Teinityttö lukitsee itsensä aamuisin vessaan tunniksi ja pikkuveli myöhästyy taksista
Poika on erityislapsi ja kulkee taksilla. Käy aina Isolla hädällä syötyään aamupalan mutta ongelma on se,että tässä vaiheessa isosisko on lukinnut itsensä vessaan ja kun poika lopulta pääsee sinne,on kello niin paljon että pitäisi olla taksissa. Ja taksihan ei montaa minuuttia odota.
Olen tosissani harkinnut jo pottaa pojalle mutta olisi vähän outoa jos 9v äkistää pottaan olkkarissa.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi lukittautuu? Mitä se tekee siellä vessassa? Meikkipeilit omaan huoneeseen, jos siitä on kyse ja heitätte niskapersotteella ulos vessasta. Ei sisarusta eikä ketään muitakaan saa estää pääsemästä kakalle. Mikä nykyajan vanhempia vaivaa, kun ei opeteta tämän vertaa toisten huomioon ottamista?
No minä.olen syntynyt 1978 eikä kyllä omat vanhemmat saaneet minua aamuisin pois vessasta kun laitoin hiuksia ja meikkasin. Sama miten paukuttivat ovea.
Osoitus siitä että kauneus ja järki eivät sovi samaan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Poika on erityislapsi?
Niinhän tuossa ap heti kirjoitti.
Voi meikata omassa huoneessa. Joku roti ja säännöt nyt teinille.
Toivottavasti kukaan ei ole oikeasti noin surkea vanhempi.
Osta vaan se potta ja sijoita se tyttäresi huoneeseen. Poika saa istua kakalla kaikessa rauhassa.
Muistan miten teininä mie ja pikkusisar koetettiin aina päästä vessaan laittamaan hiukset (eteisessä oli peili mutta huono valo) ennenkuin iskä meni paskalle. Siinä käryssä ollut kukaan. Uskon, että aloittajan tytär nimenomaan tahtoo vessaan ensin ettei joudu puuteroimaan pikkuveljen paskankäryssä.
Voi jösses! Yksi syy, etten halua muuttaa Suomeen takaisin. Meilläpäin on ihan normaalia, että jokaisen makuuhuoneen yhteydessä on oma kylpyhuone.
Vierailija kirjoitti:
Muistan miten teininä mie ja pikkusisar koetettiin aina päästä vessaan laittamaan hiukset (eteisessä oli peili mutta huono valo) ennenkuin iskä meni paskalle. Siinä käryssä ollut kukaan. Uskon, että aloittajan tytär nimenomaan tahtoo vessaan ensin ettei joudu puuteroimaan pikkuveljen paskankäryssä.
Vessassa ja kylpyhuoneessa TÄYTYY olla ikkuna tuuletusta varten. Hyi kauhistus sentään noita koppeja ilman ikkunaa.
Tähän on kolme ratkaisumahdollisuutta:
1. Muutto asuntoon, jossa on useampi vessa.
2. Tyttö peseytyy vessassa, mutta loppu laittautuminen tapahtuu omassa huoneessa tai muussa tilassa.
3. Tyttö alkaa herätä sen verran aikaisemmin, että ehtii laittautua valmiiksi ennen kuin muut tarvitsevat vessaa luonnollisten tarpeittensa toimittamiseen.
Meillä oli neljä lasta, kaksi aikuista ja yksi vessa. Toinen rakennettiin vasta sen jälkeen kun olin jo muuttanut kotoa.
Joka tapauksessa aamut sujuivat ilman ongelmia. Vessassa käytiin tarpeilla, harjattiin hampaat ja pestiin kasvot.
Hiukset ja meikit laitettiin omassa huoneessa kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi lukittautuu? Mitä se tekee siellä vessassa? Meikkipeilit omaan huoneeseen, jos siitä on kyse ja heitätte niskapersotteella ulos vessasta. Ei sisarusta eikä ketään muitakaan saa estää pääsemästä kakalle. Mikä nykyajan vanhempia vaivaa, kun ei opeteta tämän vertaa toisten huomioon ottamista?
No minä.olen syntynyt 1978 eikä kyllä omat vanhemmat saaneet minua aamuisin pois vessasta kun laitoin hiuksia ja meikkasin. Sama miten paukuttivat ovea.
Kuulostat huonosti kasvatetulta. Toivottavasti opettelit sitten itse aikuisena ottamaan muut ihmiset huomioon.
Kehtaa vielä tunnustaa, melkein vanha ihminen. Vaikea uskoa, että olisi tuosta huonosta käytöksestään parantunut. Taitaa olla tosi köyhästä kodista, kun ei ole ollut edes omaa pöytää ja siinä meikkipeiliä.
Heikosti menee huushollissa jos ei teinitytölle saada sääntöjä!
Vierailija kirjoitti:
Voi jösses! Yksi syy, etten halua muuttaa Suomeen takaisin. Meilläpäin on ihan normaalia, että jokaisen makuuhuoneen yhteydessä on oma kylpyhuone.
