Olen mies. Aloitan ratsastusharrastuksen! Käyn kurssin ja sitten ratsastan poluilla kuin maastopyörällä ajaisin.
Katsoin hevosten hintoja. Ei pahoja kun esim maastopyöräni maksaa yli 13teur niin sillä saa jo hyvän hevosen.
Käyn ratsastuskurssin, ostan hevosen, sellaisen jäntevänpuoleisen että kestää painoni 97kg. Sitten olenkin valmis aloittamaan uuden harrastuksen ja metsien polut kutsuvat!
Hyppään kivien yli, juotan hevosta puroista ja lähteistä.
Kommentit (60)
Kuulostaa kivalta, mutta laihduta ensin. Melkein sata kiloa on liikaa jäntevällekin hevoselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään kurssia tarvita. Senkun ostat vaan. Missä ajattelit heppaa pitää?
Pilttuu mahtuu vaikka WC.seen.
Maastopyörä ei tarvitse ruokkia. Hevonen syö aika paljon ja tarvitsee lämpimän paikan talveksi. Autotallissako ajattelit pitää?
Alkeiskurssin jälkeen menee kyllä hetki että pystyt ratsastamaan omin päin maastossa, varsinkin esteitä. Hevosen käyttökulut ovat muuten aika paljon kovemmat kuin maastopyörän...
Pitopaikkaa vielä mietin. Ehkä ostan kaksi niin niistä on seuraa toisilleen jos omalla pihalla niitä pidän. Siitä,varmaan pitää ilmoittaa kunnan eläinlääkärille. Tai on Espoossa muutamia ratsastustiloja joita olen huomannut pyörälenkeilläni. Kai ne ottaa hevosia hoitoon ja teinitytöt käyvät niitä suki,assa?
Vierailija kirjoitti:
Pitopaikkaa vielä mietin. Ehkä ostan kaksi niin niistä on seuraa toisilleen jos omalla pihalla niitä pidän. Siitä,varmaan pitää ilmoittaa kunnan eläinlääkärille. Tai on Espoossa muutamia ratsastustiloja joita olen huomannut pyörälenkeilläni. Kai ne ottaa hevosia hoitoon ja teinitytöt käyvät niitä suki,assa?
Taajama-alueella ei voi pitää hevosia noin vaan omalla kotipihalla. Ja talveksi tarvitset tallin tai pihaton. Käytännössä siis kaupunkialueella ainoa vaihtoehto on vuokrapaikka tallilla ja se maksaa. Hoitoa et voi myöskään teettää ilmaiseksi teinitytöillä, vaan joko maksat täysihoidosta tai sitten hoidat itse päivittäin. Siihenkin on rajoituksia, missä saat ratsastaa hevosellasi.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa ne, siitä lystistä pitää tosin maksaa noin 500-700 e kuukaudessa per hevonen. Siihen päälle ruoka- lääke-, varuste- ja mahdolliset kengityskulut nyt alkuun.
Mäkin ajattelin aloittaa ratsastuksen. Sillä tavalla kuulema tulee pillua ovista ja ikkunoista.
No ei toi paha ole, jos 1000e per kk varaan ylläpitoon niin se riittänee jos ulkopuoliselle vien. Pitää kysyä tota talliasiaa vielä eläinlääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
No ei toi paha ole, jos 1000e per kk varaan ylläpitoon niin se riittänee jos ulkopuoliselle vien. Pitää kysyä tota talliasiaa vielä eläinlääkäriltä.
Kyllä, se pääasiassa riittänee ellet aio kilpailla ja hevonen pysyy terveenä.
Hevosen ostaminen ei olekaan se suurin kustannus vaan hevosen ylläpito.
Maastossa ratsastaminen tuolla tapaa on ihan oikeasti tosi hauskaa! Suosittelen kaikille jos vain on mahdollista päästä kokeilemaan. Etenkin oman hevosen kanssa on tosi mahtavaa kierrellä ympäriinsä hiekkateitä pitkin. Tykkään paljon enemmän kuin kentällä jurnuttaa samaa kehää.
Toivottavasti sulla on kivaa uuden harrastuksen parissa. Ei kannata ottaa hevosihmisiä liian vakavasti; kuten näistäkin vastauksista saattaa huomata osa on aivan poikkeuksellisen raskaita ihmisiä.
Hei ap älä kuuntele näitä negatiivisia nynnyjä, mä uskon suhun, kannattais varmaan ostaa heti kaks kerralla!
Niin älkää nyt masentako tulevaa lännensankaria. Siitä vaan satulaan ja kiddy up!
Unohdit, että ne vaatteet maksaa enemmän kuin sinun pyörä. Hanki keppihevonen.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap älä kuuntele näitä negatiivisia nynnyjä, mä uskon suhun, kannattais varmaan ostaa heti kaks kerralla!
Miksei kolmea? Sais teinitytöt mukaan metsäpoluille.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit, että ne vaatteet maksaa enemmän kuin sinun pyörä. Hanki keppihevonen.
Ei ratsastamiseen tarvitse välttämättä mitään ihmeellisiä vaatteita. Turhaa kilpavarustelua mihin moni lähtee. Ei tarvitse lähteä siihen mukaan jossei halua.
Toki ostan hienon lierihatun, komeat kengät ja leveän vyön. Näen jo itseni pähkinälehdon halki ratsastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kolmea? Sais teinitytöt mukaan metsäpoluille.
Mun mielestä kannattais ottaa lainaa niin paljon kuin vain saa, talo vaikka pantiks ja sit lähteä siitä kuinka monta sillä saa hankittua.
Ei siihen mitään kurssia tarvita. Senkun ostat vaan. Missä ajattelit heppaa pitää?