ja fyffee!
Vierailija kirjoitti:
X5 bemu mulla jo on vetokoukulla. Trailerin ostan ja sillä vien hevosen ulkoilureiteille. Sehän on kuin enduroprätkän veisi.
Mikä vtun homo hevonen sulla on, narulla kiinni bemarin perään ja juoskoon perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit, että ne vaatteet maksaa enemmän kuin sinun pyörä. Hanki keppihevonen.
Ei ratsastamiseen tarvitse välttämättä mitään ihmeellisiä vaatteita. Turhaa kilpavarustelua mihin moni lähtee. Ei tarvitse lähteä siihen mukaan jossei halua.
Ratsastushousut on aika välttämättömät jos ei halua ikäviä hiertymiä. Mutta ei ne nyt mitkään kalliit ole, ja lisäksi sitten saappaat tai ratsastuskengät, mitkä nekin kestää jopa vuosia. Ja kypärä nyt tietysti on ehdoton. Jos suunnitelmissa on maastoesteitäkin, niin kannattaa panostaa myös turvaliiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teinejä saa laittaa meetwurstiks, se on laitonta.
Ei kyllä mä länkkärihattua pidän, vaikka kypärään kyllä pyöräillessä olen tottunut. Mutta jotenkin se musta kypärä ei sovi siihen kuvaan joka minulla nyt itsestäni on metsässä laukatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ratsastamiseen tarvitse välttämättä mitään ihmeellisiä vaatteita. Turhaa kilpavarustelua mihin moni lähtee. Ei tarvitse lähteä siihen mukaan jossei halua.
Ratsastushousut on aika välttämättömät jos ei halua ikäviä hiertymiä. Mutta ei ne nyt mitkään kalliit ole, ja lisäksi sitten saappaat tai ratsastuskengät, mitkä nekin kestää jopa vuosia. Ja kypärä nyt tietysti on ehdoton. Jos suunnitelmissa on maastoesteitäkin, niin kannattaa panostaa myös turvaliiviin.
Hiertymiä, homojen vaivoja tommoset, miehen iho on kuin parkkiintunutta bitumia!
Ja kypärä nyt on niin nynnyä kun voi olla, jotain itsekunnioitusta nyt, jos kaadut niin sitten kuolet, kuin MIES!
Vasta jatkokurssilla oppii laukkaamaan. LOL. Alkeiskurssin jälkeen hädin tuskin saat hevosen liikkeelle, ehkä kääntymään käynnissä, mutta ehkä ravissa jo putoat. Viisi vuotta tunteja ja sitten voit ostaa hevosen.
Vierailija kirjoitti:
No ei toi paha ole, jos 1000e per kk varaan ylläpitoon niin se riittänee jos ulkopuoliselle vien. Pitää kysyä tota talliasiaa vielä eläinlääkäriltä.
Talliasiaa kysytään rakennusvalvonnasta eikä eläinlääkäriltä. Tallipaikka on paljon järkevämpi, koska siellä hevonen ruokitaan ja viedään ulos päivittäin, ettei sinun itsesi tarvitse hoitaa ihan kaikkea, ja tallin nurkalta lähtee ratsastusmaastot.
Vierailija kirjoitti:
Vasta jatkokurssilla oppii laukkaamaan. LOL. Alkeiskurssin jälkeen hädin tuskin saat hevosen liikkeelle, ehkä kääntymään käynnissä, mutta ehkä ravissa jo putoat. Viisi vuotta tunteja ja sitten voit ostaa hevosen.
Me kyllä laukattiin jo alkeiskurssin viimeisillä tunneilla, heti kun kaikki selvisivät ravista ilman taluttajaa.Mutta kai se riippuu vähän kurssilaisten osaamisestakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi LOL, huomaa et sinulla ei ole sisäistä cowboyta ollenkaan, mä opin kaiken tarpeellisen semmosesta youtube videosta.
Ihanaa kun miehellä on kauniita unelmia. Morotetaan kun tavataan Espoon niityillä! Olen siellä pitkässä hameessa ja lierihatussa eväskorin kanssa odottamassa sinua. Otetaan malja elämälle ja ratsastetaan auringonlaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas mies hankkii tietenkin valkoiset tiukat ratsastusbyysat. Nuoret tsirbulat pyörtyy tallilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiertymiä, homojen vaivoja tommoset, miehen iho on kuin parkkiintunutta bitumia!
Ja kypärä nyt on niin nynnyä kun voi olla, jotain itsekunnioitusta nyt, jos kaadut niin sitten k
Itke sitten ensimmäisen tunnin jälkeen kun farkut ovat hiertäneet nivuset ja munat vereslihalle.
Oletko lyhytkasvuinen poliisi helsingistä?