Koska vispilästä tuli kierrevatkain?
Törmäsin iltiksen ruokaohjeessa sanaan -kierrevatkain. Kyselin kymmeneltä kaverilta, mutta kukaan ei tiennyt. Googlesta asia selvisi, mutta mistä lähtien vispilästäni on tullut kierrevatkain. T. Kotikokki
Kommentit (39)
Silloin kun risukimput vaihdettiin teollisesti tuotettuihin vispilöihin, joita tuotettiin kahta eri mallia: Pallovatkaimia ja kierrevatkaimia.
Silloin kun vispaamisesta tuli vatkaamista!
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennen vatkattu joillan risukimpuilla... Aloittaja voi ryhtyä tuon käyttäjäksi, niin ei oo sitten niin välii... vispilä kuin vispilä.
Olen muuten käyttänyt sähkövatkainta ennen kuin ueimmat teistä ovat syntyneetkään ja käytän edelleen.
Mökillä on käytössä äitini sähkövatkain, jota itsekin aloin käyttää 60-luvun alussa, osaan ehkä myös vatkata risukimpulla, mutta kuinka moni muu osaa sellaisen kunnollisen valmistaa. T.ap
Kiitos kaikille asiallisista ja hauskoista kommenteista, ja pääsihän palstan veetulijatkin purkamaan maanantaistressiään.😍 t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennen vatkattu joillan risukimpuilla... Aloittaja voi ryhtyä tuon käyttäjäksi, niin ei oo sitten niin välii... vispilä kuin vispilä.
Olen muuten käyttänyt sähkövatkainta ennen kuin ueimmat teistä ovat syntyneetkään ja käytän edelleen.
Mökillä on käytössä äitini sähkövatkain, jota itsekin aloin käyttää 60-luvun alussa, osaan ehkä myös vatkata risukimpulla, mutta kuinka moni muu osaa sellaisen kunnollisen valmistaa. T.ap
Ai jaa. No, mitä tekemistä sun sähkövatkaimella on aloittajan kysymyksen aiheen kanssa!
No, miks se sun sähkövatkain, ei ole sähkövispilä!
Minulla on oikea käsi kierrevatkaimena vasen vispilänä kun tumputan.
-iisakin poika iisakki junior
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tällä vuosikymmenellä, niin kuin viime vuosikymmenellä tuli tehosekoittimesta blender
Luulin että tehosekoitin on mixer ja blender sitten taas on tällainen yleiskoneen tapainen vähemmän nopea sekoittaja.
Minulla oli tehosekoitin jo 80 luvulla, saman mallinen kuin blender.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. No, mitä tekemistä sun sähkövatkaimella on aloittajan kysymyksen aiheen kanssa!
No, miks se sun sähkövatkain, ei ole sähkövispilä!
Vastasin kommenttiin, joka ehdotti minulle rsisuvispilää, ja jos satuit ymmärtämään lukemaasi. Kerroin myös olleeni kodinkonekaupassa töissä ja silloin myyjille opetettiin laitteiden nimet ja käytöt, joten sillä perusteella tiedän ja olen aina tiennyt, että sähkövatkain on sähkövatkain eikä vispilä.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kokki eikä laastarin liimaaminen haavan päälle tee kenestäkään sairaanhoitajaa.
Sanoinko olevani kokki? Jokainen kotiruokaa laittava on KOTIKOKKI. Luetunymmärtäminen 😏.t.ap
Ja laastarin liimaaja on kotisairaanhoitaja? Et ole mikään kokki ellet ole koulutukseltasi kokki.
Muistaakseni samoihin aikoihin kun pottumuusista tuli perunapyre.
Koska mihinkään kelpaamattomasta, rosvoilevasta, huumeita käyttävästä ja yhteiskunnan varoilla elävästä surkeasta luuserista tuli avun tarpeessa oleva hoivattava, joka kaipaa vain ymmärrystä?
Tutulla on naapurin emännän kanssa kierrevatkaimen kauppaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tällä vuosikymmenellä, niin kuin viime vuosikymmenellä tuli tehosekoittimesta blender
Luulin että tehosekoitin on mixer ja blender sitten taas on tällainen yleiskoneen tapainen vähemmän nopea sekoittaja.
Minulla oli tehosekoitin jo 80 luvulla, saman mallinen kuin blender.
Eikö noiden isoin ero ole käytetty kieli. Blender on englantia ja tarkoittaa tehosekoitinta -Tehosekoitin on suomea
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni samoihin aikoihin kun pottumuusista tuli perunapyre.
Ja makaroonista pasta
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kierrevatkain ole se toinen vaihtoehto, joka sähkövatkaimen mukana tulee, ne poranterän muotoiset vänkkyrät, jotka on ilmeisesti pullataikinan sekoittamiseen tarkoitettu
Ei ole😁
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisista ja hauskoista kommenteista, ja pääsihän palstan veetulijatkin purkamaan maanantaistressiään.😍 t.ap
Ketju olisi jo kauan sitten kadonnut jonnekin, jos et itse sitä nostattelisi joka toisella viestillä. Ketään ei kiinnosta vispilät niin paljon kuin sinä luulet
Vierailija kirjoitti:
Instabimbojen takia moni sana on inglishmi, esim Ilallinen = dinneri. Kaikista junteimmat käyttää dinner o'time tms täysin älyvapaata.
Vierailija kirjoitti:
Samalla kun roll-onista tuli kieppo. Kielitoimisto ratkaisi nämä yhdessä hujeessa.
"Sähkälehitutähystimen anne sijoitetaan sääntiöön, jolle tehdään kirjoanalyysi. Kirjoanalyysin tuloksen itseisarvon neliö esittää anteen tehotiheyskuvauksen aalloittain".
Terveisiä Kielitoimistosta.