No mulla oli ihan vaan kokovartalopeili, fööni ja käsipeili omassa huoneessa. Jostain syystä osaan meikata ja laittaa hiukset, vaikka en istu samaan aikaan vessanpöntöllä.
AP, tuossa tilanteessa suosittelen tekemään niin, että jonain aamuna kiellä tyttöä että nyt hän ei seuraavan tunnin aikana saa mennä ollenkaan vessaan, että hän saa kokea sen miltä teistä muista tuntuu joka aamu kun aamutoimet pitäisi tehdä ja niihin kuuluu vessaan pääsy mutta ette pääse vessaan.
Jos se ei auta, niin sen jälkeen tarvittaessa kokeile muita kurinpitotoimia. Mutta ekana kannattaa antaa tytön kokea ihan itse se että te ette valita sen vessan suhteen tyhjästä, vaan jos vessa on tuohon aikaan varattuna tunnin ajan niin se on iso ongelma.
Tässä ketjussa on monta kertaa ehdotettu lukon poistoa vessan ovesta. Sellaista ei välttämättä tarvitse tehdä, vaan aika monissa Suomen vessoista on ovissa lukko jossa ulkopuolella lukon keskellä on turvallisuussyistä neliön muotoinen reikä josta sen voi aukaista ulkopuolelta.
Lukot ovat tämän tyylisiä, kuvasta näkyy lukon keskellä se neliön muotoinen reikä.
https://www.k-rauta.fi/tuote/wc-vaantonuppi-abloy-001-fe-kromi/64164617…
Tuon tyyliset lukot aukeavat ulkopuolelta siihen suunnitellulla turva-avaimella, tai irtonaisella vääntönupilla jos ostaa ylimääräisen vääntönupin, tai oikeastaan millä tahansa sopivalla tylpällä esineellä, niitä voi avata esim. sopivalla ruuvimeisselillä jos osaa. Turva-avain oven aukaisuun olisi tälläinen:
https://www.lukkokauppa.com/epages/lukkokauppa.sf/fi_FI/?ObjectID=41605…
Eli todennäköisesti ei tarvitse lähteä poistamaan vessan lukkoa kokonaan, vaan jos haluaa ryhtyä sellaiseen niin riittää että ihan aukaisee oven ulkopuolelta poikaa varten tarvittaessa.
Jos AP:n ovessa ei ole tuollaista oven aukaisun ulkopuolelta mahdollistavaa reikää, niin suurin osa ovien lukoista on yhteensopivia että siihen voi vaihtaa tuollaisen uuden vääntönupin ihan ruuvaamalla kaksi ruuvia auki, irrottamalla vanhan vääntönupin ja laittamalla uuden tilalle, sekä sitten ruuvaamalla sen uuden vääntönupin kaksi ruuvia kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitus siitä että kauneus ja järki eivät sovi samaan päähän.
Mikä kauneus?
Sysiruma täytyy olla, jos joutuu vessaan lukittautumaan aikakausiksi, ennen kuin ilkeää ulos lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla oli ihan vaan kokovartalopeili, fööni ja käsipeili omassa huoneessa. Jostain syystä osaan meikata ja laittaa hiukset, vaikka en istu samaan aikaan vessanpöntöllä.
Minulla taas on kylpyhuone, jossa wc ja suihku molemmat on erotettu toisistaan ja muusta tilasta huurretilla lasiseinällä ja ovella, jäljelle jäävässä kylpyhuonetilassa on sitten taso kahdella lavuaarilla, lämmitettävät pyyhetelineet ja tilava kampauspöytä peileineen ja tuoleineen.
Laita se erityislapsi syömään aamiaisena aikaisemmin, niin ehtii hädälle. Tai ota teini puhutteluun, kerro hänelle, että meillä on erityislapsi pereheessä, jolle pitää vessa olla vapaana aamulla klo siitä ja siitä siihen ja siihen. Tai ota vessasta lukko pois ja kerro teinille, että no matter what, erityislapsi tulee kakalle kello se ja se. deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti se kakan haju vessassa häiritsisi muuta perhettä. Teinin jäljiltä taas tuoksuu lähinnä hiuslakka. Eli pikkusisar vasta koulussa vessaan.
Monet lapset ei uskalla käydä koulussa vessassa. Ne on likaisia, häiritään yms. Monet aikuiset ei pysty käymään matkallakaan yleisissä vessoissa. Kyllä kotona täytyy voida käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on kylpyhuone, jossa wc ja suihku molemmat on erotettu toisistaan ja muusta tilasta huurretilla lasiseinällä ja ovella, jäljelle jäävässä kylpyhuonetilassa on sitten taso kahdella lavuaarilla, lämmitettävät pyyhetelineet ja tilava kampauspöytä peileineen ja tuoleineen.
Niin?
Virke alkaa isolla alkukirjaimella.